4 dagen later

Vriend_van_de_club Ik had het ook wel belachelijk gevonden als ze wel een halte bij Disney maken, maar niet bij International Drive waar nog heel veel andere trekpleisers van Orlando zitten (o.a. Universal Studio's resort). Het begint nu wel ergens op te lijken! Lijkt me ook fijn om van MCO gewoon de trein naar Disney of Universal te pakken.

    Het is toch wel schattig om te zien hoe Amerikanen trachten er iets van te maken. "HighSpeedLine" 🤣

    Een boemeldiesel die dan allicht 200 kan op de uitbreiding naar Orlando en Tampa, maar verder met 130 over bestaand spoor slingert, met gelijkvloerse kruisingen met het autoverkeer en genoeg aanrijden ten gevolge...

    Zo jammer dat grootse railplannen maar niet van de grond willen komen in dit land terwijl het er tegelijk zo geschikt voor is. À la China zou de US heel veel auto- en vliegverkeer kunnen besparen op de middelgrote afstanden, door een uitbreid netwerk van hogesnelheidslijnen aan te leggen.
    Maar goed, fijn om te zien dat ze in Florida in ieder geval trachten iets te doen, want het is natuurlijk van de zotte dat je al die tijd niet met een goede treinverbindingen vanaf Orlando Airport naar de resorts kan. Dat had hier allang mogelijk moeten zijn.

    • Nevz heeft hierop gereageerd.

      Mark Treinen zijn altijd actief tegen gehouden door de auto en luchtvaart lobby. Vandaar dat ze in de Verenigde Staten tot op heden eigenlijk geen treinverbindingen hebben (of hele slechte). Je merkt wel dat ze binnen alle metropolen langzaam maar zeker treinverbindingen beginnen te ontwikkelen. Dit is de nu de eerste. In Texas en California zijn ze ook al bezig met bouwen/plannen. De enige regio die een prima treinverbinding heeft is de Noordoostelijke stedenrij (Washington, Philadelphia, New York, Boston)

      Nevz als je het topic een beetje doorleest zul je zien dat Brightline dit zelf financiert en daardoor keuzes maakt gebaseerd op kosten. De route via Epic Universe kost 1,5 miljard meer dan de route die direct naar Disney Springs gaat. Geen wonder dat je dan een kosten baten analyse maakt en besluit om iets niet te doen. Want vergeet niet, Disney betaald mee voor een deel mee(via achterwegen uiteraard), Universal niet.

      • Nevz heeft hierop gereageerd.

        Hjalmar Geen wonder dat je dan een kosten baten analyse maakt en besluit om iets niet te doen. Want vergeet niet, Disney betaald mee voor een deel mee(via achterwegen uiteraard), Universal niet.

        Dat begrijp ik. Daarom is het dus ook goed dat er nu vanuit de overheid financiering is gekomen om het deel te financieren en Comcast stelt haar land beschikbaar om deze route te faciliteren. Het is voor deze regio een veel betere route.

        7 dagen later

        WTF, wat zou hier dan de reden van kunnen zijn?
        Zou Disney NIET willen hebben dat er een halte in de buurt zou komen van de Universal parken?
        En dat dan ook nog met subsidie.

        • NR92 vindt dit leuk.

        Tot zover een modern bedrijf die wat wil doen aan klimaatdoelstellingen.

        Wat heeft de VS nog een lange weg te gaan… niet normaal.

          Simpele reden is dat Disney Springs een eind stop zou worden, waar de algehele doel een lijn richting Tampa was. Het was uiteindelijk niet Disney die nee zei, het is Brightline die voor de I4 route is gegaan in plaats van de S417 route. Vergeet niet dat er maar 2.7 miljoen bezoekers met die bussen naar Walt Disney World gingen, dus is het waard om een 1.5 biljoen route te bouwen voor 2.7 mensen of juist die 5 miljoen die je wilt trekken met Universal en Tampa Bay?

          Mark En dagelijks vuurwerk de lucht in schiet ;P sterker nog, ze breiden het uit.

          Ach ja. Het is vooral handiger maar Disney zal er wel een reden voor hebben. Dan voor mij maar uber of huurauto.

          Ik vind het echt zonde dat op zo’n locatie je niet een slimme, comfortabele, moderne verbindingen kan creëren. En of nu Disney, de staat, of wie dan ook die beslissing neemt; treurig dat goed OV maar niet van de grond wil komen in Amerika.

          De vervoerspotentie van het resort is natuurlijk gigantisch. Maak daar gebruik van.

          Hele vreemde ontwikkeling weer. Geen idee waarom Disney zich niet wil aansluiten op dit netwerk. Achja, dan maar in een keer door naar Tampa voor een leuk dagje Busch Gardens!

          Volgens mij zou Walt zich omdraaien in zijn graf. Als er nou één persoon zou willen dat zijn resort per trein bereikbaar zou zijn was hij het wel.

          Wie hier verantwoordelijk voor is, dat boeit me niet zo. Bizar dat Amerika zo achterloopt op de rest van de wereld als het om het openbaar vervoer gaat. Een goede verbinding tussen het vliegveld en Disney had er toch al lang moeten zijn?!

            Frank Want? Vooralsnog lukt het alle bezoekers prima om per huurauto of taxi bij de resorts te belanden.

            • Niek heeft hierop gereageerd.

              Gert-Jan Want?

              iets met een ecologische footprint misschien? Dat iets prima te bereiken is met een auto of taxi, sluit natuurlijk niet uit dat er betere opties zijn.

              In Hong Kong is Disneyland ook prima bereikbaar met een taxi. Maar de metrolijn die speciaal naar het park is aangelegd brengt je sneller op je bestemming, heeft meer comfort en ruimte, en is ook nog eens beter voor het milieu dan al die vervuilende auto's.

              Daarnaast: Waarom zou je een huurauto willen binnen het resort? Transport is er op zich prima geregeld, dus je hebt de wagen eigenlijk niet nodig, maar je betaald je wel blauw aan parkeergeld voor dat ding.

              Wel treurig als Disney er alleen uit is gestapt omdat ze het niet precies krijgen zoals zij het willen. Voor zover een bedrijf dat via hun statements sociaal en ecologisch betrokken lijkt te zijn.

              • NR92 vindt dit leuk.