Ziet er enorm netjes uit, duidelijk dat het groen nog flink moet groeien. Ik wil toch wel een kleine waardering uiten dat Walibi een overdekte wachtrij aanbied bij een nieuwe achtbaan.

Wat ziet dit er fantastisch uit! Thematisch lijkt het van een erg fijn niveau met een mooie keuze qua materialen en kleuren. Enorm fijn om, naast het restaurant in Karma World, nรณg een mooi groot gethematiseerd restaurant te zien verschijnen. Enorm slimme keuze ook om de familie flatride naar dit gebied te verplaatsen.

Jammer dat het als Nederlander momenteel niet toegestaan is om een retourtje te maken, maar gelukkig gaat Kondaa nergens heen. Kan namelijk niet wachten om een ritje te maken ๐Ÿ˜ƒ

• Njit heeft hierop gereageerd.
    • Enil vindt dit leuk.

ppc-anoniem-2 Ben wel benieuwd of je die 1080 personen per uur gaat halen

Ik weet niet of het personeel van Walibi Belgium goed kan doorwerken maar, met Intamin's simpele beugels zou het zeker mogelijk moeten zijn dat de trein in het station klaar staat om te vertrekken als de andere trein net de remmen in knalt. Walibi Holland's Goliath staat nooit lang in de remmen en die heeft een gecompliceerder systeem, al hoewel ze misschien wel de beste dispatch crew van Nederland hebben.

Die achtbaan ziet er natuurlijk al fantastisch uit maar het gebied eromheen is ook wel echt gaaf hoor. De beplanting moet nog een beetje groeien natuurlijk maar je ziet nu al dat het helemaal goed gaat komen ๐Ÿคฉ

• Enil vindt dit leuk.

Hjalmar een overdekte wachtrij

Gedeeltelijk overdekte wacht rij ๐Ÿ˜‰ bij de first drop zie je toch wel een flink stuk waar je vol in de zon staat te wachten zonder overkapping of รผberhaupt groen wat voor schaduw kan zorgen.

Vind qua dat het toch wel jammer dat de thematisatie ook hier ophoudt zodra je het station uit bent. Natuurlijk zoon achtbaan als dit zo moeilijk aan te kleden, maar ik had toch gehoopt op wat meer groen rond bijvoorbeeld de lage stukken van de baan. En dat de Storage uit eindelijk niet is aangepakt blijft toch ook wel een gemiste kans doordat de delen die wel gethematiseerd zijn van zoon hoog niveau zijn.

NielsC Walibi Holland's Goliath staat nooit lang in de remmen en die heeft een gecompliceerder systeem, al hoewel ze misschien wel de beste dispatch crew van Nederland hebben.

Goliath heeft het voordeel dat de treinen zeer open zijn, hierdoor kan een medewerker met 1 hand de beugel checken en met de andere tegelijkertijd aan de zijkant van de zitting de gordel checken. Dit is ook het grote verschil met Untamed waar de gordels een stuk moeilijker te checken zijn als de beugel gesloten is.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

scagen Klopt, Goliath heeft zeker een makkelijker beugel systeem voor controle dan Untamed. Walibi heeft hierop ook gereageerd door het aantal personeel die de controles elke rit doet te verdubbelen (hier zou een ander park in Nederland nog echt iets van kunnen leren).

Toch vind ik Intamin's new gen. beugel, nog eenvoudiger om te controleren dan Goliath's. De beugel ligt hoger en er is geen riem, zo is een simpele push zonder dat men te veel hoeft te buigen genoeg. Al hoewel ik hoop dat ze niet gaan staple-en. ๐Ÿ˜…

Ik denk niet dat de thematisering al voltooid is. Kijk maar naar Karma World. In dit gebied ligt de rapid Radja River. Deze was niet opgefrist toen het gebied in 2019 openging. Deze winter hebben ze hem onder handen genomen. Ik denk dat we op termijn nog thematisering gaan zien op de groene loods en tijdens de rit van Kondaa (misschien in de vorm van veel bomen/groen). Ik vertrouw op Walibi dat ze dit ook nog gaan afwerken op hun eigen tempo ๐Ÿ˜Š

Wat een machtig mooi apparaat! Het verplaatsen van die familie-attractie vind ik een gouden zet, al had daar wel iets meer kleurverschil in gemogen. Hopelijk draait hij ook wat sneller dan op zijn vorige plek. Deze Zamperla machines kunnen namelijk stiekem nog best snel gaan ๐Ÿ™‚

Ik had nooit verwacht dat ik iets van Walibi mooier zou vinden dat in de Efteling. Max en Moritz is niks vergeleken met dit.

JaydenCKO een familie achtbaan met jonge doelgroep en een budget van 15 miljoen is naar mijn mening zowel qua thema als inhoud niet te vergelijken met een mega coaster gericht op een oudere doelgroep en 25 miljoen budget ๐Ÿ˜‰ Met de kinderdoelgroep in het achterhoofd vind ik Max en Moritz erg geslaagd, en met een oudere doelgroep in het achterhoofd is Kondaa ook perfect passend qua thema.

Walibi Belgium heeft prachtig samenhangende ontworpen gedeeltes zoals Karma World en het al bestaande Exotic world waar onder andere Tiki Waka staat. Hierbij combineren ze perfect horeca, bestaande en nieuwe attracties. De uitbreiding van het Exotic gebied rondom Kondaa lijkt daar inderdaad geen uitzondering op ๐Ÿ™Œ

Shesterfield tijdens de rit van Kondaa

Ik denk persoonlijk dat ze er nog een achtbaan tussen gaan proppen voordat ze de aankleding van het gebied verder gaan afwerken.

Wat een "inhaalbeweging" is Walibi Belgium aan het doen qua theming ๐Ÿ˜ฎ. Karma World en nu Exotic World. Als ze dit volhouden staan ze binnenkort zeker samen met de Efteling aan de top qua theming.

Net na de eerste minuut claimen ze dat Kondaa de Mega Coaster met de meeste airtime is. Maar hebben ze het dan over de Intamin Mega Coasters of alle alle achtbanen tussen de 100 en 200 feet? Ik gok op het eerste maar dan is het eigenlijk een best nietszeggend record omdat er ''maar'' 8 van zijn. Los daarvan is het natuurlijk wel een beest van een achtbaan ๐Ÿ˜

ThrillSeeker ik dacht dat ze bedoelen meeste airtime op een stalen achtbaan wereldwijd (geen hybride)

ThrillSeeker Meeste airtime, meeste airtime momenten, meeste airtime per meter, meeste airtime onder een hoek van 27,5 graden, jadajada verkooppraatje. Ik tel in ieder geval geen heuveltjes, near misses of bochten rechts om als ik in een coaster zit. Volgens mij gaat het om de beleving, looks, feels, smels, sounds etc. Het mooiste is nog dat iedereen het anders beleeft. En kan een baan met mindere karakteristieken een veel betere beleving bieden. Ondanks dat ik Kondaa alleen nog digitaal heb mogen ervaren verwacht ik wel dat het met de beleving dik in orde is. Want wat ik nu gezien heb is echt prachtig en daarvoor gun ik ze best een paar records. Maar voor zo ver ik het heb bijgehouden blijft het record voor de achtbaan met de meeste vergezochte records in handen van Phantasialand๐Ÿ˜‰, dat dan weer wel.

Eerst en vooral ziet dit er een leuke baan uit.
                Dit had ik Walibi nooit zien doen.

weet er iemand of er bij de platinums pass ongelimiteerd speedy toegang tot kondaa is inbegrepen? Dit vind ik nergens op hun site terug.

Hjalmar Vanuit welke bron? De Speedy Pass Ultimate biedt ook alleen maar 1x versnelde toegang tot Kondaa?