Bedankt voor de uitgebreide reacties heren! Enorm fijn om in deze tijd weer metaal af te dwalen naar dat resort in Anaheim 😃
Glenneke DisneySea is bijvoorbeeld een park dat akelig dicht bij de perfectie staat, maar net daardoor misschien wel de vlotte, ongedwongen sfeer van Anaheim enigszins mist.
Precies! DisneySea is zonder twijfel het mooiste en visueel meest imposante pretpark ter wereld, maar dat maakt het niet het leukste of fijnste park. Die perfectie daar in combinatie met de gekozen thema's laat het geheel wel heel serieus aanvoelen. Net zoals Pairi Daiza ook erg statig en serieus over komt. Het plezier gehalte spat er in Anaheim op iedere vierkante meter vanaf, dan neem je die imperfecties graag voor lief 🙂
The_Bullgod Wat kan de reden zijn voor Disney om de ticketprijzen zo extreem te verhogen in 15 jaar tijd?
Los van dat het park graag iets minder bezoekers ontvangt maar daarmee graag hetzelfde of meer geld wil verdienen stijgt de prijs van alle dagattracties in Amerika enorm. De prijs is dus vreemd genoeg nog aardig marktconform. Voor 1 dag 1 park Universal Studios Hollywood ben je tegenwoordig 129 dollar kwijt. Bij Disney kost 1 dag 1 park momenteel (afhankelijk van welke dag je gaat) tussen de 114 - 154 dollar. Voor achtbaanparken Six Flags Magic Mountain of Knotts Berry farm tik je 89 dollar af aan de poort. Zijn de parken in Europa opeens héél goedkoop 😉
Bobske We delen in heel veel dingen dezelfde mening over dit briljante resort, op 2 dingen na. Ik heb letterlijk nul met Star Wars en ondanks dat het gebied extreem groot is en tot in de puntjes is uitgewerkt bekoort het mij niet. Ik krijg de vibe niet en heb alleen Millenium Falcon gedaan en ook daarvan kreeg ik geen "wow" gevoel. Wellicht dat RotR daar enigzins verandering in kan brengen, maar ik vind het thema ook niet passen in Disneyland.
Ik denk dat inderdaad in geen enkel Disney kasteelpark gevoelsmatig een op film gebaseerde 'Immersive World' helemaal 100% passend voelt omdat die parken niet uit dergelijke gebieden bestaan. Los daarvan heeft gevoelsmatig Anaheim fysiek extra parkoppervlakte nodig waar wél ruimte is en waar, los van imposante architectuur, ook natuur een grote rol speelt. In dat opzicht past Galaxy's Edge wat mij betreft perfect. Ook zijn de zichtlijnen en toegangen vanuit het bestaande park echt prachtig ingepast wat mij betreft.
Bobske Na de fan-tas-ti-sche musical Aladdin lag mijn verwachting vrij hoog voor de opvolger hiervan. En ondanks dat ik Frozen echt wel leuk vind, was de musical in DCA een van de grootste teleurstelling die ik niet had verwacht.
Een mindere opvolger qua show vind ik een stuk minder erg dan géén opvolger. In Disneyland Parijs was Disney Dreams bijvoorbeeld perfect, maar ik was ook blij toen er na 5 jaar iets nieuws gepresenteerd werd, ook al was dat niet zo goed als het origineel. Als iemand die de parken vaker bezoekt sta ik te springen wanneer er ergens weer iets nieuws qua entertainment gepresenteerd. Aladdin draaide inmiddels 13 jaar, dus wat mij betreft hoog tijd voor een vervanging. Zeker in Anaheim waar ze een enorm hoog percentage herhaalbezoek hebben. Los van dat Aladdin enorm goed was maakt dat Frozen voor mij niet minder. Knipogen en gelaagde grappen leken Aladdin te kenmerken en bij Frozen is dit, wellicht omdat er narratief een stuk meer te vertellen is, een stuk minder aanwezig. Daarvoor kun je tegenwoordig beter in het kleine 'Royal Theatre" terecht waar ze die Rapunzel en Beauty and the Beast showtjes hebben, héérlijke humor. 🙌