Michael
Eens dat nu de belangrijkste prioriteit is om solidariteit te tonen met de zwakkeren in de samenleving door verspreiding van het virus te beperken en zo te voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raken.
De huidige maatregelen lijken deze week hun vruchten af te werpen, als we kijken naar de cijfers. Natuurlijk moet je nog een enorme slag om de arm nemen, maar in ieder geval lijken de aantallen op de ic’s te stabiliseren. Dit betekend dat er hoogstwaarschijnlijk geen verdere restricties noodzakelijk zijn, wel zullen we moeten vasthouden aan de huidige restricties, laat je dit los ben je zo weer terug bij een ongecontroleerde uitbraak.
Met dit in het achterhoofd denk ik dus dat parken wel degelijk hun deuren kunnen gaan openen voor bezoekers met in acht neming van de ‘anderhalvemeter-economie’. Je moet dan echt compleet buiten het boekje gaan denken als park en creatief omgaan met wat je tot je beschikking hebt; het klassieke dagje uit is voorlopig verleden tijd.
Kijk echter naar wat je als pretpark wel ‘veilig’ kunt aanbieden. Ik zou dan denken aan een beperkt aantal bezoekers, eenrichtingsverkeer over de paden, gecontroleerd bezoekers toelaten tot attracties (komt die verdomde boardingpass van de Efteling misschien nog eens van pas), etc. Het kán wel, het vergt alleen een enorm aanpassingsvermogen van de gast en creativiteit vanuit het park zelf en haar medewerkers. Immers is elk kaartje dat je verkoopt toch mooi meegenomen lijkt mij.