Mark Maar nu moet ik weer gaan plannen/nadenken
Mark Terwijl ik niet gewend ben, ook op drukke dagen, veel langer als 10-15 min in de rij te staan voor CF. De wachttijd fluctueert nogal over de dag is namelijk mijn ervaring.
Die hekel aan al te veel plannen ervaar ik zelf ook , maar ik denk niet dat dat hier telt. Als de wachtrij van Carnaval Festival inderdaad zo fluctueert heb je immers ook een behoorlijk uitgedokterd plan nodig om precies bij de poort te verschijnen op het moment dat die wachtrij maar een kwartier is.
Audrey Mensen hadden geen idee hoe ze nu naar binnen moesten, of beter gezegd, wat ze precies nodig hadden om naar binnen te mogen.
Maar lag dit aan de mensen of aan het systeem? Ik heb vanaf thuis geen goed overzicht over hoe de nieuwe methode nu precies geïntroduceerd is en of het proces voldoende wordt uitgelegd, dus misschien valt de Efteling veel te verwijten. Even zo vaak, echter, denk ik dat het publiek wat te verwijten valt. Twee seconden lezen is vaak voldoende.
Er is ongetwijfeld (veel) ruimte voor verbetering, maar die ruimte zie je vaak pas als je een paar keer getest hebt. Dáárom denk ik dat de Efteling nu weer met een nieuwe variant op de proppen komt en dat ook dit niet het uiteindelijke resultaat zal zijn. Ik ben benieuwd naar toekomstige ontwikkelingen binnen het park, er valt nog veel te winnen - en als ik zelf één verzoekje zou mogen doen, dan zou dat een normale stand-by-rij zijn naast de virtuele wachtrij.