Coasterfrenzy Oke.. dan anders uit gedrukt:
Andere parken:
Hebben min-of-meer dezelfde entreeprijzen.
hebben doorgaans minder bezoekers, dus in principe minder inkomsten.
Hebben hogere kosten (aangezien EP hun meeste attracties aan inkoopprijzen van Mack kan zetten)
zetten evenwaardige of betere attracties
zetten evenwaardige of betere theming

Wat doet EP dan fout als ze die sponsoring nog nodig hebben?

EP doet helemaal niks fout, die sponsoring is namelijk in het voordeel van beide partijen.
En met de door jou aangehaalde punten, ben ik het eigenlijk alleen met de eerste 2 daarvan eens.
Die andere punten zijn dan mogelijk jou mening, maar kloppen dus NIET met de werkelijkheid.

Coasterfrenzy Hebben hogere kosten (aangezien EP hun meeste attracties aan inkoopprijzen van Mack kan zetten)

Qua inkoop hebben andere parken misschien hogere kosten, maar operationeel echt niet. Of EP moet via Mack ook gratis monteurs en operators kunnen inkopen, maar dat lijkt me sterk.

Coasterfrenzy
Ik vind het attractie aanbod van EP juist heel goed en gevarieerd, voor elke doelgroep is er wel iets te vinden… Dan vind ik de entreeprijs prima voor een (naar mijn bescheiden mening) top 3 park van Europa, ook al hebben ze wat extra inkomsten met reclame. Ik vind het in ieder niet storend genoeg om me daar aan te ergeren…

Aangezien het twee gescheiden bedrijven zijn kunnen ze niet zo laag in prijs gaan. Je zit met bepaalde vaste kosten die echt niet gaan wegvallen. Wat er waarschijnlijk wel kan is een “overeenkomst” dat de winstmarge lager is, er meer soepelheid is qua deadlines en de opvolging van de attractie meer in “aangenaam” overleg gebeurd.

De uiteindelijke kost is hetzelfde, maar je zit niet te werken met die typische “harde sector” mentaliteit.

Afgelopen weekend de nieuwe achtbaan gezien, wat een topper gaat dit worden zeg. Heel veel zin in om deze volgend jaar te doen. 😎

6 dagen later

John Rimac's vlaggenschip, de elektrische hypercar Rimac Nevera, combineert prestaties en geavanceerde technologie op ongeëvenaarde wijze

Los van het feit of de naam ergens op slaat in combinatie met een achtbaan, het is wel een Tesla Killer (phun intended)

Wel een mooie wagen.

Tesla heeft er zelf voor gekozen om hun patenten public domain te maken. Hierdoor zie je nu elektrische wagens van alle merken komen. Het idee is dat de EV's op deze manier snel betaalbaar worden en voor velen toegankelijk worden. Wat dat betreft stond die Sportwagen voor Tesla wellicht ook wel een beetje haaks op het beoogde doel. Ergens dus wel begrijpelijk dat Tesla een andere kant kiest (ook al is het voor autoliefhebbers wellicht wat jammer).

Door jouw "phun" viel me wel nog wat anders op: Als de Nevera een directe aanval is op de Tesla, dan maakt het thema "Tesla" voor de achtbaan de hele sponsoring ook nogal.. <ehm>.. "awkward". Ik ben benieuwd of dat nog van invloed gaat zijn op de storytelling rondom de achtbaan.

Coasterfrenzy Als de Nevera een directe aanval is op de Tesla,

Alleen een aanval qua performance. Maar deze auto is maar in een oplage van 250 stuks leverbaar en heeft een vanaf-prijs van 2 miljoen. Enkel dus voor de Rich and Famous. Dus ik denk dat het alleen maar goed is voor Tesla. Bijna net zo snel en een stuk goedkoper 😀

Coasterfrenzy Ik ben benieuwd of dat nog van invloed gaat zijn op de storytelling rondom de achtbaan.

De storytelling rondom deze achtbaan zal zeer waarschijnlijk niet of nauwelijks iets vertellen over de moderne Tesla auto's, want deze komen uit de VS. Terwijl de Rimac Nevera wel uit Kroatië komt.
    De enige overeenkomst tussen de Tesla auto's en de uitvinder Tesla is de naam.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod De enige overeenkomst tussen de Tesla auto's en de uitvinder Tesla is de naam.

Ja maar tegenwoordig denkt iedereen bij het woord ‘Tesla’ aan het automerk. Dus die verwarring ga je sowieso wekken. Zeker als je je achtbaan laat sponsoren door een merk wat elektrische auto’s bouwt.

Dus ja, in theorie heb je gelijk, maar zoals Europa-Park al die dingen bij elkaar gooit weet je eigenlijk zeker dat er verwarring gaat ontstaan bij het publiek.

luc136 Ja maar tegenwoordig denkt iedereen bij het woord ‘Tesla’ aan het automerk. Dus die verwarring ga je sowieso wekken.

Ik denk dat Tesla niet vies is van wat gratis reclame. En wellicht dat Tesla in de toekomst gewoon zelf gaat sponsoren 🙂

Vandaag vanuit de Euro-Tower een foto gemaakt van het nieuwe gebied. Niet helemaal de beste kwaliteit, maar ik ben niet zo’n goede fotograaf 😄
        Het schiet in ieder geval wel goed op daar!

Veelbelovend alleszins. De layout doet me af en toe denken aan eurofighters.
        De draaischijf lijkt me wel een kleine dooddoener, dan liever de triple launches van Intamin.
        Hopelijk zijn de lanceringen sterk genoeg.
        Maar goed, deze vult Europa park perfect aan!

Ik hoop echt dat de draaischijf indoor wordt, met donder en bliksem. En dan dat je niet weet dat je naar achter wordt gelanceerd, dat zou voor veel mensen een wauweffect veroorzaken

pretparkgekkie05-10 Ik hoop echt dat de draaischijf indoor wordt,

Daar ga ik dus wel vanuit dat dat gaat gebeuren. Maar dat maken ze nu nog niet bekend, net als trouwens het gedeelte vanuit het station.

Ben sowieso erg benieuwd hoe de pacing in het echt zal zijn. Heb nogal het idee dat vooral de eerste helft het meest intens zal zijn, de layout na de draaischijf lijkt een stuk tammer, maar dat is moeilijk te beoordelen met alleen de onride.

Hoop wel dat door de snelheid je niet steeds het gevoel krijgt van : "He alweer een halfloop/immelman." Vond er nogal wat inzitten.