Peppa pig dat had ik totaal niet verwacht, eerder iets van Ninjago of de Lego Film
Second gate Legoland Florida in 2022: Peppa Pig Theme Park
Dream_wizard dat is waarschijnlijk de reden dat dit geen themagebied is (zoals de huidige titel van deze thread zegt) maar een apart park is.
- Bijgewerkt
QDude24 die zag ik niet aankomen Op zich enorm passend bij de doelgroep en bij het Legoland Resort. Het gebied rondom Peppa Pig in Holiday Park was best prima maar ook best wel goedkoop. Legoland associeer ik juist niet met goedkoop maar met originaliteit. Hopelijk gaat er hier iets meer budget in zitten en gaan we dezelfde creativiteit en speelsheid zien als in het hoofdpark
- Bijgewerkt
Ik had het aan de ene kant wel verwacht, merlin heeft de licentie en bouwt ook indoorparken zoals de discovery centes van Legoland met peppa pig thema maar ik had het niet bij Legoland verwacht. Legoland word wel straks echt een resort met meerdere parken en een waterpark. Alleen vraag ik me de entreeprijs af. Daar valt of staat het bij.
ppc-anoniem-1 Bedoel je Paultons Park of Heide Park? Holidaypark heeft nooit Peppa Pig gehad.
lol dit had ik ook niet zien aankomen. Wel leuk voor de kleine kinderen dat er zo'n pretparkje is straks naast LEGOLAND. Het is wel een erg klein parkje zo als het op zichzelf staat. Maar goed, kleine kinderen hebben niet een groot park nodig om de hele dag zoet te zijn, en zoet zijn ze toch maar tot een uur of drie voor ze weer in slaap vallen (wat je natuurlijk ook kan opvatten als zoet zijn haha).
Onverwacht maar wel een enorme familie magneet, precies zoals Lego land in Florida is neergezet. Verklaar wel gelijk alle ingetekende attracties ook. Leuk!
ppc-anoniem-1 Legoland associeer ik juist niet met goedkoop maar met originaliteit.
Misschien niet goedkoop, maar de originaliteit is wel wel snel weg bij Lego. Wanneer ze een goede attractie wegzetten doen ze dat gelijk wereldwijd. Ik ben super enthousiast over de individuele attracties die ze presenteren maar het copy-paste gedrag rond de wereld is wel enorm jammer altijd.
- Bijgewerkt
broodje123 Woops, Heide Park inderdaad, zelfde land, zelfde beginletter zullen we maar zeggen
Hjalmar Ik heb daar iets minder problemen mee, wellicht speelt wel het feit mee dat ik buiten Florida geen ander Legoland heb bezocht. Disney en Universal doen het immers ook erg veel, en die zijn in mijn ogen zeker niet on-origineel. Het percentage dat meerdere Legoland resorts bezoekt zal nihil zijn gok ik. In ieder geval nóg lager als bij de Disney en Universal parken. Ik was in ieder geval erg onder de indruk van de grootsheid qua opzet van veel van de attracties, wellicht dat dit zonder gedeelde ontwikkelingskosten niet mogelijk zou zijn.
Ik doelde met het woord 'origineel' niet op het kopiëren van attracties overigens. Ik doel op de thematische insteek die ik bij de meeste attracties erg leuk en zeer verfrissend vindt. Het speelse van Lego staat altijd voorop. Daarnaast zijn diverse flatrides, zoals die met de brandweerwagen, enorm origineel. Op een jong kind maakt zoiets een stuk meer indruk dan bijvoorbeeld een ritje op Dumbo gok ik Ik ben benieuwd of ze dezelfde insteek kunnen handhaven bij het Peppa Pig parkje.
Hjalmar Misschien niet goedkoop, maar de originaliteit is wel wel snel weg bij Lego. Wanneer ze een goede attractie wegzetten doen ze dat gelijk wereldwijd. Ik ben super enthousiast over de individuele attracties die ze presenteren maar het copy-paste gedrag rond de wereld is wel enorm jammer altijd.
Maar zien we dit intussen niet bij iedere keten behalve Cedar Fair en SeaWorld?
Die single rail coaster is een succes in SixFlags Fiesta Texas en nu zijn ze hem ook aan het bouwen in Great America en we kunnen erop wachten tot Magic Mountain ook een (grotere) versie krijgt. Redelijk kopieer gedrag.
Disney doet het met ook met de TRON coaster, Tower of Terror's, Star Wars themagebieden en de hele Marval universe die in de verschillende parken in meer of mindere mate wordt weggezet. Niet alleen redelijk kopieergedrag, maar vol kopieergedrag.
Universal hetzelfde, zelfs ouwe meuk zoals Waterworld wordt nog steeds gekopieerd en in de nieuwe parken weggezet. Harry Potter zie je overal verschijnen, Transformers om er maar een paar te noemen!
Dus dat LEGO dit ook begint te doen is niet gek toch, kopieren loont. Je hebt één keer de ontwikkelkosten en dan kan je hem in verschillende regio's wegzetten. En voor de gemiddelde bezoeker haalt dat niet uit, die komt toch uit de buurt. Walt Disney World en Universal zijn nog destination parks, maar een Legoland heeft dat al veel minder en SixFlags heeft het helemaal niet. Dus dat die attracties in bulk bouwen is niet gek, ik denk ook dat het iets is dat vooral de pretpark fan opvalt, maar dat het voor 99,9% van de bezoekers niet eens opvalt en als het opvalt geen bezwaar is.
Bovendien denk ik dat, door dat kopieren, we wel betere nieuwe attracties en concepten krijgen omdat je die hoge ontwikkelkosten op 3-4-5 locaties kan afwikkelen. Je hebt dus uiteindelijk meer budget om nieuwe dingen te proberen denk ik.
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-2 ouwe meuk zoals Waterworld
Voor ons oude meuk maar blijkt in Asia nog steeds populair zijn waardoor mensen deze show blijven kijken.
Dit laat natuurlijk niet weg dat parken niet ook wat nieuws proberen he. Zoals de Jurrasic Park inverted power coaster in Peking. Maar goed je hebt wel gelijk. Maar waarom zou een Disney/Universal de moeite doen om een andere gebied met dezelfde thema (met name Harry potter) als kopieren net zo makkelijk is. Scheelt meestal wel wat kosten en kunnen problemen die de bij de vorige instalatie waren meteen verholpen worden.
ppc-anoniem-2 Die single rail coaster is een succes in SixFlags Fiesta Texas en nu zijn ze hem ook aan het bouwen in Great America
Die zijn ze aan het bouwen in Great Adventure, en dat is geen kopie maar een nieuwe latyout.
- Bijgewerkt
Joell Voor ons oude meuk maar blijkt in Asia nog steeds populair zijn waardoor mensen deze show blijven kijken.
Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken
QDude24 Die zijn ze aan het bouwen in Great Adventure, en dat is geen kopie maar een nieuwe latyout.
Eens, toch zie ik dit wel voor een stuk als kopieer gedrag, werkt dit type attractie en gaan we er daar meer van wegzetten
Combinatie van de 2 eigenlijk
- Bijgewerkt
QDude24 Ik denk zelf dat hij doelde op dat de Lay-out van Golden Lasso nu vaker gebruikt wordt. Maar niet in dezelfde chain nee. Een beter voorbeeld is denk ik de 4D Free Spin van S&S. En met name gethematiseerd naar de Joker.
ppc-anoniem-2 Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken
Never change a winning team
ppc-anoniem-2 Eens, toch zie ik dit wel voor een stuk als kopieer gedrag, werkt dit type attractie en gaan we er daar meer van wegzetten
Nou nou, zo kun je als pretparkketen nooit weer iets bouwen zonder dat het gelijk kopieergedrag is als het al in een van je andere parken staat. Als ze in elk park attracties wegzetten als spinning mouses vind ik er wat voor te zeggen, maar zolang ze nog andere lay-outs neerzetten vind ik het acceptabel als het hetzelfde type betreft. Wat dat betreft zijn de Batmanbanen 20-30 jaar geleden een beter voorbeeld van onbeschaamd kopieergedrag.
Meint Tja het is zeker onbeschaamd kopieergedrag te noemen, maar ik heb liever dat ze dit dan bij een goede B&M inverted baan doen, dan bij een slechte Reverchon spinner of Vekoma SLC.
En zo'n Batman baan is zelfs nu na 30 jaar nog steeds een geweldig goede coaster, ook layout technisch gezien.
- Batman the ride
- Superman ride of Steel (2x kloon)
- Tourbilon rides
- Die larson loops
- De pendulums
Misschien was de single rail coaster niet het beste voorbeeld, maar als ik zie wat hier wordt neergezet dan zie ik 8 pedulum's, 5 larsson loops, 2 tourbilon's, 4 S&S free spins en ook zelfs de darkrides, al dan niet met hetzelfde thema worden 6 keer genoemd (5x zelfde thema 1x afwijkend). En dan heb ik het over een periode van 4 jaar tijd.
Ik denk dat we SixFlags de koning mogen noemen van het kopieergedrag, en ik denk ook dat dit de reden is waarom je een SixFlags park nog voor een redelijke prijs kan bezoeken, package deals bij fabrikanten en het kopieren scheelt je gewoon in de kosten. En precies wat The_Bullgod ook aangeeft, soms hoeft dat kopieren niet slecht te zijn. Bedoel, zou graag een Rise of the Resistance in parijs zien, ookal is het een 1 op 1 kopie van wat in Orlando / Anaheim staat.
The_Real_Infernape Je zat behoorlijk goed met de attractie types die je noemde! Inmiddels staan op de website de volgende 6 attracties:
Daddy Pig' s Roller Coaster
Take your fun family day to the next level when you join Daddy Pig on an unexpected adventure ride in his newly cleaned red car. But watch out, Mr. Bull is digging up the road, and Daddy Pig knows a short cut!
Grampy Rabbit' s Dinosaur Adventure
Welcome to Grampy Rabbit’s Dinosaur Park! Parents can ride along with their little explorers on this epic dino quest that will take you whizzing past smoking volcanoes and through pre-historic mountains.
Grandad Dog' s Pirate Boat Ride
You and your little ones can enjoy a boat ride with Grandad Dog as you set sail for Pirate Island, to dig for buried treasure and build your own sandcastles on its sandy beaches!
(hiervan krijg ik de render even niet terug gevonden maar het is een kleine free fall zoals het vliegende tapijt in Toverland en de Space Kids in Walibi Holland)
Mr. Bull' s High Striker
Test your strength on Mr. Bull's hammer and bell ride! Once the hammer hits the bell on Mr. Bull's High Striker, you and your family will lift straight up to the sky. Be prepared for a surprise because, after all, what goes up, must come down on this kid-friendly drop ride! Stand back, everyone!
Peppa' s Pedal Bike Tour
Pedal your way through the icy mountain and the pine woods on Peppa’s Pedal Bike Tour. Enjoy all the sights, smells and sounds of the great outdoors!
Peppa Pig' s Balloon Ride
You won the Fun Fair raffle! Now you and your family can soar, ‘flying high, in the sky’, above the clouds with Peppa Pig in Miss Rabbit’s hot air balloon! Hold on tight and enjoy the amazing views of Peppa Pig Theme Park from the very top on this family-friendly aerial carousel ride!
Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog de nodige plekken te vinden waar lekker gespeeld kan worden:
Campervan
Things can get a little wet in the great outdoors, but don’t worry, you can enjoy playing in Peppa's Family Campervan while you wait for Mr. Bull to rescue it from the giant muddy puddle!
Cinema
Take a break from the outdoor fun and flop out on a beanbag with your little piggies to unwind while watching some of your favorite episodes of Peppa Pig on the big screen in our oinktastic indoor cinema!
Fun Fair Games
Roll up, roll up! Meet Peppa and her friends for a fairground adventure, full of FREE games for the whole family to enjoy.
Miss Rabbit’s funny wobbly mirrors will have you in fits of giggles as they make you look silly, all squishy, in lots of shapes and sizes! Or, you can try your luck and hook-a-duck while they swim around the pond and test your skills with Hoopla Ring Toss, Tin Can Tumbler & Bean Bag Toss – all the games at this fair are FREE!
There’s lots of fun to have at the fair, guaranteed to make the whole family snort, giggle and laugh. While you’re here, you can also ride to the sky with Peppa Pig in Miss Rabbit’s hot air balloon and test your strength on Mr. Bull’s High Striker ride!
George' s Fort
Explore the maze in Granny Pig’s Garden as you try to discover what is making that unusual noise. Don’t worry, it is only a frog croaking. Do you think he might have hopped into George’s Fort? Don’t forget to look!
George' s Tricycle Trail
Days out with little ones are best when there is a mini adventure with a tricycle path made just for our smallest visitors to pedal their way around all by themselves!
Grandpa Pig' s Greenhouse
Grandpa Pig is very good at growing vegetables; and he likes to grow tomatoes in his greenhouse! Let your little ones explore Grandpa Pig’s Greenhouse as they climb, crawl and slide through this interactive outdoor playground.
Madame Gazelle' s Nature Trail
Everyone will love this fun nature trail! Join Madame Gazelle on this family attraction and look for clues to try to discover who has left the tiny footprints. Don’t forget to look through the binoculars. What can you see?
Mr. Potato' s Showtime Arena
Join Peppa and her family under the canopy at Mr. Potato's stage. Enjoy live shows packed full of songs, games, snorts and giggles throughout the day!
Muddy Puddles Splash Pad
Have an oinktastic time with Peppa and George doing their favorite thing: jumping up and down in "Muddy Puddles"! This lively play area has spouting fountains, slides and other watery surprises to keep the play super splashy and fun! (Don't worry these "Muddy Puddles" are cleaner than the ones on TV.) Getting wet has never been so much fun!
Peppa Pig' s Treehouse
Climb into the Treehouse and join Peppa for a “tea party,” then slide down to the bottom for even more fun in this outdoor play structure.
Pirate Island Sand Play
Land ho! Dig for buried treasure and build your own sandcastle on the beaches of Pirate Island with Danny Dog in Pirate Island Sand Play!
Rebecca Rabbit' s Playground
Jump, hop, crawl & climb in Rebecca Rabbit’s Playground. There is so much for little ones to do and see as they explore the rabbit burrows and discover the carrots in this outdoor active play area.
Als de doelgroep al niet duidelijk was met het thema dan wordt het dat wel met de verhouding mechanische attracties tegenover de diverse speelplekken. Ik vraag me wel een beetje af hoe succesvol dit echt gaat zijn. Ik snap dat het voor de doelgroep natuurlijk helemaal fantastisch is en ouders roepen natuurlijk altijd "als de kinderen zich vermaken dan vermaak ik mezelf ook". Maar ik kan me voorstellen dat ouders ook wel iets willen kunnen doen dat net wat spannender is dan de attractie types die hier voorbij komen. Maar ik ben wat dat betreft ook totaal niet de doelgroep dus misschien heb ik het wel helemaal mis
Marvin het mag gelukkig niets kosten dit project . Wat een standaard shit hier zeg.