De impact lijkt me gigantisch en ik vraag me daarnaast af -persoonlijk- of het voor mij wel een leuk dagje pretpark is met rood/wit lint overal...
Zeker na de oproep van Rutte gisteren, maar ik ga er van uit al eerder, zullen ook de parken bezig zijn met een Exit Strategie.
Persoonlijk denk/hoop ik dat de parken enkel nog maar met dagtickets gaan werken op datum. Maximale capaciteit van het park en bijvoorbeeld temperaturen van de gasten aan de ingang. Zo kan je het alleen werkbaar maken in mijn ogen, maar de gasten ook nog een leuk bezoek geven.
Daarnaast hoop ik echt dat we op deze manier in de zomer kunnen werken (juli), maar ik ben zelfs bang dat het wel eens de herfst kan worden. We gaan langzaam afbouwen en de pretparken gaan niet de eerste zijn die weer open mogen is mijn overtuiging.
Daarnaast, en dit klinkt stom want je gaat personen uitsluiten, vraag ik me af of bijvoorbeeld gezinnen wel met z'n allen in een voertuig kunnen maar vriendengroepen niet? Best allemaal lastige vraagstukken.
Andere voorbeelden, als je enkel nog tickets op datum hebt, hoe ga je dan om met regen? En hoe met Abohouders? En is een Efteling niet al vol aan enkel de bezoekers die er verblijven in hotel/bungalow?
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer vragen er op komen, hoe verder weg de openingen van pretparken lijkt...