Hjalmar Nou ja ik vind het wel een beetje kritiekloos ten opzichte van wat we zien. We hebben decennialang gezien dat er in de Amerikaanse parken goed werd geïnvesteerd omdat het goed ging, en in Hong Kong goed werd geïnvesteerd omdat het slecht ging. Op hetzelfde moment heeft het kasteelpark in Parijs al sinds 2006 geen grote nieuwe attractie meer gekregen, en sinds 1995 geen grote nieuwe attractie die geen vervanger is. In het studiopark wordt nu natuurlijk wel goed geïnvesteerd, maar dat was ook wel nodig als je kijkt naar hoe het erbij lag. Daarmee zeg ik overigens niks over de bestaande kwaliteitsstandaard van vooral het kasteelpark.
Blijkbaar werkt het goed genoeg voor het park, zeker nu het park lekker draait, en vanuit economisch perspectief is er weinig over te zeggen, zeker omdat wij de precieze cijfers niet kennen. Maar vanuit fanperspectief is het jammer. Ik denk dat niemand een sloot aan nieuwe e-tickets verwacht, maar een nieuwe knaller in de categorie van Indiana Jones, Tron, of (een variatie op) Splash Mountain zou toch wel heel vet zijn na decennia zonder grote nieuwigheden.