Mark
De manier waarop we in Nederland de intelligente lockdown in werking stellen en hopelijk ook weer afbouwen is op een manier die zoveel mogelijk past bij Nederland. Maar kijkende naar de parken zou ik er niks op tegen hebben als parken het op een ander soort manier aanpakken om zo ook dichter bij elkaar te komen.
Gisteren heeft Disney CEO, Bob Iger in interview aangegeven dat de Disneyparken (ook die in Amerika) mogelijk temperatuur metingen gaan invoeren, iets wat al jaren op luchthavens in Azië van toepassing is, en ingezet kan worden om mensen te weigeren of tijdelijk in quarantaine te zetten. Voor de parken filter je op die manier de mensen met symptomen al uit het park. Ja, ik weet dat de incubatie van COVID-19 vijf tot twintig dagen kan zijn, maar het is een extra veiligheid. Daarnaast geldt er nu bijvoorbeeld een verplicht mondkapjes beleid in het Shanghai Disneyland Resort. Verder zou ik het op prijs stellen dat er bij alle horeca, alle toiletten en ook de winkels in het park hand santizers komen waar mensen zoveel mogelijk hun handen kunnen ontsmetten.
Klinkt allemaal als een extreem naar scenario, maar als het helpt vind ik dit een stuk praktischer dan groepen uit elkaar halen en allemaal spastisch op anderhalve meter om elkaar heen gaan lopen.