paterdave2 Waarom heb jij het over wachtrijen dicht gooien? Niemand gooit hier een wachtrij dicht bij 20 minuten. Ze zullen alleen een boeking moment inschakelen wanneer het te druk wordt voor de normale wachtrij.
Fastpass in DLP wordt vervangen door Standby Pass en Premier Access
paterdave2 Dit hele systeem is er op gebouwnd om de wachtrij dan dicht te moeten gooien met andere woorden je gooit een atractie dicht omdat je wil dat mensen in andere atracties gaan waar de wachttijden nog meer gaan oplopen
Volgens mij moet je het nog een keertje beter lezen wat er staat. Wanneer een wachtrij boven een bepaalde tijd uit komt, laten we zeggen 30 minuten, op dat moment zal de gast een alternatieve virtuele manier van wachten worden aangeboden. Daarbij kan je dus nog steeds in de rij gaan staan, je wordt helemaal niet weggejaagd ofzo, alleen op dat moment sta je niet fysiek in de rij maar virtueel met op je telefoon een terugkomtijd bij de attractie wanneer je versneld naar binnen kan.
Het is puur virtueel wachten, een systeem dat in Walt Disney World in Amerika al veel langer wordt gebruikt voor mindervaliden die op dat moment als ze een attractie willen doen ook virtueel in de rij moeten staan alvorens ze via de uitgang of fastpass ingang door mogen lopen. Dit systeem is niet anders.
Dacht toch echt dat dit niet zo lastig was om te begrijpen . . . valt tot tegen de discussie hierboven te zien
ppc-anoniem-1 Juist het afscheid nemen van fastpass zorgt hopelijk voor niet meer zo'n extreme wachtrijen. De 70 minuten die je bijvoorbeeld bij 'Big Thunder' bespaarde was je vervolgens stiekem wel weer kwijt aan het extra pendelen voor het überhaupt bemachtigen van de fastpass en bij andere attracties waar je geen fastpass voor had dubbel zo lang aanschuiven.
Ik twijfel echt of dat zo gaat lopen. Toen je vroeger een fastpass had voor BTM, ging je dan ook in de normale rij staan om ook de attractie te doen of wachtte je dan je fastpass af? Door de fastpass verplaatste je dus eigenlijk de drukte en spreidde je die over de hele dag. En mensen zonder fastpass, of die toch nog 2x willen of de wachtrij zo mooi vonden. Nu bied je dat alternatief niet, althans, ik denk dat het animo toch een heel stuk minder is als je €10 moet neerleggen voor het voorkruipen als wanneer het gratis is . . .
Dus waar je eerst die groepen verdeelde heb je nu iedereen (minus die 5% die wel geld ervoor neerlegt) die via de normale rij moet. Dus ik ben het met je eens dat de normale rij beter door zal lopen omdat er meer mensen uit die rij worden toegelaten, tegelijkertijd denk ik wel dat die rij ook veel langer wordt, of hij 2x zo lang wordt is afwachten, maar ik twijfel of de wachttijden zullen afnemen. De attractie heeft nog steeds dezelfde capaciteit en dezelfde populariteit . . . toch?
Ik twijfel of de wachttijden omlaag gaan. Die dag dat de fastpass stuk was, was het niet ook gewoon een rustige dag in het park? Ik heb regelmatig bij Rock 'n Rollercoaster gestaan als Castmember waarbij de fastpassen gewoon uit stonden, omdat het niet druk genoeg was in het park, en naar de gasten toe werd het aangegeven als stuk of niet beschikbaar en dat laatste werd door de gast ook vaak vertaald in stuk
ppc-anoniem-2 die dag dat de fastpass stuk was was bij mijn weten een drukke dag in een vakantie. Vandaar dat je die dag destijds mooi kon vergelijken met de dagen ervoor (en erna). Wanneer dit exact was kan ik nu niet meer oplepelen.
Het feit is dat met fastpass een bezoeker 2 plaatsen tegenlijkertijd kan innemen in een park. Je staat voor 2 attracties tegenlijkertijd in de rij, voor de een fysiek, en voor de ander virtueel. Hierdoor lopen de wachttijden ook automatisch meer op. In theorie zou het schrappen van fastpass de wachttijden meer naar een gemiddelde brengen. Geen rekening gehouden met de stand-by pass overigens.
De stand-by pass moet Disney wel invoeren. Zoals aangegeven kunnen de fysieke stand-by rijen namelijk niet alle mensen huisvesten wanneer 95% wordt gebruikt voor regulier bezoek en in het beste geval 5% voor de betaalde optie. Attracties als Seven Dwarfs in Orlando zijn bijvoorbeeld gebouwd als Fastpass attractie met nog geeneens plek voor 15 minuten stand-by wachtrij. Al zal ook daar, als we de geruchten moeten geloven, de stand-by pass zijn entree doen. Dat systeem daar is voor ons als Disney fan geweldig, maar voor een leek echt letterlijk abracadabra.
Voor ons als pretparkfans welke het optimale uit fastpass halen is het wellicht geen fijne stap. Voor de gemiddelde bezoeker welke niet het fijne van fastpass weet zal het een grote vooruitgang zijn. Er zullen minder verschillen komen tussen bezoekers, (de betaalde optie was er immers al tegen vergelijkbare prijzen) waardoor het gros erop vooruit zou moeten gaan. Helaas behoren wij niet tot de categorie ‘het gross’.
Dit is een mooie samenvatting van wat Disney wil bereiken met het systeem: https://www.youtube.com/watch?v=SKRsoWL5O-8
Yftie84 het is eerder een mening geven dan samenvattend. Maar wel erg informatief inderdaad. Een paar punten die hij aanhaalt kloppen niet:
-hij zegt dat Disney er alles aan doet om de stand-by rij zo langzaam mogelijk te laten verlopen. Dat is juist het tegenovergestelde. Door het schrappen van de massale fastpass zal de stand-by rij sneller lopen dan voorheen.
-hij zeg dat dit systeem in algemeenheid het spontane van een dagje uit weg zal halen. Juist in Orlando gaat dit weer spontaniteit toevoegen naar mijn mening. Je kunt op ieder moment van de dag beslissen wanneer je waar (virtueel) in de rij gaat staan.
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-1 Ik ben in principe wel voor het afschaffen van de fast pass-systemen in de Disneyparken. Zonder fast-pass kan de gewone wachtrij weer vlotter doorlopen en op het einde van de dag heb je volgens mij ook minder wachttijd gehad. Of toch zeker voor de gewone bezoekers. Dat was een terecht punt dat je eerder aanhaalde.
Ik vrees echter dat Disney er voornamelijk een verdienmodel van zal willen maken. Net zoals ook de Merlin-parken of Port Aventura dat gebruiken. Zo zie je bijvoorbeeld dat in Port Aventura de wachttijden van de voornaamste attracties worden opgedreven om zo meer voorsteekpassen te kunnen verkopen. Deze passen worden dan ook nog eens verkocht aan de ingang van deze attracties. Dat zie je ook bij Thorpe-park of Gardaland gebeuren. Ik denk niet dat Disney het zo bont zal maken als Merlin maar met dit systeem brengen lange rijen op het einde van de dag ook meer geld op. En dat weet Disney ook.
En de youtube-video is inderdaad eerder een mening. Waar wel dezelfde vrees wordt uitgesproken.
- Bijgewerkt
Zo, dat wordt even heftig aangepakt. Hier had wel iets meer finesse achter mogen zitten.
De terminals zijn ondertussen in Disneyland Parc al uitgeschakeld.
Hjalmar Zo, dat wordt even heftig aangepakt. Hier had wel iets meer finesse achter mogen zitten.
Ik hoop inderdaad dat ze de andere stations nog even zo laten als ze zijn tot ze weten wat ze met de locaties willen en hoe ze de gaten die de schermen achter laten op willen vullen. Dit voelt als half werk. Tegelijkertijd ben ik benieuwd wat er met de Fastpass Distributie punten gaat gebeuren . . .
Denk dat enkele ervan gewoon weg gaan (BTM / Space Mountain / Peter Pan / Rock n Rollercoaster) maar ik denk dat andere locaties ook goed kunnen werken als Character meet-and-greet locaties. Het zou toch wel gek zijn als al die overdekte ruimtes worden afgebroken.
Interessant en straf dat ze het zo snel over een andere boeg gooien door meteen al de Fastpass automaten af te breken.
Dat er een digitale variant komt juig ik zeker toe. Al had ik dan liever de Fastpass+ optie gezien en niet zoals hier een service die er de ene moment wel is en de andere moment niet, met nog altijd een wachtrij waarbij je moet aansluiten. Dat werkt in mijn ogen perfect in Walt Disney World.
Dat er ook een betalende optie komt is niet gek. Er zijn genoeg upscales en ook hier kunnen ze makkelijk geld verdienen, niks mis mee voor een bedrijf en er zijn zeker mensen die het zullen doen. Ik vind wel dat ze de bal mis gooien door geen optie aan te bieden om bijvoorbeeld alle attracties eenmaal via de "snelle rij" te kunnen doen. Dit zou volgens mij meer verkopen, en voelt ook aan als een betere deal dan 15 euro per persoon per attractie. Dat schrikt dan toch weer af.
Dus liever een betalende variant bovenop de Fastpass+, maar we zullen zien hoe dit uitdraait.
DaltonTerror Ik vermoed dat uiteindelijke Genius App ook naar Parijs gaat komen, aangezien in Orlando de geruchten ook al gaan om Fastpass+ eruit te gooien voor dezelfde structuur als welke nu in Parijs komt (en in Shanghai en Hong Kong). We weten dat Genius later dit jaar al geïntroduceerd gaat worden in Orlando en mogelijk Anaheim, dus de stap zou makkelijk zijn om dit ook in Parijs te introduceren.
- Bijgewerkt
Character meeting locaties ervan maken zijn eigenlijk niet eens een slecht idee. Ik denk dat sommige zeker daarnaartoe omgebouwd kunnen worden. Bijvoorbeeld Space Mountain, Tower of Terror, Aladdin en Ratatouille. Ik vermoed dat op termijn de wachtrij van Peter Pan verlengt wordt naar de huidige fastpass overkapping. Ik denk dat die extra wachtcapaciteit nodig ga zijn. BTM zou gebruikt kunnen worden voor verbreding van het looppad, daar is het soms wat smal. Indiana Jones ligt wat onhandig uit de richting, maar wat extra tafeltjes om overdekt te zitten kunnen nooit kwaad. Buzz Lightyear en Star Tours liggen beide dan weer onhandig om er wat mee te doen.
Wat is er eigenlijk gebeurt met alle Fastpass machine punten in Walt Disney World na de overgang naar Fastpass+? Ik weet dat enkele in 2014 gebruikt werden als info/hulp punt voor Fastpass plus, maar dat waren maar 2 of 3 locatie's per park.
stukje subtieler, maar ze zijn hard mee bezig om fastpass zo snel als mogelijk te verwijderen
- Bijgewerkt
Bij Ratatouille is het ondertussen ook verwijderd.
En bij BTM en Peter Pan.
Wanneer een wachtrij boven een bepaalde tijd uit komt, laten we zeggen 30 minuten, op dat moment zal de gast een alternatieve virtuele manier van wachten worden aangeboden. Daarbij kan je dus nog steeds in de rij gaan staan, je wordt helemaal niet weggejaagd ofzo, alleen op dat moment sta je niet fysiek in de rij maar virtueel met op je telefoon een terugkomtijd bij de attractie wanneer je versneld naar binnen kan.
Het is puur virtueel wachten, een systeem dat in Walt Disney World in Amerika al veel langer wordt gebruikt voor mindervaliden die op dat moment als ze een attractie willen doen ook virtueel in de rij moeten staan alvorens ze via de uitgang of fastpass ingang door mogen lopen.
Alleen de fastpass rij zal dus gebruikt gaan worden voor die verkoop kaarten. Of gaan ze dan een derde wachtrij creeren via de uitgang? Lijkt me niet handig om dan die terugkom tijd via dat virtueel wachten te combineren met de nieuwe fastpass krijg je daar namelijk ook weer een rij van een 20 minuten
- Bijgewerkt
paterdave2 de fastpass rij wordt inderdaad voor de betaalde kaarten. Op het moment dat de stand-by rij langer wordt dan dat ze kunnen huisvesten (wat bij Tower of Terror bijvoorbeeld neerkomt op 30 minuten) wordt de rij virtueel verlengd. Na de virtuele wachtrij kun je dus de fysieke rij betreden gewoon via de ‘oude’ stand-by rij.
Standby Pass is zojuist aangegaan bij Crush's Coaster.
Ergens was dit ook een van de eerste attracties (samen met Peter Pan) waar ik deze Standby Pass verwachtte, beide zijn attracties met een drama capaciteit
Hmm, ik weet zeker dat het een week of twee geleden ook aan stond voor Crush. Ik zat wat te neuzen in de app en snapte het groene icoontje al niet ...
- Bijgewerkt
Coaster_Sproet Dat zou best kunnen, Standby Pass werd al eerder gebruikt ten tijden van de strengere restricties terug in Oktober. Het is alleen de eerste keer dat dit nu echt gebruikt wordt sinds Fastpass niet meer gebruikt wordt in het park.
Well goed om te zien dat dit al zo'n sterk effect heeft op de wachtrij een uur na online gaan.