- Bijgewerkt
The_Real_Infernape Je kan er ook tussenin zitten van "he er is een storing die waarschijnlijk zolang duurt."
Zover ik in mijn park-trainingen geleerd heb, zowel in SixFlags, De Efteling als in Disneyland Paris geef je altijd aan dat er een technische storing is (ook al is de aard soms in zijn geheel niet technisch) en dat deze storing nog wel enige tijd kan voortduren en verzoek je de gast daarna om niet bij de entree te blijven wachten.
En ergens verwacht ik dat Phantasialand hierin niet anders is en dat de medewerker dit ook heeft gezegd.
Je kan namelijk soms niet anders, je weet namelijk soms echt niet wat er gaat gebeuren en hoe lang zoiets duurt. Je kan een simpele noodstop hebben die de Technische Dienst moet resetten, ja mijnheer, normaal gesproken duurt dit een kwartiertje. En dan blijkt opeens de TD voor welke reden dan ook niet beschikbaar te zijn om die procedure uit te voeren of het was geen simpele noodstop maar echt een defect onderdeel en duurt het anderhalf uur.
Dan voelt die gast, die jij hebt gezegd dat het normaal gesproken een kwartiertje duurt zich toch genaaid. Want dat normaal gesproken horen ze niet . . . dat kwartiertje blijft hangen.
The_Real_Infernape Ik vind dat het park daar wel open in mag zijn, dat hoort bij gastvrijheid.
Ik denk juist dat het de gastvrijheid bevorderd door hier niet open in te zijn, je creëert dan namelijk ook geen valse verwachtingen. Het enige moment dat openheid op zijn plaats is, is wanneer je niet meer verwacht dat de betreffende attractie die dag nog open gaat.