Steven Dit resort staat denk ik hoger op m'n wishlist dan het resort in Orlando. Lijkt me geweldig om er rond te lopen!!

Dat is het voor mij zeker. Er is daar echt geschiedenis geschreven. Het is groots in zijn eenvoud. Compact en knus, maar het aanbod is overweldigend.

ppc-anoniem-1 Disneyland Anaheim is het enige park ter wereld waar Walt zelf gelopen heeft, en dat voel je.

En zeker dit citaat van Lars bracht mij weer op op het idee om eerder richting de westkust te gaan, dan naar de oostkunst. Heel prettig om te lezen, bijna alsof ik er zelf was.

Echt schitterend.
    Het is voor mij alweer bijna 15 jaar geleden dat ik hier geweest ben. En ik was toen al enorm onder de indruk van dit resort en dat terwijl er is ondertussen zo veel is veranderd.
    Maar helaas is de kans erg klein dat ik er snel nog eens mag komen. Gelukkig hebben we dan dit soort indrukwekkende reports nog.

Ziet er zeker uit als een van de beste parken in de wereld.

Even een TR lezen dacht ik. Maar een half uur later heerlijk even weggedroomd in de wereld van Disneyland. En leuk dat je het imperfecte erbij noemt, want dat maakt het park zo fijn eigenlijk. Het is niet helemaal perfect, maar de sfeer en de kwaliteit van alles is buitengewoon. 1 van mijn favo parken op aarde!

Bedankt voor de toffe reacties, erg leuk om te lezen! Daar doe je het toch voor 😉

Sebastiaan0125 En zeker dit citaat van Lars bracht mij weer op op het idee om eerder richting de westkust te gaan, dan naar de oostkunst. Heel prettig om te lezen, bijna alsof ik er zelf was.

Steven Dit resort staat denk ik hoger op m'n wishlist dan het resort in Orlando. Lijkt me geweldig om er rond te lopen!!

Op papier lijkt Walt Disney world inderdaad het meeste te bieden hebben, en vooral dat je je voor langere tijd kunt onderdompelen in de Disney bubbel is uniek. In praktijk is echter veel van het aanbod ook verouderd en gaat Anaheim er voor mij persoonlijk met de winst vandoor. Extreem veel toppers, veelal als het een soort van kopie is ook nog de betere versie en daarnaast poetsen ze ook de attracties die inmiddels legendarisch zijn constant op. Maar dat ik fan ben van Anaheim moge duidelijk zijn 😃

ppc-anoniem-1 Wat een ongelooflijk mooi TR. Kritisch maar ook met de goede punten van dit heerlijke park!
      Daarnaast ben ik erg onder de indruk van jouw foto's en filmpje. Mag ik vragen of ik met jouw in contact kan komen? Ik heb alleen FB om via daar contact op te kunnen nemen maar wellicht kunnen we ook elkaar bereiken over de mail. Zou voor de aankomende vakantie een soortgelijk filmpje willen maken 😜😊😎

ppc-anoniem-1 Mooi TR en ook bij mij - ik bezocht tot voor Covid het Anaheim resort gemiddeld twee keer per jaar - komen mooie herinneringen terug. Heb je ook een voorkeur tussen DL & DCA als favoriet van de twee?

Misschien een unpopular opinion, maar ik verkies DCA nog steeds boven DL. En daar heeft de komst van Star Wars Galaxy's Edge in 2019 niets in veranderd. Redenen? DCA heeft de beste attractie van het resort (Radiator Springs Racers), het beste entertainment van de twee parken (OK, toegegeven, ik ben een hele grote fan van Frozen: Live at The Hyperion - jullie willen écht niet weten hoeveel keren ik die show heb gezien tussen november 2016 en november 2019). Ook qua eten & drinken staat DCA bij mij aan de top daar (met heerlijke dinner ervaringen in Carthay Circle Lounge en de lekkerste cocktails in de Cove Bar, nu Lamplight Lounge - gelukkig serveren ze er nog steeds de Mickey's Fun Wheel cocktail!). En qua snacks staan de Corn Dog Castle (OK, da's een beetje valsspelen want die kan je uiteraard ook in DL krijgen) & de Frozen Pixar Parfait bij de Adorable Snowman op eenzame hoogte. Geloof me: de vrienden van D-tales hebben 100% gelijk dat deze nog beter is dan de Dole Whip aan de overkant.

En zo zal bij elk bezoek van mij aan Anaheim DCA altijd het eerste & het laatste park zijn dat op het programma staat. Ik heb een vliegtuigreis voor Los Angeles op het programma staan in november dit jaar (al twee keer kosteloos herboekt overigens want dat was initieel gepland voor mei 2020) en ik hoop zo hard dat de wereld tegen dan al terug wat meer normaal zal zijn.

Off topic: ik denk dat we elkaar in Walt Disney World in januari 2020 gekruist zijn of elkaar net gemist hebben aangezien ik toen daar ook rondliep voor het Marathon Weekend :-)

StevenRSCA Misschien een unpopular opinion, maar ik verkies DCA nog steeds boven DL.

Ik vind dit zo lastig. Ik denk dat in DCA meer memorabel spektakel staat (al heb ik Galaxy's Edge nog niet bezocht), maar dat in DL de dichtheid van klassieke topattracties nog net iets hoger ligt. Je hebt groot gelijk dat Radiator Springs Racers de beste attractie van 't resort is, ik vind Guardians ook fantastisch, Incredicoaster is de beste achtbaan plus ook nog eens Toy Story, Little Mermaid en Soarin'. Maar ja, aan de overkant heb je dus nu Star Wars, plus de fantastische Indiana Jones, de originele Pirates, Splash Mountain... man, a) nu wil ik zo snel mogelijk terug en b) wat een keuze hebben ze toch hè in Anaheim.

Ik denk dat ik DL toch net iets completer vind dan DCA, maar in DCA heb je veel individuele toppers en hoekjes waar je heerlijk even kunt uitpuffen of genieten met een drankje.

Super report dit ppc-anoniem-1. Ik was er voor 't laatst in 2018 en terug naar California staat torenhoog op het lijstje als alles straks weer beetje normaal is.

Heerlijk TR om te lezen! Brengt me weer even terug naar vlak voor de lockdown toen ik deze parken voor het eerst bezocht. Ondanks dat ik er alleen was heb ik me enorm vermaakt, ben daar denk ik echt verliefd geworden op DIsney! Heb er misschien over heen gelezen, maar het personeel in Anaheim verdiend ook een dikke pluim, had nooit eerder zulke vrolijke en gemotiveerde parkmedewerkers meegemaakt! Tickets voor december naar LA zijn geboekt, dus wie weet...

De video is voor mij persoonlijk iets te zoetsappig.

Maar nondeju je tripreport, in combinatie met de van scherm af spattende foto's, is geweldig!
            Ik las het en beleefde het alsof ik er zelf was, bedankt daarvoor!!

Ik heb intens genoten van je tripreport. Als je nog zoiets op de plank hebt liggen voor Orlando, post maar raak!

Tijdens het aandachtig bekijken en lezen van dit mooie report krijg ik gewoon weer heimwee naar Disneyland en DCA!
              Toen ik alleen nog het Parijse Disney kende was mijn mening niet zo positief. Maar toen ik in Anaheim kwam.. Daar zag ik wat ze bedoelen met de Disneymagic. Wat een prachtige en sfeervolle parken en wat was het heerlijk om daar rond te wandelen en te genieten van al het moois.

Wauw, wat een toffe reacties weer! Enorm bedankt 😃

StevenRSCA Inderdaad is om rond te struinen DCA ook wat mij betreft een stuk fijner. Het park voelt ruim, visueel groots en ook heerst er een bepaald soort rust die Disneyland mist. Mede daardoor vullen ze elkaar perfect aan, als jing en jang. Galaxy's Edge is dan ook een enorm fijne toevoeging, dit is in Disneyland gevoelsmatig een heel ruim opgezet en rustig gebied, wat het park echt nodig had. Disneyland is qua attracties ongekend goed, maar qua thema werelden waar je in rond kunt struinen een stuk minder. Daarvoor moet je inderdaad in DCA zijn, wat een vakantiesfeer hangt daar 🙌

JeroenD Het personeel is inderdaad erg attent en bovenal erg relaxed over het algemeen. Een echte california 'no-stress' vibe.

Cerveza Wat je met zoetsappig bedoelt is me niet helemaal duidelijk, maar enorm bedankt voor je positiviteit! Leuk ook om te lezen dat de kiekjes gewaardeerd worden.

Heel erg leuk om dit tr te hebben gelezen. Om half 12 afgewerkt, lekker weekend, kom je thuis, BAM, Dinsey Anaheim.
              Mijn vrouw en ik zouden eigenlijk vorig jaar naar Amerika op vakantie zijn gegaan voor onze 'droomreis' welke helaas niet is doorgegaan. Desalniettemin, dik leuke voorpret voor in de toekomst, want ooit.....

Altijd een plezier om Disneyland Anaheim te zien verschijnen, zeker nu we ons tijdelijk aan deze virtuele bezoekjes moeten optrekken. En je report staat bol van de herkenbare elementen. Zo vormen de imperfecties inderdaad exact de redenen waarom dit resort zo fantastisch is. DisneySea is bijvoorbeeld een park dat akelig dicht bij de perfectie staat, maar net daardoor misschien wel de vlotte, ongedwongen sfeer van Anaheim enigszins mist. Disneyland Resort levert telkens zo'n ultiem vakantiegevoel en dat ligt heus niet alleen aan de Californische zon. Ook ik loop trouwens liever door Disney California Adventure en da's eerder een reusachtig compliment voor die second gate dan een sneer naar (het haast even briljante) Disneyland.

Dankjewel voor dit snelle retourtje naar Anaheim. Dit is duidelijk een report waar véél tijd en moeite in gekropen is 🙂

Even wegdromen bij een tripreport, dat krijgen weinig schrijvers voor elkaar maar jij bent er één van!

En je omschrijft veel dingen precies zoals ik ze zelf ook heb ervaren. Het Disneyland Resort heeft niet alleen het sfeervolste park ter wereld maar zoveel meer. De vriendelijkheid van de castmembers, het soort publiek wat het aantrekt, het enorme aanbod aan eten en drinken en de vele nostalgische plekken die je er kunt ontdekken... En nog zoveel meer!

Nu moet ik zeggen dat mijn bezoek in 2019 door eigen schuld iets minder fijn aanvoelde dan voorheen. Ik had precies 1 volle dag te besteden en omdat ik alle nieuwigheden (en ook de rest van het briljante aanbod) wilde beleven was het een race tegen de klok om er het maximale uit te halen. En dat was achteraf gezien echt stom en een goeie leerschool. Mede door de extreme prijs van $199 heb ik het park al meerdere keren dat ik in LA was niet bezocht. En ondanks dat ze een aanbod hebben van jewelste en dit een van mijn favoriete parken wereldwijd is vind ik de prijs/kwaliteit nu wel gortig voor 1 dag. Vandaar wellicht ook het heen en weer geloop tussen de 2 parken, en met de jetlag van 9 uur heb ik de avondshows/entertaintment ook niet gered. De volgende keer dat ik er ben kies ik dan ook zeker voor 1 park om het weer compleet op te kunnen snuiven qua sfeer en mezelf de rust te gunnen die het nodig heeft!

We delen in heel veel dingen dezelfde mening over dit briljante resort, op 2 dingen na. Ik heb letterlijk nul met Star Wars en ondanks dat het gebied extreem groot is en tot in de puntjes is uitgewerkt bekoort het mij niet. Ik krijg de vibe niet en heb alleen Millenium Falcon gedaan en ook daarvan kreeg ik geen "wow" gevoel. Wellicht dat RotR daar enigzins verandering in kan brengen, maar ik vind het thema ook niet passen in Disneyland. Maar dat is mijn bescheiden mening!

En over Frozen in het Hyperion theater dan. Na de fan-tas-ti-sche musical Aladdin lag mijn verwachtig vrij hoog voor de opvolger hiervan. En ondanks dat ik Frozen echt wel leuk vind, was de musical in DCA een van de grootste teleurstelling die ik niet had verwacht. Ja, de live zang was echt héél erg goed. Maar wat vond ik het een langdradig verhaal (ondanks dat het de hoofpunten uit de film vertelt) en wat was het saai in vergelijking met het bruisende en de mega komische vertelling van Aladdin. Ik vond de decors buiten het grote scherm echt zwaar minimalistisch en heb echt vaak op het punt gestaan weg te lopen tijdens de show. Ik heb het uiteindelijk uitgezeten maar vind het vooral zonde dat zoiets moois is verdwenen voor de (begrijpelijke) hype van Frozen.

Al met al leg je de vinger op de lat met het feit dat Disneyland juist zo briljant is door de imperfectie. Juist dat kneuterige soms en het niet ruim opgezette park maakt het dat voor mij perfect aanvoelt. Zodra het weer kan ga ik snel terug om mijn recente ervaring even op te poetsen en te genieten van al dat moois wat ze te bieden hebben.

Hoe bizar ook dat Bryan op de laatste openingsdag aanwezig was en er tot op de dag van vandaag nog geen bezoeker meer is geweest. Bedankt voor je tijd en zorgvuldige en sfeervolle verslag, gerne wieder! 😃

$199 voor een dagticket nu, is wel extreem veel meer dan dat ik 15 jaar geleden betaald heb voor een 1-day hopper ticket. Dat was namelijk maar $83. En een dagkaart voor 1 van de parken was nog goedkoper, $63

Wat kan de reden zijn voor Disney om de ticketprijzen zo extreem te verhogen in 15 jaar tijd?

The_Bullgod Wat kan de reden zijn voor Disney om de ticketprijzen zo extreem te verhogen in 15 jaar tijd?

Crowd Control. Het park zit snel aan z'n maximale capaciteit. Om de drukte enigszins te beperken zijn de populairste dagen nu het duurste. Niet dat het echt werkt volgens mij, de mensen komen toch wel.

"Disneyland raises ticket prices, breaking the $200-a-day mark - Los Angeles Times" https://www.latimes.com/business/story/2020-02-11/disneyland-ticket-annual-pass-maxpass-prices-rise?_amp=true