LEGOLAND Florida is sinds 2017 al bezig met een groots plan om van dit park een multi-day destination te maken zoals de concurrentie in de omgeving van Orlando. Dit plan was destijds aangekondigd door de algemene manager Adrian Jones. Na het bouwen van de Great Lego Race in 2018 en LEGO Movie World het jaar daarop, was het weer tijd voor een nieuwe uitbreiding.
De Great Lego Race, een Mack Rides Wilde Maus geopend in 2018, inmiddels een bekende in veel LEGOLAND parken. Foto door Martin Valt via rcdb.com
Volgend jaar wil LEGOLAND een nieuw themagebied openen van ongeveer 2 hectare. In dit gebied zullen meerdere attracties gebouwd worden, waaronder een kinderachtbaan. Het gebied wordt nu nog gebruikt als parkeerterrein. De plannen zijn recent ingediend bij de Southwest Florida Water Management District door Merlin Entertainments, het moederbedrijf van LEGOLAND Florida.
Een bouwtekening van het nieuwe gebied.
De bouwtekening over Google Maps heengezet om een beter beeld te geven. Bron: growthspotter.com
Er zijn een aantal interessante vormen te zien op deze tekening. Voor het gemak zijn deze per onderdeel gemarkeerd.
Om te beginnen zien we een nieuwe achtbaan voor dit park in het rode gebied, wat de vijfde achtbaan van het park zal worden (exclusief reeds afgebroken attracties). De layout lijkt een standaard kinderbaantje te zijn van Zamperla. Deze is ook in meerdere LEGOLAND parken te vinden als bijvoorbeeld de Dragon's Apprentice in Dubai.
De Dragon's Apprentice in LEGOLAND Dubai. Foto door Miro Gronau via rcdb.com
De grootste attractie in het gebied zien we in het groene deel. Aan de ronde bochten te zien, voorspel ik dat dit een bootjesrit wordt. Een mogelijk thema is nog niet bekendgemaakt.
De blauwe delen markeren de flatrides, of dat is de verwachting gezien er hier wachtrijen zijn getekend. De middelste en rechter attracties zien eruit als draaimolens en de linker misschien een mini droptoren of iets anders van dat kaliber. De rechter doet mij het meest denken aan een balloon race van Zamperla.
Een balloon race attractie in Parque Espana-Shima Spain Village door Zamperla
In het paarse gebied is niet heel goed uit te maken wat we zien, maar vanwege de dikke, ronde omlijning van dit gebied en wat lijkt op glijbanen denk ik dat dit een waterspeeltuin wordt. Een gewone speeltuin zou ook kunnen, maar vanwege het klimaat van Florida verwacht ik dat het park genoeg plekken wil creëren waar de kinderen kunnen afkoelen.
Verder zien we in het oranje gebied contouren van wat voor mij lijkt op een podium en een groot rechthoekig gebouw in het roze gebied. Ik denk dat dit alleen gebruikt gaat worden voor retail en/of als restaurant, er komt hier waarschijnlijk geen attractie in. Er is nog meer te zien op de kaart, maar daar durf ik geen voorspelling voor te doen.
Op dit moment is het nog veel natte vinger werk om te raden wat er allemaal uiteindelijk in dit gebied zal komen, maar we zullen tot volgend jaar moeten wachten op meer informatie. Het gerucht gaat ook dat sommige attracties pas in oktober 2021 open gaan, samen met de 10e verjaardag van het park als een Legoland.