25 dagen later

Ik ben heel benieuwd hoe het plein voor efteling grand hotel er komt uit te zien.we hebben natuurlijk wel een ontwerp maar misschien is dat al lang aangepast/bezuinigd.Ik hoop wep echt dat er veel veel bomen in de omgeving planten en dat toch net als vroeger het plein word gescheiden van het theater maar ook dat het plein geschijden word van de vlonders van aquanura(niet voor het hotel want anders kunnen hun niets zien)vroeger had je dat je tussen het dwarrel plein en de vlonders van aquanura gescheiden waren met bomen ik vond dat wel wat hebben.Hoe denken jullie dat her eruit komt te zien?

1 bericht is samengevoegd vanaf Eiland van de 5 zintuigen efteling.|1 berichten zijn samengevoegd vanaf Eiland van de 5 zintuigen efteling.

-_Draconicon_- ik heb je bericht even samengevoegd in het bestaande topic over de bouw van het Hotel, omdat het om het zelfde project gaat kan die disccusie hier prima.
    Daarnaast kan je mogelijk je post een beetje verbeteren, de zinsopbouw maakt het nogal lastig te begrijpen

8 dagen later

Ligt het aan mij of mist op deze concept art toch die serre?

Alleen de serre op de 1e verdieping ontbreekt. Begane grond kun je hem nog wel zien staan.

een maand later

Eftelabbo Ik vraag me nog steeds af waarom dat men steeds gedacht heeft dat die overkapping niet zou komen. Ik blijf het logisch vinden dat deze er nog steeds niet zit omdat valgevaar van materialen niet is geweken. Niets wees er op dat ie niet zou komen.

16 dagen later

Het gebied voor het hotel gaat echt flink op de schop

12 dagen later
    • Bijgewerkt

We ontvingen zojuist veel informatie en foto’s in onze inbox vanuit de Efteling.

Efteling Grand Hotel opent zomer 2025

Efteling onthult interieur nieuwe hotel

Kaatsheuvel, 21 januari – Nu de buiten- en binnenzijde van het Efteling Grand Hotel steeds meer vorm beginnen te krijgen komt de opening van het majestueuze hotel in zicht. Vanaf zomer 2025 kunnen Efteling-gasten voor het eerst binnen de parkgrenzen verblijven in het luxe zeven etages tellende hotel. De Efteling deelt vandaag tevens voor de eerste keer beelden van het interieur.

Eerste beelden Efteling Grand Hotel

Efteling deelt voor het eerst levensechte digitale visualisaties van het interieur en onthult daarmee hoe onder meer de hotelkamers, suites, restaurants, lobby en het zwembad eruit komen te zien. In het hotel, een residentie met grandeur in het hart van de Efteling, zijn de verhalen van de Efteling subtiel verweven in de vormgeving en sfeer. Heden en verleden komen samen in een elegant interieur met verfijnde design-elementen. De hotelkamers en suites komen in vier verschillende kleurenthema’s en hebben uitzicht op het Sprookjesbos, Aquanura, het Huis van de Vijf Zintuigen (de entree) of de Pardoes Promenade.

Over het Efteling Grand Hotel

Het grootste hotel binnen de Wereld van de Efteling krijgt 7 etages en wordt 106 meter breed. Het Efteling Grand Hotel omvat 140 kamers en suites met in totaal 644 bedden. Hotelgasten kunnen gebruik maken van de hotel-boutique en ontspannen in het zwembad met spa-faciliteiten. Twee unieke restaurants, een sfeervolle koffiebar en een grote souvenirwinkel zijn toegankelijk voor zowel hotel- als parkbezoekers. Het Efteling Grand Hotel opent in de zomer van 2025. Gasten die als eerste de mogelijkheid willen krijgen een overnachting te reserveren kunnen zich hiervoor aanmelden via de website van het Efteling Grand Hotel.

Bij de entree van het hotel bevindt zich de lobby en koffiebar Café Biscuit.

Brasserie 7 serveert klassiekers met zeven magische ingrediënten: van drakenadem tot elfenstof. Het restaurant heeft tevens een ruime serre en terras.

Restaurant-Bar Mystique biedt een ware ontdekkingstocht van smaken voor ieder gezelschap. Avondvullend, voor klein en groot. Dit restaurant bevat tevens een hotel lounge bar waar bijzondere signature cocktails en bar bites geserveerd worden.

De elegante kamers en suites bieden een uniek uitzicht over de groene coulissen van de Efteling, zoals het Sprookjesbos, de watershow Aquanura, het Huis van de Vijf Zintuigen of de Pardoes Promenade.

Het zwembad met spa-faciliteiten in het souterrain.

John
      Ik vind dit oprecht er heel goed uitzien ! Zeer stijlvolle kamers, een sfeervolle lobby tot restaurant...dik in orde ! Hopelijk geen Disneyland hotel prijzen 😅

Tja, het is niet echt Eftelings zoals de andere hotels dat ook niet zijn. Overduidelijk een bewuste keuze waar ik eerlijk gezegd de reden nog steeds niet van snap.

De stijl is gelukkig niet compleet generiek of kil. Hopelijk hebben onze grachtenpandknuffelaars ook spijt van de miskleun in Bosrijk 🙈

Ach, misschien was ik op erger voorbereid, dan valt het mee 😂

Lelijke renders, hopelijk valt het mee

De lobby en het zwembad zien er wel leuk uit zo. De kamers vallen me ook nog niet tegen, niet heel erg thematisch, maar ik vind er toch een leuke sfeer zo hangen.

De restaurants en voornamelijk de koffiebar zijn wel erg generiek, hier had van mij wel wat meer een specifiek thema overheen gemogen.

Ik vind het er erg goed uitzien. Misschien niet typisch eftelings, maar zeker niet kill of standaard. Ziet er allemaal best cozy en comfy uit.

Het ziet er zeker niet slecht uit, maar ik krijg er totaal geen Efteling-gevoel bij. Het lijkt meer op een plaatselijke Van der Valk, wat zeker niet negatief bedoeld is.

Jammer dat ze niet naar de hotels van Europa-Park en/of Parc Astérix hebben gekeken.

• Bijgewerkt

Er heeft iemand heul veul naar “The Grand Budapest Hotel” zitten kijken in ieder geval. Dit is bijna geen inspiratie meer te noemen. 😂

Ik ben verder blij dat de looks van het geheel een eenheid zijn, en fijn dat het een keer geen bruintinten zijn. Maar het is totaal niet mijn smaak (net als bovengenoemde film overigens), te pastel, wat absurd, weinig Scandinavisch ook.
        Maar dat is smaak en daar valt gewoon niet over te twisten, nogmaals, de eenheid van het geheel bevalt me.
        En ik mis hier ook echt wel het Eftelingse gevoel hoor. Het past ergens wel in het park maar ergens is het ook iets wat op elke andere plek kan staan. Juist een hotel van een Themapark moet mij “in de bubbel houden”, nu zal de luxe uitstraling van het geheel hier wel deels voor zorgen maar toch.

De vergelijking met Van Der Valk hierboven vind ik een goede, hotelsjiek. En dat is niet mijn smaak maar ik voel me er wel in luxe.
        Alleen het matcht niet met de Efteling, het is te generiek in mijn ogen.

Restaurant-Bar Mystique vind ik een hele positieve uitzondering. Hier zie ik mijzelf graag zitten. Wel jammer dat alleen Bar en Restaurant niet gescheiden zijn, twee totaal verschillende belevingen. Het combineren daarvan wat de Efteling steeds meer lijkt te doen in avondverbliiven is niet mijn keus.

Brasserie “Seven” oogt wat clean maar verder prima, fijn dat er een groot horecapunt bij komt in het park. Het wordt al jaren gemist.

De koffiebar vind ik erg leuk en een sjieke koffiebar kan het park gebruiken. De keuze om deze in de lobby te doen (en daarmee enkel voor hotelgasten toegankelijk) vind ik dan wel heel bijzonder.

Al met al, voorzichtig positief. Het is totaal niet mijn smaak maar de luxe uitstraling voel ik en slapen zal ik er niet snel doen.
        De restaurants daarentegen springen er het meest positief uit en is juist wel een locatie waar je me zal vinden.
        Eftelings vind ik het echter weinig en ik mis wat unieke elementen.

Benieuwd naar de winkel!