Goh. Ik denk dat je variatie van eten ook een beetje mag afzetten tegen het formaat van een park. En dan mag bijvoorbeeld Fraispertuis City zich ook laten zien. Ook de Disney en Universal parken doen het in het algemeen erg goed (al valt juist de Disney in Europa inderdaad wat tegen). De Efteling heeft ook ooit een poging gedaan om eten aan te bieden bij de thema's in het park. Er is aziatisch bij de pagode, kebab bij Fata Morgana, Schnitzel bij M&M, Taco's bij de Pirana en Middeleeuws eten bij Ravelijn.. de kwalteit is (voor wat ik ervan geprobeerd heb) niet slechter dan in EP (park).. de prijs is wel veel hoger (maar dat is gewoon het verschil tussen de landen). En dat is precies wat ik bedoel met het blind staren op bepaalde dingen die eigenlijk veel vaker voor komen dan je verwacht. Ook Port Aventura heeft altijd het eten aangepast gehad aan de thema gebieden (minder thema's, dus automatisch minder variatie en helaas sinds vertrek Universal ook van lagere kwaliteit).
Wel is er een trend dat dit een beetje om zeep geholpen wordt door grote ketens, die juist het aangepaste eten steeds minder gaan aanbieden. Ik weet nog dat ook Heide Park en Gardaland best veel variatie hadden. Dat is nu niet meer.
Het discussiepunt met EP is ook altijd een beetje Park Vs. Resort. Het resort is qua aanbod van eten fantastisch. Maar het park.. ja: variatie is er zat. De kwaliteit blijf ik - zoals eerder genoemd - heel erg Duitsland-standaard vinden. Mensen gaan echter normaliter niet het park uit om goed te eten en dan weer terug te keren naar het park, dus vind ik niet dat je dat bij je park-ervaring mag rekenen (evenmin de hotel-restaurants of Fantissima in PHL of de restaurants in de Disney Village - alhoewel deze dusdanig toegankelijk is dat mensen hier al iets sneller voor zullen kiezen dan bij de andere resorts).
Chingu Gaat dit er voor zorgen dat we in de nabije toekomst hier nog meer ontwikkelingen gaan krijgen die meer en meer op een Citywalk of Downtown disney gaan lijken?
Ik hoop het eigenlijk wel. Zoals ik al schreef: Het resort van EP is gewoon erg sterk. Met waterpark, Hotel, VR expierience, Yullbe en nu Eatralin lijkt het wel een beetje de kant van een uitgaansgebied op te gaan. Het zou een erg gemiste kans zijn om dat niet verder zo te ontwikkelen. Ik weet dat één van de twee broers ook wel erg van het entertainment is zoals de Vampire's Club, dus een nachtclub zie ik er vroeg of laat sowieso wel verschijnen.
Bij bijvoorbeeld een Resort als dat van Parc Astérix mis ik dat ook wel een beetje: Iets te doen in de avonden en ook Alton Towers vond ik daar niet bepaald goed in scoren. Nogthans kun je juist dan verblijfsgasten nog heel wat geld uit de zakken kloppen. EP heeft dat heel goed begrepen met wellness, cocktailbars een fonteinenshow bij Bell Rock en dat trekken ze met het gebied rond Rulantica gewoon nóg beter door.