Wat een machtig mooi apparaat! Het verplaatsen van die familie-attractie vind ik een gouden zet, al had daar wel iets meer kleurverschil in gemogen. Hopelijk draait hij ook wat sneller dan op zijn vorige plek. Deze Zamperla machines kunnen namelijk stiekem nog best snel gaan ๐Ÿ™‚

JaydenCKO een familie achtbaan met jonge doelgroep en een budget van 15 miljoen is naar mijn mening zowel qua thema als inhoud niet te vergelijken met een mega coaster gericht op een oudere doelgroep en 25 miljoen budget ๐Ÿ˜‰ Met de kinderdoelgroep in het achterhoofd vind ik Max en Moritz erg geslaagd, en met een oudere doelgroep in het achterhoofd is Kondaa ook perfect passend qua thema.

Walibi Belgium heeft prachtig samenhangende ontworpen gedeeltes zoals Karma World en het al bestaande Exotic world waar onder andere Tiki Waka staat. Hierbij combineren ze perfect horeca, bestaande en nieuwe attracties. De uitbreiding van het Exotic gebied rondom Kondaa lijkt daar inderdaad geen uitzondering op ๐Ÿ™Œ

Shesterfield tijdens de rit van Kondaa

Ik denk persoonlijk dat ze er nog een achtbaan tussen gaan proppen voordat ze de aankleding van het gebied verder gaan afwerken.

Wat een "inhaalbeweging" is Walibi Belgium aan het doen qua theming ๐Ÿ˜ฎ. Karma World en nu Exotic World. Als ze dit volhouden staan ze binnenkort zeker samen met de Efteling aan de top qua theming.

Net na de eerste minuut claimen ze dat Kondaa de Mega Coaster met de meeste airtime is. Maar hebben ze het dan over de Intamin Mega Coasters of alle alle achtbanen tussen de 100 en 200 feet? Ik gok op het eerste maar dan is het eigenlijk een best nietszeggend record omdat er ''maar'' 8 van zijn. Los daarvan is het natuurlijk wel een beest van een achtbaan ๐Ÿ˜

ThrillSeeker ik dacht dat ze bedoelen meeste airtime op een stalen achtbaan wereldwijd (geen hybride)

ThrillSeeker Meeste airtime, meeste airtime momenten, meeste airtime per meter, meeste airtime onder een hoek van 27,5 graden, jadajada verkooppraatje. Ik tel in ieder geval geen heuveltjes, near misses of bochten rechts om als ik in een coaster zit. Volgens mij gaat het om de beleving, looks, feels, smels, sounds etc. Het mooiste is nog dat iedereen het anders beleeft. En kan een baan met mindere karakteristieken een veel betere beleving bieden. Ondanks dat ik Kondaa alleen nog digitaal heb mogen ervaren verwacht ik wel dat het met de beleving dik in orde is. Want wat ik nu gezien heb is echt prachtig en daarvoor gun ik ze best een paar records. Maar voor zo ver ik het heb bijgehouden blijft het record voor de achtbaan met de meeste vergezochte records in handen van Phantasialand๐Ÿ˜‰, dat dan weer wel.

Eerst en vooral ziet dit er een leuke baan uit.
    Dit had ik Walibi nooit zien doen.

weet er iemand of er bij de platinums pass ongelimiteerd speedy toegang tot kondaa is inbegrepen? Dit vind ik nergens op hun site terug.

Hjalmar Vanuit welke bron? De Speedy Pass Ultimate biedt ook alleen maar 1x versnelde toegang tot Kondaa?

msnguy Als je de link volgt zie je dat dit door forummer @JorbenR is verteld, ik ga hier vanuit dat deze persoon gelijk heeft aangezien hij reageert op een foto van de Platinum abonnement.

Edit

Vanaf de website.

• msnguy heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Er staat "Tot attracties". Niet "Tot alle attracties". Ik ben benieuwd of er onbeperkt Kondaa bij zit. Dat zou in mijn ogen oneerlijk zijn tegenover de normale gasten met Speedy Pass Ultimate.

msnguy voor Silver en Gold passen geldt het volgende:

• Versnelde Toegang tot 4 attracties / bezoek = 3x Speedy One + 1 Speedy One Kondaa.

Dus je kunt er vanuit gaan dat Platinum met zijn 300 Euro je gewoon speedy pass toegang krijgt, onbeperkt.

Mag ook wel voor 300 euro . . . best aan de prijs voor een abbo ๐Ÿ™‚

• NielsC heeft hierop gereageerd.

ppc-anoniem-2 Voor onbeperkt toegang het hele jaar + het hele jaar ongelimiteerd fast pass inclusief DE nieuwe ride vind ik het spot goedkoop. Jammer dat er geen dag pas met ongelimiteerd Kondaa bijzit daar zou ik best $90 voor willen neerleggen...

Ben benieuwd naar de operations en de wachtrij deze zomer, laten we bidden dat ze elke rij vullen....

Echt prachtig dit โ™ฅ๏ธ

Eens, je krijgt er ook een heel hoop voor terug, maar ik blijf 300 euro veel geld vinden voor een jaar een park mogen bezoeken. Dus mee eens dat het mogelijk best waar voor je geld is. Bovendien heeft @msnguy wel een punt dat Walibi er slim heeft neergezet tot attracties waarmee ze, wanneer het nodig blijkt, zonder gevolgen Kondaa uit de lijst van die attracties met onbeperkt toegang kunnen schrappen.

Ben zelf sowieso niet een enorme fan van verkoop van voordring pasjes, zeker als die geen limitatie kennen. Ook in de docu op RTL-Z over Legoland is te zien hoe deze voordringers binnen het algemeen publiek voor enorme irritatie kunnen zorgen.

ppc-anoniem-2 Bovendien heeft @msnguy wel een punt dat Walibi er slim heeft neergezet tot attracties waarmee ze, wanneer het nodig blijkt, zonder gevolgen Kondaa uit de lijst van die attracties met onbeperkt toegang kunnen schrappen.

Volgens mij is ongelimiteerd Kondaa geen optie voor een dag fast pass, alleen voor het platinum abonnement. Zelfs als je unlimited doet met een dag fastpass is Kondaa nog altijd maar 1x toegankelijk via de fast pass wachtrij.

ppc-anoniem-2Ben zelf sowieso niet een enorme fan van verkoop van voordring pasjes, zeker als die geen limitatie kennen.

Ik ben juist blij als ze geen limitatie kennen, als ik 100 euro neerleg p.p wil ik ook er goed gebruik van maken. Nu begrijp ik zeker de frustratie als de normale rij hierdoor 0 opschiet omdat er veel te veel fast passes verkocht worden, of het personeel kan gewoon niet doorwerken. Deze fout ligt echter in mijn optiek altijd bij de aanbieder (park) en nooit de bezoeker.