Erikk - Thanks, het geeft wel goed aan, ondanks dat het bouwen op de schaal van het Disney Hotel niet gepast zou zijn, wΓ©l aan welke ruimte er is en wat er wel en niet zou passen πŸ™‚

Ik wilde even proberen of er en ΓΌberhaupt een hotel op paste en verschoot dat een gedeelte van het Disney hotel beste wel oppast en het zal zeker niet zo grootschalig zijn maar het zal wel iets zijn πŸ˜‰

Erikk Als ze het hotel zo maken dat de lijn vanuit de Huys doortrekken naar rechts is ook al heel mooi.
Zo blijft het plein deels behouden en heb je alsnog een mooi hotel. Ben geen held in tekenen maar dit zou ook goed kunnen. Eventueel met nog een vleugel over de vrolijke Noot. Nadeel is dat je wel nog een stuk ruimte van de uitbreiding voor het sprookjesbos afpakt.

20cent Dat was voor verscheidene lezers helaas niet wat uit jouw post bleek, vandaar dat ik je afbeelding heb omgezet in een link en het verzoek deed πŸ™‚

Het is ook niet dat er heel veel groen kan verdwijnen, het is nou het meest groene plein en de rest zou op de parkeerplaats komen. Ik denk eerder dat er meer groen gaat komen dan dat er weg gaat.

Een suite bijna Γ­n het sprookjesbos.
    Als ik uit mijn raam kijk zie ik de Efteling, maar in zo'n suite zal ik zeker een paar nachten verblijven.

Na wat de Efteling in het BD heeft gemeld, verwacht ik alleen niet snel een bevestiging.
    Helaas, want ik was best benieuwd. En als de hoge bomen blijven bestaan op het plein. Niet alleen benieuwd, maar ook wel enthousiast.

Station-de-Oost Na wat de Efteling in het BD heeft gemeld, verwacht ik alleen niet snel een bevestiging.

Zijn we vergeten dat de Efteling op een fanmeeting zei dat er niets te melden was en dat er ook nog niets te verwachten hoeft te zijn over project Hartenhof/Symbolica en letterlijk een dag later de attractie presenteert? πŸ˜‚

Ja dat was zodat mensen niet helemaal een topic meer hoeven door te lezen, ik wist dat ik daar ooit wat over had gezegd. Het formaat van het plein is namelijk al veelvuldig besproken, dus ik dacht: ik zal mijn opmerkingen daarover eens bij elkaar gooien.

Maar he, bedankt voor je ontopic reactie. Respect 😎

luc136 daar zit tenminste duidelijke informatie in. Meer dan een middelmatige Photoshop van een amazone gebied πŸ˜…

Ik ben enthousiast over de mogelijke komst van een hotel. Ik hoop dat de Efteling er een concept van gaat maken dat iets uniek toevoegt. Dus niet enkel (hele mooie) uitbreiding van horeca en hotelkamers aan het bestaande aanbod maar ook nieuwe ervaringen en/of concepten. En ik hoop dat ze concepten maken die ook wat toe voegen voor de normale parkbezoekers (ipv enkel de hotelgast).

Overigens mogen ze dat zo groot als maar kan maken. Het lijkt mij dat je op een dergelijke locatie genoeg nuttigs kan toevoegen. Maar het kan mij dan ook nooit groot of gek genoeg. Ik hou wel van ambitieuze projecten.

Maar ik vrees dat mijn gewenste aanpak niet de meest voor de hand liggende isπŸ˜…

NR92
        Als je ziet wat bijvoorbeeld Phantasialand met Charles Lindbergh maakte, is veel mogelijk πŸ˜‡πŸ˜…
        Het idee erachter van een hotel beleving, een experience als basis op een Eftelingse manier. Maar dat is dromen πŸ™‚

• NR92 vindt dit leuk.

Nu ik er over na denk mijn gok is dat het HvdZ de main entrance zal blijven voor het park, maar ook voor het hotel.
        Het hotel zelf zal gekoppeld worden aan het huis en zal qua dakbedekking dezelfde look en feel krijgen als het huis, dus grote punten.
        Bij succes van het hotel zal ook aan de andere kant van de ingang eenzelfde hotel verrijzen in dezelfde stijl als het HvdZ.

Gewoon een wilde gok, niks meer en niks minder, maar zo behoud je wel de stijl van het iconische beeld van de ingang, maar word die uitgebreid naar links en naar rechts.
        Met de gedachte dat het HvdZ je als het ware wilt omarmen en je wilt verwelkomen in de Efteling (er moet tenslotte ook een klein verhalig iets bij)

JeepeeB Gewoon een wilde gok, niks meer en niks minder, maar zo behoud je wel de stijl van het iconische beeld van de ingang, maar word die uitgebreid naar links en naar rechts.

Ik hoop met je mee, dat zou wel heel mooi zijn!

Dan gaat wel de gedachte achter het Huys verloren. Nu zit er een soort van sprookje achter want dan zou komen te vervallen.

rambo1990 O, serieus? Nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor sprookje πŸ˜ƒ

Voor de goede orde, persoonlijk zie ik het wel zitten dat de entree en het plein aangepakt gaan worden. Ik ben alleen heel erg benieuwd wat Efteling zelf bedenkt, want ik ben bang voor budget beperkingen die we eerder hebben voorbij zien komen met andere projecten.

rambo1990
              Ik kon het niet laten en ben even aan de slag geweest met jouw plattegrond als blueprint. Ik ben natuurlijk geen Efteling-ontwerper maar het gaat om het idee! πŸ˜…
              Disclaimer: Ik heb dit in de sims gemaakt dus de achtergrond klopt van geen kant haha.