Fixma Tijdens mijn werk met 2 Amerikanen van Disney gewerkt en beide waren ook managers in DLP en die waren blij dat ze daar weer weg waren, volgens hun het minste Disney park.
Snap ik, tegelijkertijd vraag een Nederlander om een Brits bedrijf te managen en het wordt ook ruzie, Kijk hoe de Amerikanen ook dachten om Japan te veroveren met hun Amerikaanse dingen. Is ook niet gelukt. Vraag aan een Zweed om een klus in Spanje te managen en hij wordt omver gelopen. Ik snap wat je Amerikaanse "collega's" vertelden, denk ook dat ze zeker een punt hebben. Maar geld dit niet over en weer . . .
. . . Amerikanen staan er over het algemeen niet on bekend dat ze zich enorm interesseren in andere culturen en zich daar ook op willen aanpassen. Dat America First door bijna 50% van de landgenoten werd ondersteund is een teken, verder is het opleggen van hun normen en waarden in andere landen niet iets vreemds voor de Amerikaan. Fransen dulden niet snel een buitenlandse manager die ook nog de Franse stijl onderuit harkt dan wel de Amerikaanse stijl doordrukt, dus waar gaat het dan fout . . .
Fixma Maar duurt allemaal wel erg lang..
Ik ben het met je eens hoor, er moeten dingen veranderen, en het duurt ook lang, maar ik denk dat we in Nederland redelijk soepel door de Corona pandemie zijn gerold en we nog aardig wat vrijheden hebben gehad. Bij het nieuws wat ik heb gezien over Frankrijk, en ook wat ik heb gehoord van (oud) collega's dat het heel ongewis is geweest in Frankrijk en plannen op alle gebieden op weekbasis wisselde.
Dat de bouw traag ging is omdat er normaal al veel regels zijn in Frankrijk op het gebied van bouwen, meer dan in Amerika of Azië, en daar is door corona nog een hoop aan richtlijnen bovenop gekomen.
Verder zie ik het ook nog wel gebeuren, waar Amerika vanaf nu kosten wat het kost open blijft, al zijn er 2 miljoen Delta variant infecties per dag in de USA, dat de repressie middelen in Europa sneller zullen worden ingezet. Dus dat een lekkere zomer cashen voor Disneyland Paris (en andere (Franse) parken) allerminst zeker is. Dus als je geen duidelijk beeld hebt over je toekomst . . . hoeveel ga je dan investeren in nieuwe projecten. En hoeveel ga je vertragen om zo die projecten nog kan aanpassen aan de post-COVID manier van parken bezoeken.