Markiewong Fijn overigens dat er een baby kleedruimte is, die er groot genoeg uitziet om je kinderwagen in te zetten... want die heb je uiteraard meegenomen langs de trap.

Quefox_ waarschijnlijk in die rechter ruimte van de Spa waar je binnenkomt. De Spa is in z’n geheel niet ingericht op de tekening, dus best kans dat de inrichting weinig constructiefs vraagt. En douches kunnen prima in de spa zelf worden ingericht.

bogtrotter kinderwagens tot daar aan toe, eigenlijk is het meer opvallend dat door het gebrek aan een lift naar de openbare toiletten er dus ook geen manier is voor mindervaliden om gebruik te maken van de toiletten hier. Sterker nog, er is überhaupt geen mindervaliden toilet voorzien. Dat men daar nog mee weg kan komen heden ten dage.

En nog iets wat me nu opvalt (wellicht is het al eens opgemerkt toen de tekeningen 2 jaar in detail geanalyseerd werden) is dat er bij de openbare toiletten gekozen is voor een genderneutrale layout, terwijl er bij de toiletten voor het restaurant wel duidelijk een scheiding is tussen dames- en herentoiletten. Vanwaar die inconsistentie?

Quefox_ En nog iets wat me nu opvalt (wellicht is het al eens opgemerkt toen de tekeningen 2 jaar in detail geanalyseerd werden) is dat er bij de openbare toiletten gekozen is voor een genderneutrale layout

We hebben dat destijds ook gezien en de Efteling om een reactie gevraagd. Want dat was destijds nog helemaal nieuw voor het park. Het werd toen ontkent door de woordvoerder en dat het even afwachten was hoe het er precies uit komt te zien.

Quefox_ Vanwaar die inconsistentie?

Zou het dan ook gewoon niet een capaciteit ding zijn? Bij een restaurant kun je die splitsing gewoon nog inzetten omdat de capaciteit daar lager ligt, terwijl bij gender neutraal je natuurlijk een grote capaciteit winst hebt. Iets wat bij de het aantal parkbezoekers altijd fijn is. Het is natuurlijk een mooie fijne gesture voor mensen met een ander gender dan man of vrouw, maar ik denk dat capaciteit hier ook zeker in meespeelt.

16 dagen later

Misschien is dit allang hier besproken, maar weet iemand of er ook plannen zijn om een doorsteek van het hotel naar Pinokkio/De rode schoentjes terug te brengen als het hotel straks af is? Ik was gisteren in het park en besefte mij ineens hoe onhandig het is dat je nu pas helemaal bij Polle’s keuken het Sprookjesbos in kan lopen.

CoasterAnne waarschijnlijk niet. De promenade is daar dusdanig aangepast dat die doorsteek er niet meer kan komen. Waarschijnlijk wel een ingang voor hotelgasten. Hoewel het een fijne sluiproute was is de officiële sprookjesbos ingang natuurlijk ook tegenover het Carrouseelpaleis bij het ingangs bord

Quefox_ eigenlijk is het meer opvallend dat door het gebrek aan een lift naar de openbare toiletten er dus ook geen manier is voor mindervaliden om gebruik te maken van de toiletten hier.

Ik verwacht dat mindervaliden verwezen worden naar het toilet van het restaurant of gewoon even doorrollen naar Fabula. Het is nogal zonde om een lift te bouwen met als enige functie 1 toilet bedienen, wanneer er pal achter al twee liften aanwezig zijn.

• Olaf heeft hierop gereageerd.

Gert-Jan Misschien hebben tijdens bouwtekeningen wijzigingen ook met wc’s hebben aangepast zonder dat we het weten.

CoasterAnne waarschijnlijk niet inderdaad. Helaas, want het was altijd vaste prik bij binnenkomst gelijk het Sprookjesbos in te slaan om op het Herautenplein een kopje koffie te halen, fijn wandelend het bos uit, heerlijk begin van de dag.

• Anubite heeft hierop gereageerd.
          • Tim vindt dit leuk.

Arathonk Maar gingen er geen geruchten rond dat je de hotelgasten dat straks via de Prinses op de Erwt wel weer kunnen doen?

Anubite Wat ik verwacht dat van bosrijk en loonche land ook die ingang kunnen gebruiken.

Anubite ja dat klopt, maar daar heb je als reguliere gast dus niet zoveel aan helaas.

een maand later

Bernhard35 Ik heb geen hoge verwachtingen afgaande op de recente interieurs bij Bosrijk en het Efteling hotel. Maar goed, misschien verrassen ze ons wel. En interieurs kun je altijd makkelijker aanpassen. Het gebouw van buiten vind ik eigenlijk belangrijker, dat moet gewoon in één keer goed zijn.

Als het interieur eruit ziet als een NDSM werf locatie dan ben ik niet verrast, gelukkig kan het dan over 10 jaar vernieuwd worden.

Bernhard35 Ik heb geen hoge verwachtingen afgaande op de recente interieurs bij Bosrijk en het Efteling Hotel. Maar goed, misschien verrassen ze ons wel. En interieurs kun je altijd makkelijker aanpassen. Het gebouw van buiten vind ik eigenlijk belangrijker, dat moet gewoon in één keer goed zijn.

Als het interieur eruit ziet als een NDSM werf locatie of een Zweedse kleurloze eeterij dan kan het over 10 jaar Eftelings gemaakt worden. Daarentegen klinkt dit gerucht dan weer heel erg Victoriaans, dus een beetje hoop is er nog bij mij. 🙂
                https://jeroentwee.nl/het-interieur-van-efteling-grand-hotel/

7 dagen later

Uit het gemeenteblad:

Toestemming voor het optimaliseren van het ontwerp tijdens de bouw van een hotel aan Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel, Europalaan 1A1, 5171 KW Kaatsheuvel

Verleende omgevingsvergunning reguliere procedure:

• Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel, Europalaan 1A1, 5171 KW Kaatsheuvel, het optimaliseren van het ontwerp tijdens de bouw van een hotel (0809Z2402017 verzonden 26-09-2024)
                16 dagen later

Vacature

Ik zag net voor de eerste keer een vacature voorbij komen, maar het stelt mij een beetje teleur. Bij een grand hotel ga ik er wel een beetje vanuit dat er een bepaalde hoge klasse restaurant komt, maar dat is niet wat ik uit de vacature kan halen. Het komt bij meer over dat ze een chef-kok zoeken met ervaring in massa stampen in plaats van verfijning.