Jailsamer Dat een financieel rapport voor de buitenlandse tak van Disney parks en products goed draait is geen garantie voor een uitbreiding. Bedoel, het draait nu al zeker anderhalf jaar beter dan Shanghai en Hong Kong. Maar dat gaat echt niet betekenen dat ze nu ineens extra budget krijgen om zaken te doen. Dat geld wordt gewoon netjes gepompt in de parken die het slecht doen, of de takken binnen Walt Disney Company die het minder doen. Daarbij, we hebben al een aangekondigde uitbreiding die vol in bouw is, deel twee zal vanzelf worden aangekondigd dit jaar. Als we het schema blijven volgen van wat er oorspronkelijk was gezegd.
Kleine nieuwtjes en geruchten uit Disneyland Parijs
Nou dat is deels waar. Er is wel duidelijk gesproken over meer capaciteit in de parken. Meer ruimte creëren voor rides, winkels, shows en restaurants. Daar geven die miljoenen extra bezoekers meer geld uit.
Wat is dan logisch....juist je pomp je geld en beste ideeen in je best lopende park, Parijs.
Dus nogmaals, waar blijven al die aankodigingen voor de eerst volgende jaren?
Als ik de afgelopen jaren iets heb geleerd over Disneyland Parijs is dat een aankondiging altijd op een moment komt als niemand het verwacht.
Ze zijn er de laatste tijd trouwens wel lekker bezig hoor met entertainment en andere nieuwigheden. Met de komst van de nieuwe Pixar show, de herintroductie van Dreams, de nieuwe Rapunzel attractie met het hele gebied erbij, de plas inclusief Frozen verwacht ik zelf voorlopig nog even geen nieuwe aankondiging. Mocht dat wel gebeuren dan verwacht ik iets over het oude stunttheater of de verwijdering/verplaatsing van Flying Carpets.
Jailsamer .juist je pomp je geld en beste ideeen in je best lopende park, Parijs.
Niet als het goed loopt zonder investeringen. Het park heeft in jaren niet zo goed gedraaid en na alle onderhoud van de hoofd attracties, de overhaul van de hotels en het park terug te brengen naar de verwachte kwaliteit hebben ze een beter inkomen dan ervoor. Geld wordt dan niet geïnvesteerd in iets wat goed loopt, maar wat slecht loopt. Walt Disney World, Disneyland Resort, Hong Kong en Shanghai. Pick your battle, elk van deze parken hebben hun problemen momenteel.
Wat @Loekiloeki zegt, met alle uitbreidingen die er al aankomen gaat hier echt geen geld geïnvesteerd worden buiten het geen wat is aangekondigd. Want wat besproken werd in de aandeelhouders vergadering ging voornamelijk over de Amerikaanse parken en niet over de rest. Want die lopen, zoals de cijfers zeggen, goed.
Ik moet zeggen dat het eigenlijk belachelijk is wat Parijs krijgt, bijna 5 jaar geleden is een investering van bijna 2 miljard aangekondigd om het resort op niveau terug te krijgen. Inmiddels zijn we die vijf jaar verder en hebben we een enkele Frozen attractie in aanbouw en een make-over naar een thema wat gewoon meer geld kan binnen harken. Ja alles is een keer goed onderhouden, maar dat was ook echt wel nodig. Als je dan kijkt wat de andere resorts in dezelfde tijdspanne erbij kregen of krijgen is het gewoon waanzin hoe Parijs er weer bekakt vanaf komt.
Centjes technisch snap ik het, maar ik hoop ergens toch dat als ze nu de komende jaren niet flink gaan toevoegen een keer de deksel op hun neus terecht komt.
Heb eens gekeken naar de openingstijden vanaf 1 april. De gehele maand april is het Disneyland Park open tot 23 uur en het Walt Disney Studios Park tot 22 uur. Zelfs in de week buiten de Paasvakantie. Lijkt dit correct en willen ze echt wel groots inzetten?
DaltonTerror Dit is al sinds de introductie van Disney Dreams in 2012. De openingstijden worden traditioneel pas weer ingekort na de zomervakantie rond eind augustus/september. Enkel de afgelopen twee jaren waren ze anders door corona.
De geruchten voor een re-theming bij SpaceMountain worden steeds hardnekkiger. Inmagineers gespot bij de attractie.
Bron: Themainstreetnews Twitter
- Bijgewerkt
Dit zal niet echt een klein nieuwtje worden, maar het Star Wars themagebied wat oorspronkelijk in het Walt Disney Studios park moest komen is te zien op een tablet...
- Bijgewerkt
Fake dus
Aah dat is erg jammer...
Heel jammer dit, ik roep dit namelijk al jaren.
Jammer dat het fake is maar een Star Wars gebied daar en/of tussen Star Tours en It's a small world zou een prima plek zijn en zou stukken beter werken dan in ieder park een stukje star wars.
Misschien niet echt maar het zou toch wel geweldig zijn. "La Guerre des Étoiles" blijft in Frankrijk enorm populair en staat er op de derde plaats van meeste bioscoopbezoekers ooit. Dat dit land geannuleerd zou zijn zou ik vreemd vinden, ik denk namelijk dat men hier een stuk meer merchandise van zou verkopen dan bijvoorbeeld Avatar.
Persoonlijk zou het in de Studios ook goed passen, omdat ik een uitbreiding van het Jules Verne thema in Discoveryland beter zou vinden. Maar dit is geen IP dus dit zal er nooit meer komen vrees ik. Dan is Star Wars zeker een goede vervanger en er is best wel wat ruimte in die hoek. Ik zie het graag komen!
Ik dacht al meteen dat die foto niet kon kloppen, puur door de afmetingen. Een schijnbaar exacte kopie van Amerika achter de Space Mountain? Daar is de ruimte er niet voor. Op die plek kan je nog een exacte kopie zetten van de SM en dan is je ruimte ver op want dan zit je tegen de sporen van de Rer aan. Tenzij je die gaat overkappen maar dan is het wel heel wat pas en maatwerk. En pokkeduur om te zetten. Een kleinere infill zie ik er nog kunnen komen.
Ik verwacht de 12e grootse aankondigingen. Of is het Wishfull thinking?