Even wegdromen bij een tripreport, dat krijgen weinig schrijvers voor elkaar maar jij bent er één van!
En je omschrijft veel dingen precies zoals ik ze zelf ook heb ervaren. Het Disneyland Resort heeft niet alleen het sfeervolste park ter wereld maar zoveel meer. De vriendelijkheid van de castmembers, het soort publiek wat het aantrekt, het enorme aanbod aan eten en drinken en de vele nostalgische plekken die je er kunt ontdekken... En nog zoveel meer!
Nu moet ik zeggen dat mijn bezoek in 2019 door eigen schuld iets minder fijn aanvoelde dan voorheen. Ik had precies 1 volle dag te besteden en omdat ik alle nieuwigheden (en ook de rest van het briljante aanbod) wilde beleven was het een race tegen de klok om er het maximale uit te halen. En dat was achteraf gezien echt stom en een goeie leerschool. Mede door de extreme prijs van $199 heb ik het park al meerdere keren dat ik in LA was niet bezocht. En ondanks dat ze een aanbod hebben van jewelste en dit een van mijn favoriete parken wereldwijd is vind ik de prijs/kwaliteit nu wel gortig voor 1 dag. Vandaar wellicht ook het heen en weer geloop tussen de 2 parken, en met de jetlag van 9 uur heb ik de avondshows/entertaintment ook niet gered. De volgende keer dat ik er ben kies ik dan ook zeker voor 1 park om het weer compleet op te kunnen snuiven qua sfeer en mezelf de rust te gunnen die het nodig heeft!
We delen in heel veel dingen dezelfde mening over dit briljante resort, op 2 dingen na. Ik heb letterlijk nul met Star Wars en ondanks dat het gebied extreem groot is en tot in de puntjes is uitgewerkt bekoort het mij niet. Ik krijg de vibe niet en heb alleen Millenium Falcon gedaan en ook daarvan kreeg ik geen "wow" gevoel. Wellicht dat RotR daar enigzins verandering in kan brengen, maar ik vind het thema ook niet passen in Disneyland. Maar dat is mijn bescheiden mening!
En over Frozen in het Hyperion theater dan. Na de fan-tas-ti-sche musical Aladdin lag mijn verwachtig vrij hoog voor de opvolger hiervan. En ondanks dat ik Frozen echt wel leuk vind, was de musical in DCA een van de grootste teleurstelling die ik niet had verwacht. Ja, de live zang was echt héél erg goed. Maar wat vond ik het een langdradig verhaal (ondanks dat het de hoofpunten uit de film vertelt) en wat was het saai in vergelijking met het bruisende en de mega komische vertelling van Aladdin. Ik vond de decors buiten het grote scherm echt zwaar minimalistisch en heb echt vaak op het punt gestaan weg te lopen tijdens de show. Ik heb het uiteindelijk uitgezeten maar vind het vooral zonde dat zoiets moois is verdwenen voor de (begrijpelijke) hype van Frozen.
Al met al leg je de vinger op de lat met het feit dat Disneyland juist zo briljant is door de imperfectie. Juist dat kneuterige soms en het niet ruim opgezette park maakt het dat voor mij perfect aanvoelt. Zodra het weer kan ga ik snel terug om mijn recente ervaring even op te poetsen en te genieten van al dat moois wat ze te bieden hebben.
Hoe bizar ook dat Bryan op de laatste openingsdag aanwezig was en er tot op de dag van vandaag nog geen bezoeker meer is geweest. Bedankt voor je tijd en zorgvuldige en sfeervolle verslag, gerne wieder! 😃