Die 400 dollar valt wel mee toch? Ok, enkel als je daar woont. Maar wel goede deal.

En goed dat er een - waarschijnlijk permanent - reserveringssysteem met een maximum aantal reserveringen per pas mee gepaard gaat, in het kader van crowd control. De parken werden voor corona nog wel eens overspoeld door abonnementshouders, dat is zo beter 'bij te sturen'.

• Dennis heeft hierop gereageerd.

JorisR En goed dat er een - waarschijnlijk permanent - reserveringssysteem met een maximum aantal reserveringen per pas mee gepaard gaat, in het kader van crowd control. De parken werden voor corona nog wel eens overspoeld door abonnementshouders, dat is zo beter 'bij te sturen'.

Dus Disney doet eigen een Efteling'tje...

Dennis Dus Disney doet eigen een Efteling'tje...

Ik volg weinig Efteling topics omdat ik soms een beetje moe wordt dat er over ieder scheurtje in een muur of klein dingetje een hele boom wordt opgezet. Maar in hoeverre heeft de Efteling bevestigd dat die Abbo reserveringen een permanent ding gaan worden vanaf dit moment? Ik bedoel, op het moment ken ik eigenlijk alleen maar parken waar je met je abbo moet reserveren;

• Walibi Holland
        • Efteling
        • Moviepark Germany
        • Disneyland Paris
        • Europapark
        • Plopsaland
        • Parc Asterix
        • Merlin Group (Alton Towers / Thorpe Park / Heide Park / . . .)

Ik twijfel of het zo blijft, over deze zomer moeten we realistisch zijn dat we nog heel erg opereren onder een COVID deken. Dus of alle maatregelen die we nu kennen ook blijven als we dit virus onder controle hebben weet ik niet . . .

Eftelflags Nooit in de weekenden en in de zomermaanden (begin juni tot eind augustus toegang). Vind het duur betaald voor grofweg 140 dagen toegang tot augustus volgend jaar.

ppc-anoniem-2 en ik heb geen idee of de prijzen daarmee ook een stukje zijn gestegen

Heb het even opgezocht, en vergeleken met 2020 zijn de abonnementsprijzen zelfs gedaald. De opzet is wel wat veranderd, maar als ik alles met elkaar vergelijk ziet het er ongeveer zo uit:

• Imagine Key is de oude SoCal Select Passport, kostte in 2020 nog $419
          • Enchant Key is de oude Deluxe Passport, kostte in 2020 nog $829
          • Believe Key is de oude Signature Passport, kostte in 2020 nog $1199
          • Dream Key is de oude Signature Plus Passport, kostte in 2020 nog $1449

Kanttekening is wel dat een hoop voordelen geschrapt zijn, zo lijken PhotoPass en MaxPass helemaal niet meer included te zijn en is parkeren alleen nog maar included bij de Dream Key (voorheen ook bij één tier lager). Souvenir en dining discounts zijn nog ongeveer gelijk, al vraag ik me af hoeveel producten/locaties uitgesloten zijn nu ze het over "select offerings" hebben.

Michael Vind je de karigste Key ook nog duur als je weet dat een los ticket voor een dag en één park (dus niet hoppen) tegenwoordig al 154 dollar kost?

Ik had gedacht dat de prijzen astronomisch zouden stijgen, maar dat is dus niet waar. Zelf heb ik in 2019 zo’n 199$ afgetikt voor een 1 dags hopperticket. Dan zijn prijzen als dit natuurlijk meer dan redelijk.

Kijk de duurste variant is met 1399 veel geld, maar als je 7 dagen gaat heb je het ‘eruit’ en het is tevens inclusief parkeren. In de Efteling betaal je bijvoorbeeld 239€ per jaar inclusief parkeren. Die heb je er dus na 6 dagen uit. Komt verhoudingsgewijs aardig overeen. En laat ons eerlijk zijn: Disneyland Anaheim heeft zo goed als het grootste aanbod attracties van ieder pretparkresort ter wereld.

Wellicht dat Disney oorspronkelijk de prijzen hoger had willen inzetten of het programma totaal anders in had willen steken. Maar na een periode zonder abbohouders, welke voor Disney begrippen erg rustig waren waarbij Universal Hollywood het printen van de abbopasjes bijna niet meer bij kon houden, zien ze misschien in dat ze toch niet zonder kunnen…

Iedereen vergeet de beperking dat je “maar” twee reserveringen mag hebben en daarmee heeft Disney dus uiteindelijke totale controle hoeveel van elk abonnement naar binnen mag. Dus de praktijk moet uitwijzen hoe goedkoop dat abonnement echt is, want met 140 dagen zit op veertig procent van een jaar, als je op die veertig procent ook nog een beperkte capaciteit hebt wordt het helemaal karig.

En ik ga geen jaarkaarten met dagtoegang vergelijken. En al helemaal niet bij Disney resorts, waar de prijs exponentieel zakt als je dat afzet tegen de hoeveelheid dagen dat je komt.

Michael met de goedkoopste mag je inderdaad 2 reserveringen hebben. 1 stapje hoger komt dat op 4 neer en de twee duurste abonnementen staan garant voor 6 reserveringen tegelijkertijd.

Ik kwam door mijn werk maandelijks in Los Angeles en daardoor had ik in 2019 zelf het Disneyland Flex jaarabonnement ($649) waarbij ik toen al reserveringen moest maken om binnen te komen. Zeker met die gigantische prijzen voor dagtickets had ik het abonnement er zo uit, want aan een meerdaagsticket had ik niks. Toen heb ik nooit problemen ondervonden met het reserveren. Ja er zaten wel eens dagen vol maar die werden regelmatig bijgevuld. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat uitzien. Een last minute zaterdagavond bezoek zal er niet meer inzitten ben ik bang.

Ik had wel echt verwacht dat de prijzen weer meer zouden stijgen door deze “reset” maar het valt me allersinds mee. Ik sta in ieder geval weer in de rij om er een aan te schaffen.