MisterDream
Normaliter: Ja..
<Disclaimer: Ik spreek hier over hoe ik het ervaar>
Maar heb het op fora of social media toch al vaak mee gemaakt dat die nuance blijkt te ontbreken. Zeg dat het eten in EP toch echt niet beter is dan Duitse standaard (wat vrijwel alles wat je er krijgt is zo'n beetje hetzelfde als wat je in Duitsland op elke straathoek krijgt) en je ontkentend zo ongeveer een Jihad. (ik had op een bepaald punt echt medelijkden met "Diary of a Rollercoaster Girl" voor een soortgelijke uitspraak 😆 ).
Dat iets wat slecht is verslechterd ben ik niet met je Eens. Meestal blijft het zoals het is (tenzij je over een staat van onderhoud spreekt) of verbeterd het juist. Immers: Iets wat slecht is kan gemakkelijk verbeteren, maar moeilijk verslechteren.. en andersom: Iets wat goed is heeft veel ruimte om te verslechteren.
Dat gezegd hebbende: EP blijft natuurlijk gewoon een leuk park (maar voor mij ook niet meer dan leuk, want ze steken eigenlijk op geen enkel vlak ergens uit). Maar de enorme Toxic fan-community heeft het voor mij een beetje geruïneerd.
Een typisch voorbeeld. Een bepaalde site deelde awards uit. Veel van die awards werden destijds ontvangen door PHL. Terechte opmerking vanuit EP fans: Phantasialand sponsort dat, dus ze kopen de awards eigenlijk gewoon.. Klopt: Makes sense to me. Zelfde website wordt inmiddels gesponsord door Mack, en nu krijgt EP opeens de prijzen (goh, hoe zou dat nu komen). Maar als je dan zegt dat EP ze gekocht heeft krijg je ze van grotendeels dezelfde mensen verbalen klappen.
Bijna elk park kent wel een deel van de fan community die zo is.. natuurlijk.. maar in mijn persoonlijke ervaring is het aandeel van dergelijke fans in het geval van EP gewoon véél groter. Gelukkig begin ik ook steeds vaker EP liefhebbers tegen te komen die daar zelf ook tegenin gaan. (want beweren dat Kolumbusjolle een wereldtopper van formaat is, gaat toch voor ieder weldenkend mens te ver)