Iedereen vergeet de beperking dat je “maar” twee reserveringen mag hebben en daarmee heeft Disney dus uiteindelijke totale controle hoeveel van elk abonnement naar binnen mag. Dus de praktijk moet uitwijzen hoe goedkoop dat abonnement echt is, want met 140 dagen zit op veertig procent van een jaar, als je op die veertig procent ook nog een beperkte capaciteit hebt wordt het helemaal karig.

En ik ga geen jaarkaarten met dagtoegang vergelijken. En al helemaal niet bij Disney resorts, waar de prijs exponentieel zakt als je dat afzet tegen de hoeveelheid dagen dat je komt.

Michael met de goedkoopste mag je inderdaad 2 reserveringen hebben. 1 stapje hoger komt dat op 4 neer en de twee duurste abonnementen staan garant voor 6 reserveringen tegelijkertijd.

Ik kwam door mijn werk maandelijks in Los Angeles en daardoor had ik in 2019 zelf het Disneyland Flex jaarabonnement ($649) waarbij ik toen al reserveringen moest maken om binnen te komen. Zeker met die gigantische prijzen voor dagtickets had ik het abonnement er zo uit, want aan een meerdaagsticket had ik niks. Toen heb ik nooit problemen ondervonden met het reserveren. Ja er zaten wel eens dagen vol maar die werden regelmatig bijgevuld. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat uitzien. Een last minute zaterdagavond bezoek zal er niet meer inzitten ben ik bang.

Ik had wel echt verwacht dat de prijzen weer meer zouden stijgen door deze “reset” maar het valt me allersinds mee. Ik sta in ieder geval weer in de rij om er een aan te schaffen.