Daarnaast is dan ook nog eens de aankondiging gemaakt dat Disney Village een uitbreiding krijgt, een extra hotel met 1300 plaatsen en tegenover Disney village en Indigogo parkeerplaats een nieuwe evenementen gebied.
Nieuw hotel, convention center en Disney Village verbouwing
Hey, maar dat is goed nieuws. Ben erg benieuwd naar de plannen en welk thema Disney gaat gebruiken voor een nieuw hotel. Ook ben ik nieuwsgierig naar de uitbereiding van DV. Al is het mij niet duidelijk of het bestaande gedeelte een opknapbeurt krijgt die het zeker kan gebruiken.
Er word gesproken over de bevestiging van zeker 3 nieuwe gebieden in de Studios, maar nog niet bevestigd welke dit zijn? En over de openings datas is ook niks gezegd.
Kortom...ik zit boordevol nieuwe vragen.
- Bijgewerkt
De plannen voor de Village waren (2 jaar geleden) voor 95% project klaar meen ik me te herinneren. Die laatste 5% blijkt de moeilijkste te zijn. Al gaat het hier volgens mij inderdaad niet om een opknapbeurt maar enkel om een toevoeging.
Dat er een nieuw 'Convention Center' moet herrijzen zat er dik in. Het huidige zit namelijk grotendeels in tenten, en daar hark je natuurlijk (los van Corona) wel een hoop geld mee binnen. Ook die nieuwe bushalte aan de andere kant van de Village zijn ze al een enorm lange periode mee bezig, ik gok dat er aan de kant van Vapiano & Five Guys wat zaken bijkomen. Nu liggen die aardig uit de loop, maar straks komen ook langs die zijde standaard vele bezoekers langs. Ik hoop overigens op iets Aziatisch (zoals een Sushi zaak of liever nog een Panda Express) aangezien dat in het gehele resort nog niet te krijgen is.
Nu Hotel New York een Marvel thema heeft gekregen wordt wellicht het nieuwe hotel juist weer meer toegespitst op de zakelijke bezoeker? Ook aangezien het naast het convention centre ligt. Iets qua stijl zoals de Nieuwe Grand Destino Tower van het Coronado Springs Resort in Walt Disney World zou wat mij betreft zeker passen. Qua grandeur en uiterlijk fantastisch en een beetje een vakantiegevoel, maar toch ook strak en zakelijk. De rooftop bar en restaurant met vuurwerk viewing mogen ze sowieso kopiëren
Flinke uitbreiding wel!
Nu is de tekening een beetje vaag, maar het lijkt erop dat de rotonde voor New Port Bay een kruispunt wordt, de afslag van Newport Bay naar Avenue Paul Seramy zal verdwijnen en de hele weg richting IndiGoGo maar twee baans gaat zijn. Waar dan ook nog eens enorme wandelpaden zullen komen langs beide kanten van de weg.
Dat is toch wel echt een massive aanpassing.
Ik hoop alleen wel dat die lelijke tent nu echt gaat verdwijnen in Disney Village en dat er eindelijk gewoon een stuk bijgebouwd wordt van goede kwaliteit.
- Bijgewerkt
Tonnie Helemaal eens! Tijdens het typen van mijn reactie was dit topic nog niet bestaand. Hoe kan ik de reactie overhevelen?
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-1 Ik heb hem hierheen verplaatst.
Voor een volgende keer kan je gewoon je eigen post reporten en dat vragen, dan pakken wij dat op.
Tonnie Ah oké top, dan zal ik dat in het vervolg zeker zo doen. Bedankt voor de tip!
Kan je straks dan een rondje lopen in DV, weet iemand dat al?
Disney Village wordt zo wel heel erg ingebouwd. Bedoel, in de afgelopen jaren hebben we een flinke groei gezien in Disney Springs en hebben we ook gezien hoe een goed Disney Springs een cash cow kan zijn voor Disney. In 2019 zag je in EPCOT en de Studios bijna geen bezoekers en een walk on voor Soarin terwijl er een file stond om Disney Springs in te komen. Ik denk dat er een potentie is voor een goed uitgaansgebied en winkelgebied, ook in Disneyland Resort Paris, maar met de nieuwe uitbreidingen worden de mogelijkheden voor een Disney Springs Paris wel echt geminimaliseerd, en dat vind ik wel jammer.
Denk dat de plek van het Convention Centre een prachtige uitbreidingslocatie was voor Disney Village / Disney Springs Paris. En dat het Convention Centre ook prima had gepast tegenover hotel Santa Fe!
Het verschil met Orlando is wel dat je in Parijs voornamelijk mensen vindt die een weekend in Parijs zijn en dat Orlando een meerdaagse bestemming is waar mensen al sneller 5 dagen of langer aanwezig zijn. Village is in mijn optiek toch vooral bedoeld voor mensen die na sluiting nog even in de Disney bubbel willen blijven hangen.
Maar ben je in Orlando al in de Springs geweest?
Want ja, eens dat overal over is nagedacht en dat er wel een stukje imagineering overheen is gegaan, maar om het nu echt een Disney Bubbel te noemen, nee, het is vooral een layed back shopping en dining gebied.
- Bijgewerkt
Het mooie is ook, die boulevard die aangelegd wordt, zeg maar rechts van het conventie/event centre, moet zometeen ook het looppad worden tussen Disneyland Park / Studios en het eventuele 3e park, dat iets te zuid-oosten daarvan gepland is...
Ik ga vast nieuwe wandelschoenen kopen!
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-2 Ik denk niet dat Disney Village ooit op gaat kunnen tegen het prachtige en enorme winkelcentrum en de outlet mall enkele minuten verderop in Val D'europe. In Walt Disney World is het percentage wat met het vliegtuig komt en dus geen eigen auto heeft gevoelsmatig echt véél hoger dan in Parijs. Daarnaast zit daar entree standaard niet inbegrepen dus moeten mensen zich op het resort ook zonder pretparken kunnen vermaken. Door het aanbod daar kun je prima een week op Disney terrein vertoeven, waarbij je dan inderdaad ook wellicht een dag besteed aan een dagje winkelen in Disney Springs. Persoonlijk ben ik zelf nog nooit na een pretparkdag richting Disney Springs getrokken. Zeker niet met de openingstijden en avondspektakels welke normaliter op de planning staan.
In Disneyland Parijs verblijven de meeste mensen een weekend en zit entree standaard inbegrepen. Vandaar dat Disney Village voor mijn gevoel nooit uit gaat groeien tot een bestemming op zich. Overdag zit simpelweg iedereen in de parken, wat te zien is aan het uitgestorven Disney Village. Deze is er volgens mij om mensen te voorzien in eten en souvenirs op het moment dat de gast huiswaarts keert of het park zijn deuren sluit. In die behoefte voorziet het huidige Disney Village, al is er ook op dat vlak zeker meer winst (zowel letterlijk als qua ervaring) te behalen.
In resorts als Disneyland Anaheim is Downtown Disney ook geen bestemming op zich, maar daar zijn ze wel een stuk sfeervoller aangepakt. Voordeel voor hen is dat er niet een historische wereldstad of een van de meest grote winkelcentra van het land bij ligt, zoals in Parijs het geval is. In Shanghai zie je overigens hetzelfde als in Disneyland Parijs: een gebied met winkels en restaurants wat overdag uitgestorven is, maar wat in de avond de mensen van eten en nóg meer souvenirs voorziet. Alleen is het daar wél mooi vormgegeven en voelt het sfeervol aan. Eigenlijk is enkel Disney Springs de vreemde eend in de bijt