Loekiloeki Wel een park dat nog steeds jaarlijks op nr. 1 staat dus ergens doen ze toch wel iets goed.

Het is Disney en marketing.. Maar EP heb ik iets hoger staan die die kunnen werken zonder een voordring system (gratis of betaald).
Tijdens mijn werk met 2 Amerikanen van Disney gewerkt en beide waren ook managers in DLP en die waren blij dat ze daar weer weg waren, volgens hun het minste Disney park. Ik hoop met de nieuwe dingen die komen en dit nieuw voordring systeem het beter wordt.. Maar duurt allemaal wel erg lang..

    Fixma Tijdens mijn werk met 2 Amerikanen van Disney gewerkt en beide waren ook managers in DLP en die waren blij dat ze daar weer weg waren, volgens hun het minste Disney park.

    Snap ik, tegelijkertijd vraag een Nederlander om een Brits bedrijf te managen en het wordt ook ruzie, Kijk hoe de Amerikanen ook dachten om Japan te veroveren met hun Amerikaanse dingen. Is ook niet gelukt. Vraag aan een Zweed om een klus in Spanje te managen en hij wordt omver gelopen. Ik snap wat je Amerikaanse "collega's" vertelden, denk ook dat ze zeker een punt hebben. Maar geld dit niet over en weer . . .

    . . . Amerikanen staan er over het algemeen niet on bekend dat ze zich enorm interesseren in andere culturen en zich daar ook op willen aanpassen. Dat America First door bijna 50% van de landgenoten werd ondersteund is een teken, verder is het opleggen van hun normen en waarden in andere landen niet iets vreemds voor de Amerikaan. Fransen dulden niet snel een buitenlandse manager die ook nog de Franse stijl onderuit harkt dan wel de Amerikaanse stijl doordrukt, dus waar gaat het dan fout . . .

    Fixma Maar duurt allemaal wel erg lang..

    Ik ben het met je eens hoor, er moeten dingen veranderen, en het duurt ook lang, maar ik denk dat we in Nederland redelijk soepel door de Corona pandemie zijn gerold en we nog aardig wat vrijheden hebben gehad. Bij het nieuws wat ik heb gezien over Frankrijk, en ook wat ik heb gehoord van (oud) collega's dat het heel ongewis is geweest in Frankrijk en plannen op alle gebieden op weekbasis wisselde.

    Dat de bouw traag ging is omdat er normaal al veel regels zijn in Frankrijk op het gebied van bouwen, meer dan in Amerika of Azië, en daar is door corona nog een hoop aan richtlijnen bovenop gekomen.

    Verder zie ik het ook nog wel gebeuren, waar Amerika vanaf nu kosten wat het kost open blijft, al zijn er 2 miljoen Delta variant infecties per dag in de USA, dat de repressie middelen in Europa sneller zullen worden ingezet. Dus dat een lekkere zomer cashen voor Disneyland Paris (en andere (Franse) parken) allerminst zeker is. Dus als je geen duidelijk beeld hebt over je toekomst . . . hoeveel ga je dan investeren in nieuwe projecten. En hoeveel ga je vertragen om zo die projecten nog kan aanpassen aan de post-COVID manier van parken bezoeken.

    Rene ben niet met je eens.. Zijn geen US collage's maar we hadden Disney ingehuurd.. Ook hadden we in Jan 2019 Newport Bay Club en convention center afgehuurd en het zelfde problemen daar gehoord en meegemaakt.
    We praten niet over begintijd van DLP (daar ben ik met je eens) maar over laatste jaren. Disney heeft ervaring met andere landen, het gaat prima in Japan, China Hong Kong etc.
    Ik zelf werkt bij een Amerikaans bedrijf, EMEA hoofdkantoor zit in UK en mijn manager is een Tsjech en CEO is een Zweed. Dat gaat prima samen.
    Zijn de regels in Frankrijk zo moeilijker dan in Duitsland or Hong Kong etc? Ik geloof niet dat het reden is dat het zo traag gaat.

      Fixma Zijn de regels in Frankrijk zo moeilijker dan in Duitsland or Hong Kong etc?

      Elke wijziging op een vergunning, zelfs naar aanleiding van een pandemie of randwaarden of nieuwe milieu eisen kent nieuwe inspraak en vergunningstraject. Dat maakt het plannen zeker nu lastig. Of dat in Duitsland beter is weet ik niet, weet wel dat Disney daar in Amerika veel minder last van heeft en in Tokyo ook.

      Verder is er in Frankrijk een veel grotere bescherming van medewerkers. Overuren zijn veel minder gebruikelijk dan in Amerika, Engeland of Nederland. 35 uur is 35 uur per week, niet meer, niet minder. Dat maakt het allemaal toch ook iets minder flexibel en zorgt ook voor minder slagkracht om even snel wat om te gooien.

      Fixma het gaat prima in Japan, China Hong Kong etc.

      Japan liep wel goed toen het park open ging. Maar bij de ontwikkeling van het park is Disney bijna failliet gegaan aan de extra inzet. En om Hong Kong nu “prima” te noemen . . . dat park heeft ook aardig wat aanloop problemen gehad en enorme investering in de laatste jaren en daarin is Disneyland Paris ook wel achter gebleven. Wat pleisters zijn er geplakt maar echte uitbreidingen zijn er niet geweest.

      Maar om de andere niet Amerikaanse projecten een daverend succes te noemen dan bekijk je het wel echt door een roze bril.

      Maar ik geloof dat we intussen aardig van het onderwerp fastpass aan het afwijken zijn. Sorry daarvoor 🤗

      Tapis Volants hebben ook geen FastPass signage meer, al vraag ik mij nog steeds af waarom deze attractie dat had 😛

      Toch een beetje onderhoud aan Tower of Terror.

      Zelfs zonder dat laagje verf ziet het er alweer netjes uit bij de ToT . . . dit gaan ze toch niet op den duur verwijderen, dat zou echt kapitaalvernietiging zijn.

      Autopia heeft ondertussen het eerste Premier Access bord gekregen.

      Disney heeft zelf aangekondigd dat vanaf 5 Augustus Premier Access zal starten in het park.

      Uiteraard worden de andere signage nu langzaam overal opgehangen, zo ook bij Tower of Terror.

      Ze hebben het tenminste in thema gedaan.

      Precies, lijkt bijna op het fastpass bord dat er eerst hing, niets op aan te merken toch qua aankleding / inkleding 🙂

        Hjalmar We hebben er nog eentje, bij Space Mountain. Beetje jammer van het Hyperspace Mountain logo, die had van mij wel weg mogen blijven.

        Dat ziet er toch al goed uit. Ik hoop nog steeds dat ze ook nog een dagpas of iets dergelijk gaan aanbieden. Of bijvoorbeeld een optie die je kan nemen als je in een Disney hotel of in een suite zit ofzo, dan trek je daarvoor ook wel meer mensen.

        Ik kom zonet terug uit Parijs en uiteraard hebben we geprobeerd om een Standby Pass voor Crush te pakken te krijgen. Op zondag lukte ons dit niet, maar gisteren mochten we netjes tussen 12h00 en 12h30 in de rij aansluiten. Op dat tijdstip was de wachttijd nog 30 minuten, maar later in de middag leek die wachttijd gehalveerd te worden. Klinkt fantastisch, maar Crush is toch een attractie voor de lucky few geworden. Standby Passes zijn schaars en ik kan me veel frustratie inbeelden bij diegenen die er niet aan geraken (inclusief wij op zondag).

        Vanaf 17h00 werd Crush's Coaster trouwens opnieuw toegankelijk voor iedereen. Dit lijkt een zegen, maar zowat elke aanwezige bezoeker leek ervan op de hoogte. Gevolg: enkele minuten voor 17h00 vulde de hele rij (plus verlengde rij t.h.v. Flying Carpets) zich en slingerde de rij verder rondom het hele Animagique-plein. Tja... Crush... het blijft een capaciteitsprobleem 😅

          Dat van 17.00 is nieuw voor mij... Tja. Het helpt natuurlijk ook niet echt mee dat de andere achtbaan van het resort eruit ligt (we zullen even door die pijn moeten) en dat de shows in het park niet volledig draaien. Daarnaast helpt het ook niet echt mee dat er een attractie nu in het park is die dan weer op de maandag en dinsdag gesloten is.

          Glenneke Ik heb het 3 dagen lang geprobeerd zonder succes. Een nog grotere loterij dan Lineberty. Verschrikkelijk systeem, hopelijk bedenken ze zich snel.

          Bedenken ze zich of verbeteren ze de beschikbaarheid en reserveer mogelijkheden 🙂