Hier een mooie reportage over de bijzondere techniek die gebruikt is bij het inschuiven van de tunnel in de buurt van Cape Canaveral.
Hier een mooie reportage over de bijzondere techniek die gebruikt is bij het inschuiven van de tunnel in de buurt van Cape Canaveral.
En bij station harderwijk onder de sporen door met een fietsers / wandelaarstunnel. Dus het is niet iets vreemds, zeker ook hier niet, maar het blijft echt machtig mooi om te zien, dan voor het delen @Guy!
ppc-anoniem-2
Het inschuiven van een tunnel wordt vaker gedaan. Het grote verschil hier is dat dit gedaan wordt terwijl er auto’s overheen rijden terwijl de tunnel vooruit geduwd wordt. Met hulp van een anker en stalen platen die ingesmeerd worden, zorgen ze dat de tunnel verder glijdt, zonder dat de weg er boven scheurt. In Nederland kunnen ze dit ook snel, maar wordt de hele weg wel voor die periode compleet afgesloten en weggegraven.
Kleine zijstap, met de uitbreiding van Brightline naar Terminal C, zullen bekende merken van Walt Disney World, Universal Studios en Seaworld ook uitbreiden naar Terminal C.
Video: Construction of high-speed rail connecting South Florida to Orlando halfway complete https://www.wftv.com/news/video-construction-high-speed-rail-connecting-south-florida-orlando-halfway-complete/7bb4ce76-9d2d-442a-a630-2ee334ee6631/
Brightline heeft weer wat nieuws naar buiten gebracht rondom het project richting Disney Springs. Het gaat hierbij voornamelijk een generieke tijdlijn voor de uitbreiding
De voorkeur ligt nog steeds om de route langs de I417 te laten gaan, waar twee keer per uur een trein langs zal rijden.
Goed, slecht nieuws voor de nieuwe trein verbinding naar Disney Springs.
The Central Florida Expressway Authority agreed unanimously Tuesday to delay indefinitely a decision over whether to allow Brightline Trains to build passenger rail beside the agency’s State Road 417 on the way from Orlando’s airport to Walt Disney World and Tampa.
Zoals eerder het topic aangegeven waren er twee routes, aangezien Brightline een privé bedrijf is wilde deze de goedkoopste optie nemen om via de State route 417 de lijn aan te leggen inplaats langs het toekomstige Epic's Universe en Orlando welke bijna een biljoen meer zou gaan kosten. Universal Studios, Convention Centre en International Drive Tourism Strip voelden zich te kort gedaan hierdoor en wilde dat de verbinding juist meer richting Orlando zou trekken.
John Sprouls, executive vice president, and chief administrative officer for Universal Parks & Resort, has agreed to donate 17 acres for the rail corridor at the convention center. Sprouls wants to be “part of the solution.”
Central Florida Expressway Authority heeft om deze reden de bouw langs de 417 voorlopig vooruit geschoven en zal geen besluiten nemen.
Wordt dit net zo'n soap als het gemiddelde Nederlandse spoortraject wat moet worden aangelegd?
Geloof dat er nu nog steeds gesteggeld wordt over een snellere verbinding via Lelystad naar Leeuwarden en Groningen, dat idee is toch zeker al 15 jaar oud als het niet meer is!
De eerste test voor de uitbreiding richting MCO zullen aankomende maandag beginnen. 70% van de uitbreiding vanuit Palm Beach naar MCO is al af en de test zullen plaatsvinden tot aan Cocoa. Brightline is nog steeds in onderhandeling voor de uitbreiding van de lijn richting Disney Springs.
Brightline's International Drive, Universal halte is nu gegarandeerd dankzij nieuwe overheidsfinanciering.
Deze nieuwe halte zal in de buurt van Epic Universe en The Convention Center gebouwd worden.
Vriend_van_de_club Ik had het ook wel belachelijk gevonden als ze wel een halte bij Disney maken, maar niet bij International Drive waar nog heel veel andere trekpleisers van Orlando zitten (o.a. Universal Studio's resort). Het begint nu wel ergens op te lijken! Lijkt me ook fijn om van MCO gewoon de trein naar Disney of Universal te pakken.
Het is toch wel schattig om te zien hoe Amerikanen trachten er iets van te maken. "HighSpeedLine"
Een boemeldiesel die dan allicht 200 kan op de uitbreiding naar Orlando en Tampa, maar verder met 130 over bestaand spoor slingert, met gelijkvloerse kruisingen met het autoverkeer en genoeg aanrijden ten gevolge...
Zo jammer dat grootse railplannen maar niet van de grond willen komen in dit land terwijl het er tegelijk zo geschikt voor is. À la China zou de US heel veel auto- en vliegverkeer kunnen besparen op de middelgrote afstanden, door een uitbreid netwerk van hogesnelheidslijnen aan te leggen.
Maar goed, fijn om te zien dat ze in Florida in ieder geval trachten iets te doen, want het is natuurlijk van de zotte dat je al die tijd niet met een goede treinverbindingen vanaf Orlando Airport naar de resorts kan. Dat had hier allang mogelijk moeten zijn.
Mark Treinen zijn altijd actief tegen gehouden door de auto en luchtvaart lobby. Vandaar dat ze in de Verenigde Staten tot op heden eigenlijk geen treinverbindingen hebben (of hele slechte). Je merkt wel dat ze binnen alle metropolen langzaam maar zeker treinverbindingen beginnen te ontwikkelen. Dit is de nu de eerste. In Texas en California zijn ze ook al bezig met bouwen/plannen. De enige regio die een prima treinverbinding heeft is de Noordoostelijke stedenrij (Washington, Philadelphia, New York, Boston)
Nevz als je het topic een beetje doorleest zul je zien dat Brightline dit zelf financiert en daardoor keuzes maakt gebaseerd op kosten. De route via Epic Universe kost 1,5 miljard meer dan de route die direct naar Disney Springs gaat. Geen wonder dat je dan een kosten baten analyse maakt en besluit om iets niet te doen. Want vergeet niet, Disney betaald mee voor een deel mee(via achterwegen uiteraard), Universal niet.
Hjalmar Geen wonder dat je dan een kosten baten analyse maakt en besluit om iets niet te doen. Want vergeet niet, Disney betaald mee voor een deel mee(via achterwegen uiteraard), Universal niet.
Dat begrijp ik. Daarom is het dus ook goed dat er nu vanuit de overheid financiering is gekomen om het deel te financieren en Comcast stelt haar land beschikbaar om deze route te faciliteren. Het is voor deze regio een veel betere route.
WTF, wat zou hier dan de reden van kunnen zijn?
Zou Disney NIET willen hebben dat er een halte in de buurt zou komen van de Universal parken?
En dat dan ook nog met subsidie.
Tot zover een modern bedrijf die wat wil doen aan klimaatdoelstellingen.
Wat heeft de VS nog een lange weg te gaan… niet normaal.
Simpele reden is dat Disney Springs een eind stop zou worden, waar de algehele doel een lijn richting Tampa was. Het was uiteindelijk niet Disney die nee zei, het is Brightline die voor de I4 route is gegaan in plaats van de S417 route. Vergeet niet dat er maar 2.7 miljoen bezoekers met die bussen naar Walt Disney World gingen, dus is het waard om een 1.5 biljoen route te bouwen voor 2.7 mensen of juist die 5 miljoen die je wilt trekken met Universal en Tampa Bay?