JorisR Iemand die ik ken via Instagram was er op de eerste dag bij. Hij gaf aan dat het gebied zelf de grootste attractie is en dat Mario Kart zelf erg tegen viel. Het is een langzaam rijdend karretje waarin je zo goed als geen snelheidsgevoel hebt. Wel is de hoeveelheid echte decors en animatronics erg groot volgens hem en de wachtrij een van de grootste en meest indrukwekkende. Het virtual reality aspect werkt, maar laat het afweten op scherpte en (scherm)resolutie, al kan dat natuurlijk ook finetunen zijn en zich alleen maar verbeteren door de jaren. Kijk maar naar de eerste versie van Spiderman en hetgeen er nu geprojecteerd wordt. Hij gaf aan meer genoten te hebben van de Joshi Ride dan van de Mario Kart ride. Vooral doordat je bij die attractie écht het gevoel hebt dat je in een videospel bent. Het gebied moet erg klein zijn, maar door de gelaagdheid en indoor secties niet klein aanvoelen.
Na berichtjes heen en weer gestuurd te hebben met hem moet ik zeggen dat ik hier van tevoren wel al bang voor was. Als je zegt 'Mario Kart' dan weet 99% van de wereldbevolking wat hij/zij moet verwachten. Dan valt het natuurlijk ook sneller tegen. Het grootste aandeel bezoekers wat de wachtrij van Flight of Passage of The Forbidden Journey instapt heeft geen idee wat ze te wachten staat dus dan overtreft het die verwachtingen ook erg snel. Het zijn ook fantastische attracties overigens. Bij Mario Kart is het zo dat als zelfs een detail al niet klopt dat iemand zou kunnen zeggen 'het is niet zoals échte Mario Kart' / 'het is niet zoals ik me had voorgesteld.'
Mijn verwachtingen voor de Mario Kart ride zijn in ieder geval naar beneden bij gesteld, de verwachtingen voor alles eromheen zijn gestegen 🙂 Kan niet wachten om dit te gaan ontdekken!