Meint Het moederbedrijf van Disneyland heeft natuurlijk een bijna onuitputtelijke zak geld en kunnen alle boekhoudkundige trucs uithalen.
Toverland zit niet in die luxe positie en hoewel er best veel geld bij de eigenaars zit, vrees ik ervoor dat de put van Toverland niet zomaar gedicht gaat kunnen worden met geld van de familie.
Avalon heeft niet het gehoopte success gehad qua bezoekerscijfers en we werken nu al ruime tijd in Toverland (ook nog voor corona) dat het financiëel wel heel dunnetjes is. Dus ik hoop echt voor hun dat na corona, hopelijk dus in 2022, er heel wat bezoekers over de vloer komen zodat ze financiëel er weer beter voor zullen zitten. Maar met 2 barslechte jaren achter de rug, net na zo'n grote investering, vrees ik dat de financiële vooruitzichten (en de toekomstplannen) wel een pak trager zullen gaan dan wat er verhoopt was.
Ik hoop zelf dat Toverland op hetzelfde pad voort blijft gaan: kwalitatief hoogstaand en mooie, unieke gebieden neerzetten. Ik hoop niet dat ze, omdat ze voelen dat er toch een vernieuwing/nieuw gebied of iets dergelijks moet komen, iets minder kwalitatiefs of een half afgewerkt gebied gaan openstellen (om het het jaar erna dan af te werken).
Ik blijf hoopvol voor het park, maar ik denk dat we realistisch moeten zijn en de komende jaren niets groot moeten verwachten, zeker niet in het achtbaan segment. Zowat elk park in de buurt heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende thrill-coaster geopend; Untamed/Ride to Happiness/Fury/Kondaa en dan Toverland met Fénix, waardoor ik denk dat die markt (tijdelijk) toch verzadigd is en ze beter met iets anders afkomen.
Ik verwacht (en hoop) een mooie darkride te zien, maar die dingen zijn enorm duur om te bouwen in deze tijd.
Mijn verwachting is in ieder geval dat het park pas ten vroegste eind 2022, begin 2023 een aankondiging gaat doen voor iets nieuws, en opening in 2024 of 2025, dus zo'n 6 jaar na Avalon. Langer dan dat denk ik echt niet dat ze gaan kunnen wachten.
Maar, ik heb natuurlijk geen glazen bol. Laten we hopen dat 2022 super wordt!