Europa-Park opent Voltron met nieuw themagebied Kroatië (2024)
Bijzonder dat ze niet testen met de hele trein, maar enkel ‘t chassis.
- Bijgewerkt
Dat is dan weer jammer.
Volgens mij betekent dit dan wel dat dit verre van de eerste tests zijn. Normaliter word de snelheid beetje bij beetje opgevoerd totdat er geen rollback meer is. Die fase moet dus al ooit geweest zijn. Dan lijkt me dat een verhoging van snelheid normaliter pas later komt. (relatief gezien is het dan wellicht nog steeds het begin, gezien zo'n trein honderden tests gehad moet hebben voordat de baan überhaupt open mag. Dus beetje een kwestie van perspectief natuurlijk).
of ze moeten al heel bang zijn dat de trein stallt en ze beginnen te snel en voeren het langzaam terug. Dat is de enige reden die ik kan verzinnen om het anders te doen. En met enkel een chassis is de trein natuurlijk lichter dus stall-gevoeliger.
- Bijgewerkt
Zijn niet de hele treinen, alleen chassis. Doordat de trein een fractie van het gewone gewicht is, zal de trein anders gedragen dan verwacht in de ontwerp fase, makkelijker worden gelanceerd en eerder snelheid verliezen.
Daarbij ook stuk minder krachten op de baan, dus je kunt een stuk sneller beginnen.
- Bijgewerkt
Het chassis is niet lichter dan de volledige trein, omdat er gewichten op gemaakt zijn. Dat zijn die grote zwarte blokken.
Aliator Enige wat ontbreekt zijn de stoelen. Die zijn eigenlijk niet heel zwaar hoor.
Pino330 Ah okee, had ik niet gezien
Eftelflags als ik mij niet vergis zijn dit dezelfde treinen als lost gravity, maar dan 2 achter elkaar.
Als ik kijk naar lost gravity dan lijkt mij de bovenkant van de trein best zwaar. Die vier stoelen zitten volgens mij vast aan een best groot stukje staal.
Of zie ik dat helemaal verkeerd (als ik me goed herinner heb jij een keer bij het onderhoud van deze treinen gestaan)
Uiteindelijk kis het zwaar ja maar ik zie op het chassis vooral veel extra gewicht nu staan. Dus het zal wel redelijk berekend zijn door Mack.
We zien hier de constructie ook onder de Tesla coil vorm krijgen. Er was volgens mij in het verleden discussie over het ontbreken van het gebouw in de POV, maar 't lijkt er dus op dat dit keerpunt in de baan toch gewoon overdekt/gethematiseerd gaat worden. Tenminste, hoe de staalconstructie is vormgegeven lijkt er op te duiden dat hier nog wel meer gaat komen dan alleen dit staal.
ondertussen even gescrolld, en teruggevonden, hier, naar aanleiding van de POV animatie:
pretparkgekkie05-10 Ik hoop echt dat de draaischijf indoor wordt, met donder en bliksem. En dan dat je niet weet dat je naar achter wordt gelanceerd, dat zou voor veel mensen een wauweffect veroorzaken
Als dit zo is(wat zo lijkt), zouden we dan mogen dromen van een kleine darkride scene/show effect?
Een gesloten gebouw zou echt wel een meerwaarde vormen, zeker als ze er in slagen om het helemaal te verduisteren(of toch zoals blue fire)
Oei, eind mei zitten wolkje en ik daar, ziet er heel erg goed uit #zinin
De keuze om de voorshow van de meerdere wachtrijen samen te laten doorgaan is toch echt wel een pluspunt. Dit lijkt net zoals voletarium weer een topwachtrij te worden. In de zigzag veel actie met elke 36s een treintje dat vertrekt en tussenin nog eentje dat de remmen inschiet.
Ik ben wel benieuwd naar de “oversteek” bij het water, zouden ze hier voor een hangbrug kiezen? Of toch iets anders?
Chingu Ik ben wel benieuwd naar de “oversteek” bij het water, zouden ze hier voor een hangbrug kiezen? Of toch iets anders
Dat zou de goedkoopste optie zijn. Een mooie boogbrug zoals je die veel in de betreffende bouwstijlen vind zou mooier en toepasselijker zijn.
Het soort van dark ride/show gedeelte in de draaischijf is nu bevestigd met deze concept art in de nieuwe informatie brochure voor 2024. Ziet er gaaf uit
Bron: https://www.facebook.com/groups/852690898201303/?ref=share_group_link
Ah gelukkig ik zou het enorm jammer vinden als je halverwege de baan naar een lelijke loods moet kijken terwijl je wacht tot de volgende lancering.