Wow, dit is nogal een besluit zeg. Ik ben heel benieuwd wat de komende jaren aan opties komen voor bezoekers. Steeds meer bedrijven willen de klant juist langdurig aan zich binden en daarmee is dit besluit helemaal fascinerend. Ik zou graag mee hebben geluisterd met de vergaderingen waar dit bedacht is.
Disneyland Resort stopt voorlopig met Annual Passports
Kan het niet begrijpen, houd dit in dat iedereen daar een nieuw soort abonnement krijgt? Of dat er niet meer een dienst komt tussen Californië en Florida, want dat is heel goed te snappen.
Heb het afgelopen jaar soms vlogs gezien waarin mensen gewoon serieus van Californië naar Disney World gingen reizen alleen om naar Disney te gaan.(weet niet of toen hun abbo geldig was) Ik vond dat vrij idioot vanwege de besmettingen....
Als alle abbo's omgezet worden is dat heel vreemd, waarom al die aanpassingen? Geen magische reis meer vanaf het vliegveld, geen gratis magic band, ik hoorde ook al van D-tales dat je niet meer ver van te voren je restaurants mocht boeken als je in een Disney hotel zit, betaald parkeren! En geen magic hours meer...Alleen dat half uurtje! Overal waarvoor ik ging in 2017 is eraf gesnoept.
Zie bijna geen voordeel meer om in een Disney hotel te gaan zitten als internationale reiziger, de bubbel is veel kleiner geworden.
Dream_wizard Als alle abbo's omgezet worden is dat heel vreemd, waarom al die aanpassingen? Geen magische reis meer vanaf het vliegveld, geen gratis magic band, ik hoorde ook al van D-tales dat je niet meer ver van te voren je restaurants mocht boeken als je in een Disney hotel zit, betaald parkeren! En geen magic hours meer...Alleen dat half uurtje! Overal waarvoor ik ging in 2017 is eraf gesnoept.
Je moet niet alles bij elkaar tellen he, Disneyland en Walt Disney World zijn twee volkomen andere bedrijven die niets met elkaars besluiten te maken hebben.
Disneyland ziet overduidelijk de kans om een jaar na het sluiten (want ze zijn nog niet opgeweest sinds vorig jaar) om de Annual Pass eens goed te bekijken en aangezien deze momenteel geen meerwaarde voor het park zien ze een mooie kans om zaken eens goed op te schonen. De mensen die er een hebben behouden hun kortingen voor nu, maar moeten een nieuwe pas kopen zodra het park weer open gaat.
Wat betreft Walt Disney World, Ik verwacht dat ze zich klaar aan maken zijn een grote transitie hoe zaken momenteel gedaan worden wat betreft perks en vervoer. Ik verwacht dat het park een inschatting heeft gemaakt hoeveel bezoekers momenteel hier gebruik van maken, wat de kosten zijn en hoelang het toekomstige vervanging zal duren voor het er is en daarop zijn besluit heeft genomen.
Ik vind het spijtig voor de huidige Annual Pass houders dat ze geen gebruik kunnen maken van het park, maar ik snap volledig dat Disneyland nu zegt dit kost ons meer geld dan het oplevert en we willen het eens opschonen.
Jules Steeds meer bedrijven willen de klant juist langdurig aan zich binden en daarmee is dit besluit helemaal fascinerend.
Zeg dat er 10 miljoen bezoekers komen in Parijs. Hoeveel zullen er een annual pass hebben? Ik denk dat het onderhouden, bijwerken en laten voortbestaan van het systeem gewoon meer kost dan het oplevert. De gemiddelde bezoeker komt daar eens in de 5 jaar of zo en dan kun je beter je geld aan marketing voor de korte verblijven steken.
- Bijgewerkt
Hjalmar Ik vind het spijtig voor de huidige Annual Pass houders dat ze geen gebruik kunnen maken van het park, maar ik snap volledig dat Disneyland nu zegt dit kost ons meer geld dan het oplevert en we willen het eens opschonen.
Eens. De Annual Pass in Anaheim was natuurlijk al een beetje uit de hand gelopen... er zijn simpelweg te veel Pass holders. De parken in Anaheim zijn maar klein en vrijwel elke dag gevuld met abonnementhouders. Voor ‘gewone’ bezoekers is dat niet altijd even prettig, met name doordat een deel van de pass holders de parken als een soort tweede huiskamer ziet en zich ook als zodanig gedraagt.
Het is niet voor niets dat Disney een aantal jaar geleden de prijzen voor de Annual Pass al flink verhoogde, in een poging het bestand wat uit te dunnen.
Als Disneyland weer open mag (hopelijk richting eind 2021, veel eerder zie ik het niet gebeuren) zullen ze waarschijnlijk nog 1 á 2 jaar op beperkte capaciteit moeten draaien. Het laatste wat ze dan nodig hebben is een enorme hoeveelheid abonnementhouders die vindt dat ze recht hebben om meerdere dagen per week de schaarse plekken in beslag te komen nemen. Er zal t.z.t. heus wel een vervanging komen, maar een onbeperkt abonnement zal waarschijnlijk een stuk duurder worden dan het voorheen was.
De aanpassingen in WDW zie ik in hetzelfde licht: ook daar gaat het nog lang duren voor men weer op oude capaciteit zit. Dan is het zaak om financieel zoveel mogelijk over te houden aan de gasten die je wél kan ontvangen. Disney rekent er waarschijnlijk op dat ze, ook na het schrappen van de extra’s, nog genoeg bezoekers lokken om de beschikbare capaciteit te vullen. Mocht dat eventueel niet het geval zijn, kan men altijd weer wat extra’s terugbrengen.
Niet al deze veranderingen zijn leuk, maar laten we niet vergeten dat Disney enorme verliezen moet gaan goedmaken in een tijd die ons waarschijnlijk een van de zwaarste economische crises ooit gaat brengen. Dat ga je als bezoeker hoe dan ook merken (en dat zal voor ieder park gelden).
- Bijgewerkt
FlyingTimo Dit gaat niet over Parijs maar over Disneyland Anaheim
Dat ze in Anaheim een extreem hoog percentage jaarpashouders hebben is inderdaad goed te merken. Er is geen enkel park wat ik ken welke, zodra de zon onder gaat, juist extreem veel drukker wordt. Ook is Anaheim het enige resort waar je, zelfs op de meest drukke dagen, character meet & greets kunt doen zonder lang te wachten. Anaheim is een resort wat vooral bezocht wordt door locals en dat zie je terug.
Waar Walt Disney World decennia lang dezelfde eindspektakels opvoert wordt in Anaheim iedere zoveel maanden de vuurwerkshow gewisseld en het aanbod aan avondentertainment, wanneer de meeste mensen in het park zijn, is ongekend. Mede daardoor is Anaheim mijn favoriete resort. Er zijn verhoudingsgewijs een stuk minder gezinnen en veel meer volwassenen, waar ze dus ook op inspelen. Ook merk je dat het gros van de bezoekers niet de drang heeft om per sé een x aantal attracties af te vinken. Het is allemaal extreem laid-back. Mede hierdoor hebben ze dus ook bij zo goed als iedere grote attractie single rider, waar dit in de andere Disney parken echt sporadisch voor komt.
Nu is het natuurlijk zo dat, op het moment dat je weer open mag met beperkte capaciteit, je die capaciteit niet op wilt vullen met jaarspashouders. Die brengen nu eenmaal minder geld in het laatje dan de dagbezoeker die 150 dollar aftikt voor zijn entreeticket. Wanneer alles terug naar normaal gaat zal het vast en zeker wel terug komen, al zal het dan vast in een duurdere/exclusievere vorm zijn. Het resort drijft voor een groot deel op locals, die ga je niet voor altijd verbannen uit je park Ook parken als Europa Park zijn destijds tijdelijk gestopt met het verkopen van abonnementen.
Na de aankondiging zijn er een flink aantal berichten geplaatst dat het park alle abbo's heeft gestopt en er zit misschien nog een extra trigger achter deze keuze.
Schijnbaar heeft Anaheim rond de 1 miljoen abbonement houders en, zoals we nu weten, komen deze te pas en on te pas het park in. Door de abbonementen nu te herzien geeft dit een extra mogelijkheid voor het park te bezoeken wat meer te verspreiden door boekings periodes in te stellen. Wat weer zou helpen bij de mogelijke 25% capaciteit die parken mogen draaien als ze weer open gaan. Weer een extra zorg minder rondom Corona en regelementen.
Zo, even een klein groot schopje omhoog. Want de Annual Passports hebben een nieuwe naam gekregen, de Magic Key's en ik heb geen idee of de prijzen daarmee ook een stukje zijn gestegen;
Ik zag ze langskomen, maar was nieuwsgierig naar de uitleg voor de sterretjes achter de voorwaarde. Heeft iemand die toevallig gezien? Ik vraag me af of reserveren een blijvertje is of enkel zolang de pandemie daar om vraagt.
*Monthly payments option valid only for California Residents, 18 years or older with valid ID, and living in ZIP Codes 90000–96199. Twelve (12) monthly payments based on remaining balance after one-time down payment on date of Passport purchase. 0% APR. Subject to restrictions, including a retail installment agreement, and change without notice.
**The number of theme park reservations that may be held at a time during a specific booking window is dependent on pass type and is subject to availability and other rules and restrictions, including excessive “no-show” rules.
***Magic Key holder must present their valid pass prior to purchases to receive any applicable benefits or discounts. Benefits/discounts are subject to restrictions and exclusions and are determined solely by Disney or store/location owner.
****Based on purchase of the Imagine Key pass, which is available only to Southern California residents living in ZIP Codes 90000-93599. Monthly payment amount is based on remaining balance after a one-time down payment on date of Passport purchase of $179. Twelve (12) monthly payments and 0% APR apply. Subject to restrictions, including a retail installment agreement, and change without notice.
Die 400 dollar valt wel mee toch? Ok, enkel als je daar woont. Maar wel goede deal.
En goed dat er een - waarschijnlijk permanent - reserveringssysteem met een maximum aantal reserveringen per pas mee gepaard gaat, in het kader van crowd control. De parken werden voor corona nog wel eens overspoeld door abonnementshouders, dat is zo beter 'bij te sturen'.
JorisR En goed dat er een - waarschijnlijk permanent - reserveringssysteem met een maximum aantal reserveringen per pas mee gepaard gaat, in het kader van crowd control. De parken werden voor corona nog wel eens overspoeld door abonnementshouders, dat is zo beter 'bij te sturen'.
Dus Disney doet eigen een Efteling'tje...
Dennis Dus Disney doet eigen een Efteling'tje...
Ik volg weinig Efteling topics omdat ik soms een beetje moe wordt dat er over ieder scheurtje in een muur of klein dingetje een hele boom wordt opgezet. Maar in hoeverre heeft de Efteling bevestigd dat die Abbo reserveringen een permanent ding gaan worden vanaf dit moment? Ik bedoel, op het moment ken ik eigenlijk alleen maar parken waar je met je abbo moet reserveren;
- Walibi Holland
- Efteling
- Moviepark Germany
- Disneyland Paris
- Europapark
- Plopsaland
- Parc Asterix
- Merlin Group (Alton Towers / Thorpe Park / Heide Park / . . .)
Ik twijfel of het zo blijft, over deze zomer moeten we realistisch zijn dat we nog heel erg opereren onder een COVID deken. Dus of alle maatregelen die we nu kennen ook blijven als we dit virus onder controle hebben weet ik niet . . .
Eftelflags Nooit in de weekenden en in de zomermaanden (begin juni tot eind augustus toegang). Vind het duur betaald voor grofweg 140 dagen toegang tot augustus volgend jaar.
ppc-anoniem-2 en ik heb geen idee of de prijzen daarmee ook een stukje zijn gestegen
Heb het even opgezocht, en vergeleken met 2020 zijn de abonnementsprijzen zelfs gedaald. De opzet is wel wat veranderd, maar als ik alles met elkaar vergelijk ziet het er ongeveer zo uit:
- Imagine Key is de oude SoCal Select Passport, kostte in 2020 nog $419
- Enchant Key is de oude Deluxe Passport, kostte in 2020 nog $829
- Believe Key is de oude Signature Passport, kostte in 2020 nog $1199
- Dream Key is de oude Signature Plus Passport, kostte in 2020 nog $1449
Kanttekening is wel dat een hoop voordelen geschrapt zijn, zo lijken PhotoPass en MaxPass helemaal niet meer included te zijn en is parkeren alleen nog maar included bij de Dream Key (voorheen ook bij één tier lager). Souvenir en dining discounts zijn nog ongeveer gelijk, al vraag ik me af hoeveel producten/locaties uitgesloten zijn nu ze het over "select offerings" hebben.
Ik had gedacht dat de prijzen astronomisch zouden stijgen, maar dat is dus niet waar. Zelf heb ik in 2019 zo’n 199$ afgetikt voor een 1 dags hopperticket. Dan zijn prijzen als dit natuurlijk meer dan redelijk.
Kijk de duurste variant is met 1399 veel geld, maar als je 7 dagen gaat heb je het ‘eruit’ en het is tevens inclusief parkeren. In de Efteling betaal je bijvoorbeeld 239€ per jaar inclusief parkeren. Die heb je er dus na 6 dagen uit. Komt verhoudingsgewijs aardig overeen. En laat ons eerlijk zijn: Disneyland Anaheim heeft zo goed als het grootste aanbod attracties van ieder pretparkresort ter wereld.
Wellicht dat Disney oorspronkelijk de prijzen hoger had willen inzetten of het programma totaal anders in had willen steken. Maar na een periode zonder abbohouders, welke voor Disney begrippen erg rustig waren waarbij Universal Hollywood het printen van de abbopasjes bijna niet meer bij kon houden, zien ze misschien in dat ze toch niet zonder kunnen…
Iedereen vergeet de beperking dat je “maar” twee reserveringen mag hebben en daarmee heeft Disney dus uiteindelijke totale controle hoeveel van elk abonnement naar binnen mag. Dus de praktijk moet uitwijzen hoe goedkoop dat abonnement echt is, want met 140 dagen zit op veertig procent van een jaar, als je op die veertig procent ook nog een beperkte capaciteit hebt wordt het helemaal karig.
En ik ga geen jaarkaarten met dagtoegang vergelijken. En al helemaal niet bij Disney resorts, waar de prijs exponentieel zakt als je dat afzet tegen de hoeveelheid dagen dat je komt.