In mijn ervaring heb ik de laatste keren bij Bobbejaanland ook wel duidelijke informatie gekregen: voor de gewone bezoekers was het als melding dat er een storing was.
Medewerker communiceerde heel duidelijk en gaf aan dat er een onderdeel defect was van de launch, waarvoor een reserveonderdeel nodig was. Dat was onderweg, maar kwam vanuit Polen (dacht ik), waardoor het nog wel even zou duren en mogelijk de attractie niet open ging gaan die namiddag.
Uiteindelijk is het onderdeel een halfuur voor sluiting aangekomen en is Fury toen opengegaan net voor sluitingstijd.
Bobbejaanland heeft toen netjes Fury een 3 kwartier opengehouden voor iedereen die aan het wachten was.
De medewerker gaf aan iedereen door die er naar vroeg wat er aan de hand was; defect onderdeel, zei niet welk onderdeel, maar gaf ook aan dat het absoluut veilig was. Pretpark-enthousiasts kregen net iets meer uitleg.
Op een ander moment had ik bij Fury ook een storing, maar toen zat ik er op en hebben ze ons moeten evacueren. Maar soms weet je niet of het een korte storing is of niet, maar op dat moment werd er wel een bandje afgespeeld.
In andere parken is de communicatie vaak... onduidelijker. Je weet niet altijd op voorhand of snel wat de oorzaak is, maar iets weten is vaker beter dan niets natuurlijk.