Marco Van mij hadden ze dit echt niet hoeven aankondigen, beetje een belediging naar iedereen die het park een warm hart toedraagt.

Ik vind deze uitspraak vreemd. Dit is nieuws vanaf een algemeen Star Wars fan event in Londen. Daar wordt aangegeven dat ze iets nieuws in de parken gaan laten zien op basis van het onderwerp waarover ze samen zijn. Dan is het toch goed dat ze aangeven dat het ook in Parijs te beleven is?

Ik ben het met je eens dat Disneyland Parijs er enorm bekaaid vanaf komt, al vanaf de opening, maar daar heeft dit hele event niets mee van doen en het voelt mij als spijkers zoeken in de droogte.

Leuk dat ze de attractie blijven update, daar leent ie zich natuurlijk onwijs goed voor. Zeker met alle series die nu uitkomen komen er alsmaar nieuwe locaties bij. Lachen!

Zingo het voelt mij als spijkers zoeken in de droogte.

Precies dit, overdrijven is een kunstvorm die vaak uitgedragen wordt op dit forum.

Nog niets over Space Mountain oid. Wel wat leuke nieuwtjes. Nou ja.

Ik verwacht verder geen nieuws meer momenteel. Presentatie is afgelopen en de tours gaan volgens mij gewoon beginnen. Ik zou alleen niet weten wat D23 hier nu uniek aanmaakt ten opzichte van wat er vorig jaar was aangeboden tijdens de de dertigste verjaardag.

Kleine aantal updates aan bestaande zaken, openings data bekend gemaakt voor attracties in onderhoud en wat filmpjes van achter de schermen. De eerst volgende pers moment zal pas in September van dit jaar zijn, wanneer Destination D23 is. Tot die tijd kunnen we luchtfoto's gaan bekijken.

Parijs stelt mij telkens weer zo enorm terleur.

Jailsamer Je maakt ook echt je eigen verwachtingen ook altijd zo torenhoog. Soms is een beetje realisme wat verstandiger 🙂

Hjalmar what else is new!? Let op er gaat een nieuwe storm van uitbreidingen aankomen voor WDW en Shanghai verwacht ik ook weer wat na Zootropolis. Tokyo heeft al genoeg in de pijplijn en dan tja Parijs....... Frozen en wat refurbs.

Hjalmar Realistisch zou zijn dat ze hun gasten telkens weer verassen met nieuwe atracties, zodat je vaker naar Parijs toe zal gaan.
            2 nieuwe restaurants, en wat opknappertjes gaan daar niet voor zorgen.
            Helaas.....weer word je als fan/gasten niet serieus genomen.

Sjengske Shanghai Disneyland wordt geïnvesteerd via de Chinese regering, Walt Disney World zit in de problemen met extreem lage bezoekers resultaten, Tokyo is geen onderdeel van Disney en wordt gefinancierd door Oriental Land Company.

Disneyland Paris is momenteel het enige park in de groep van Walt Disney Company, welke gek genoeg, goed draait. Hoge bezoekers aantallen, hoge hotel bezettingsgraad, hoge membership aantallen en zorgen dat de groep blijven draaien. Wanneer een park als Disneyland Paris, met de huidige budgetten zulke omzetten kan genereren. Mogen er een flink aantal managers goed gaan kijken hoe dit park het doet.

Als we alleen al het 50 en dertig jubileum van Walt Disney World en Disneyland Paris, dan heeft Parijs het vele malen beter gedaan dan zijn oudere zus.

Jailsamer Jij en ik hebben duidelijk een ander beeld van wat realistisch is, laat staan economisch verantwoord.

Hjalmar Disneyland Paris is momenteel het enige park in de groep van Walt Disney Company, welke gek genoeg, goed draait.

Maar waarom draait het dit jaar zo goed? Is dat omdat het weer open is na Covid? Of door de opening van Avengers Campus?

Ik denk dat die laatste zeker wel wat heeft gedaan om fans van over de hele wereld naar Parijs te halen. Net als dat het Frozen gebied zal zorgen voor een golf aan (nieuwe) bezoekers. Dus nieuwe uitbreidingen zorgen zeker voor betere resultaten. Dat er niet veel is aangekondigd tijdens deze sessie is zeer spijtig, zeker gezien de geruchten molen van de afgelopen weken.

Maar wie weet gaan ze ons toch nog verrassen met D23, of wellicht volgend jaar wanneer Frozen (hopenlijk) opengaat of wanneer de Olympische Spelen er zijn en de ogen op Parijs gericht zijn. Hoop doet men leven 😉

Hjalmar Interessant, en niet alleen voor Britten. Tel daar ook nog bij dat reizen algemeen momenteel enorm duur is geworden en er een financiële crisis is. Een trip van twee of drie dagen naar Disneyland Paris wordt dan sneller gekozen dan een langere vakantie omdat dat "er nu net even niet af kan".

En Disneyland Paris zelf is ook een stuk duurder geworden. De prijzen van hotelovernachtingen zijn de laatste 5 jaar enorm gestegen.

Wat aankondigingen betreft, ik denk niet dat ze echt veel groots gaan aankondigen tot Frozen geopend is. Ze willen daar groots op inzetten en mensen niet doen twijfelen om hun bezoek uit te stellen omdat er nog iets spectaculairder komt (laten we hopen dat dit komt).

En als je het hier mager vindt, dat ligt aan de concurrentie. Of het gebrek aan. 15 miljoen bezoekers in stijgende lijn, waarom zouden ze 200% bijbouwen als het met 100% ook werkt? Maak van Parc Astérix een Universal resort dat in een jaar 5 miljoen bezoekers van Disneyland Paris afsnoept en je zal zien hoe snel ze enorme uitbreidingen doen...

Jailsamer Nee.

DaltonTerror Sinds dat de overname is geweest zijn ze meer de lijnen van de Amerikaanse zuster parken gaan volgen. Waar alleen de budgetten hetzelfde zijn gebleven voor ze operationeel, vliegt het geld momenteel gewoon binnen. Ook organisatorisch zijn ze veel zaken gaan delen met de Amerikaanse parken, alleen zaken als events en merchandise zijn nog steeds in het park. Dat kun je zien, want waar hier en daar een aantal Amerikaanse zaken voorkomen (Spirit Jersey), zijn er enorm veel uniek zaken die alleen in Parijs worden uitgebracht.

Disney is gewoon zoals elk ander bedrijf die EBITA bekijkt. Hoeveel geld steek ik erin ten opzichte van wat ik eruit haal? Duidelijk dat Parijs die verhouding momenteel goed heeft, waar de andere parken moeite hebben om deze op een lijn te krijgen. Voor de duidelijkheid, ik ben het nog steeds met mensen eens dat we vernieuwing willen, nieuwe attracties, sneller en meer. Maar de feiten zijn gewoon dat het park een succes is, na 31 jaar vechten.

• Meint heeft hierop gereageerd.
                    • Niek vindt dit leuk.

Hjalmar nou chapeau eindelijk na 31 jaar! Na 2 jaar covid en eindelijk een paar nieuwigheden zoals het avengers gebied, dus ik weet niet of de managers perse naar parijs moeten kijken. Daar waar de overige parken op HK na prima gedraaid hebben tot aan Covid. Wat er nu plaats vind is inderdaad dat europeanen er voor kiezen dan maar een paar dagen weg te gaan ipv langere vakanties, dat is een trend die voor Corona altijd al in de States was. Dus in principe heeft er een verschuiving plaats gevonden, niet perse in de stijl van het management maar dus meer in het gedrag van de europeanen in het algemeen. Zullen nu flinke inhaal slag moeten maken willen ze dit vol blijven gaan houden en zeker geen belachelijke prijsverhogingen gaan door voeren want dan wordt het gat weer kleiner met een weekje vakantie.