concept is heel cute en leuk, zonde dat alles zo statisch is, misschien nu dan toch op meer "schermen" gehoopt.
het beweegd maar daar is alles mee gezegd.

Gebied ziet er strak uit en de felle kleuren staan mooi tegen de blauwe hemel. Past ook goed in het Japanse klimaat die meer grijze dan heldere dagen kennen. De variant en Florida zal ook een pain in the ass worden om te onderhouden met die zon daar, zelfde geldt voor Singapore.

Leuk lijkt het gebied zeker hopelijk zal die Mario kart ride de snelheid en chaos van het spel goed kunnen nabootsen en niet een tam schietspel zijn.

Kepz Ik vind het juist een verademing dat Universal eindelijk een attractie opened die niet compleet gebaseerd is op schermen. Ik snap nog niet wat nu precies de bedoeling is van de knoppen in de vehicle, maar ziet eruit als een prima kleine familie attractie 🙂

Schijnbaar volgens verschillende bronnen zal dit gebied op 4 Februari openen in Japan.

een anonieme poster op ThemeparkX plaatste deze foto nog.

Ik moet zeggen, die characters voor dit gebied zijn wel goed gelukt 🙂

Ik vraag me af of je ook zo met Bowser op de foto kan, dat zou echt gaaf zijn

Dream_wizard Voor zover ik heb gevonden zullen het alleen Toad, Princess Peach, Mario and Luigi zijn. Welke allemaal bewegende ogen en monden en stukken tekst zullen krijgen 🙂

Vanwege de verwachtte drukte als straks Super Nintendo World open is voor publiek en de nog geldende corona maatregelen, heeft Universal besloten dat iedereen die dit nieuwe gebied binnen wil, een speciale toegangs ticket nodig met een aangewezen toegangstijd.
      Deze tickets zijn gratis en verkrijgbaar op verschillende manieren. O.a. via de mobile app van het park en speciale kiosken in het park. Ook zal deze ticket inbegrepen zijn bij de "Universal Express Pass". De verschillende versies van deze Express Pass bieden verschillende voordelen, zoals je wel zult begrijpen.

De Premium Pass bied toegang tot Super Nintendo World en de Wizarding World of Harry Potter. Dit geld ook voor de Express Pass 7. Maar waar de premium pass fast pass toegang geeft tot alle populaire attracties heeft de Pass 7, dit maar bij 7 attracties.
      De Express Pass 4 bied bij de goedkopere versies alleen toegang tot Super Nintendo World, waar de duurdere versies van deze pass ook toegang tot de Wizarding World geven. In alle gevallen heeft deze Express Pass maar een fast pass voor 4 populaire attracties

Bron: http://screamscape.com/html/universal_studios_japan.htm#Nintendo

Meer info over de Timed Tickets en Express Pass:

Er was al geen touw aan die Express Passes vast te knopen, maar met 12 varianten in het aanbod lijkt zelfs het park zelf de weg nu kwijt. 😆 Helaas vrees ik dat Super Nintendo World zo populair zal zijn dat je er zonder Pass niet of nauwelijks meer in zult mogen. Zeker als overzeese bezoeker worden we hiermee eens te meer veroordeeld tot het spenderen van duizenden yen op hopeloos verouderde en slechts deels in het Engels beschikbare websites.

Overigens is de Premium Pass nieuw! Er is vast een markt voor, maar voor meer dan 160 euro (in het laagseizoen, reken maar dat in de zomer en rondom Halloween die prijs zowat verdubbelt) denk ik dat je met een Pass voor 4 of 7 attracties eigenlijk meer waar voor je geld krijgt.

Aurelius Ik kan je toch garanderen dat als ik in September kan gaan er gewoon een tweetal 7-passen gekocht wordt :-p. Dat risico moet je als je vanuit Europa komt als pretparkfan gewoon niet willen nemen lijkt me zo. Wel jammer dat nu overal die Yoshi ride inzit, had liever de Jurasic Park splashride erin zitten.

Aurelius denk ik dat je met een Pass voor 4 of 7 attracties eigenlijk meer waar voor je geld krijgt.

Ik vond altijd de 4 Pass de beste "bang 4 ur buck". Nu is dat denk ik iets ingewikkelder als je beide Nintendo rides wil doen. Nog steeds zijn volgens mij Dino en Backdrop de main/must do rides bij uitstek.

Als ik de reacties trouwens tot nu toe lees over de mariokart ride moet ik geloven dat het zeker geen intense rit is, zeker geen Spiderman praktijken, wel jammer als dat waar blijkt. Dit kan zo the next gen. darkride worden.

• JorisR heeft hierop gereageerd.

Zingo Ik kan je toch garanderen dat als ik in September kan gaan er gewoon een tweetal 7-passen gekocht wordt :-p.

Uh, ik zeg toch precies dat de Pass 4 of 7 een betere optie lijkt dan de Premium? 😛 Ik had in november 2019 trouwens genoeg aan de 4, want dat is inderdaad de meeste bang voor je buck en er is op een handjevol ab-so-lu-te wereldtoppers na nu ook weer niet zó ontzettend veel te doen in het park. Nu verschuift dat met de komst van het nieuwe themagebied wellicht een beetje, maar het zou me ook niet verbazen als zelfs na opening van de Mario Kart-ride de timed tickets voor Super Nintendo World de drukte daar relatief weg houden en de langste wachtrijen alsnog bij het B&M-duo te vinden zijn.

• Zingo heeft hierop gereageerd.

Aurelius Uh, ik zeg toch precies dat de Pass 4 of 7 een betere optie lijkt dan de Premium?

Ja fair enough haha. Die premiums zijn echt te duur voor een enkel dagje. Maar er is altijd markt voor denk ik, dus verkopen zullen ze die toch wel. Jammer dat er niet gewoon een "Pick your own 7-rides" pas is. Dat zou voor mij ideaal zijn eigenlijk.

Ik weet niet hoe het zit nu met Corona, maar de gouden tip voor Universal Studios Japan is altijd gebruik maken van de Single Rider. Wij waren in 2015 helaas te laat om Fastpass te kopen, maar met de Single Rider hebben wij alles vele malen kunnen doen. Stond hooguit 10 minuten. 🙂

• Meint heeft hierop gereageerd.

NielsC Waar lees je al meer over de eerste ritervaringen? Ben wel benieuwd.

Dat bedrag voor een Premium-pas is alleen te verdedigen als je een dag lang onbeperkt bij iedere attractie kan voorkruipen, zoals in elk geval in 2011 nog mogelijk was in Universal Hollywood (voor in totaal 130 dollar p.p., dat waren nog eens tijden....)

Nog een hoge resolutie voor de reclame van dit gebied.

En een park plattegrond van het gebied

JorisR Iemand die ik ken via Instagram was er op de eerste dag bij. Hij gaf aan dat het gebied zelf de grootste attractie is en dat Mario Kart zelf erg tegen viel. Het is een langzaam rijdend karretje waarin je zo goed als geen snelheidsgevoel hebt. Wel is de hoeveelheid echte decors en animatronics erg groot volgens hem en de wachtrij een van de grootste en meest indrukwekkende. Het virtual reality aspect werkt, maar laat het afweten op scherpte en (scherm)resolutie, al kan dat natuurlijk ook finetunen zijn en zich alleen maar verbeteren door de jaren. Kijk maar naar de eerste versie van Spiderman en hetgeen er nu geprojecteerd wordt. Hij gaf aan meer genoten te hebben van de Joshi Ride dan van de Mario Kart ride. Vooral doordat je bij die attractie écht het gevoel hebt dat je in een videospel bent. Het gebied moet erg klein zijn, maar door de gelaagdheid en indoor secties niet klein aanvoelen.

Na berichtjes heen en weer gestuurd te hebben met hem moet ik zeggen dat ik hier van tevoren wel al bang voor was. Als je zegt 'Mario Kart' dan weet 99% van de wereldbevolking wat hij/zij moet verwachten. Dan valt het natuurlijk ook sneller tegen. Het grootste aandeel bezoekers wat de wachtrij van Flight of Passage of The Forbidden Journey instapt heeft geen idee wat ze te wachten staat dus dan overtreft het die verwachtingen ook erg snel. Het zijn ook fantastische attracties overigens. Bij Mario Kart is het zo dat als zelfs een detail al niet klopt dat iemand zou kunnen zeggen 'het is niet zoals échte Mario Kart' / 'het is niet zoals ik me had voorgesteld.'

Mijn verwachtingen voor de Mario Kart ride zijn in ieder geval naar beneden bij gesteld, de verwachtingen voor alles eromheen zijn gestegen 🙂 Kan niet wachten om dit te gaan ontdekken!

Simon Wij waren in 2015 helaas te laat om Fastpass te kopen, maar met de Single Rider hebben wij alles vele malen kunnen doen. Stond hooguit 10 minuten.

Voor mensen die deze tactiek opteren wellicht handig om te weten dat deze nog maar half werkt. Bij een aantal rides zoals Space Fantasy en Spiderman sta je zoals Simon al zegt amper te wachten, maar afhankelijk van het tijdstip kunnen de single rider lines bij Hollywood Dream en vooral The Flying Dinosaur enorm zijn. Voor deze populairste rides is de combinatie van single riders en vroeg in het park zijn perfect! Het andere rustige moment zijn de laatste 1,5-2 openingsuren, maar dan moet je maar hopen dat het niet zo smoordruk is dat ze de rij nog niet hebben dichtgegooid.

ppc-anoniem-1 Ik ook niet! Dank voor het delen van die reactie, al is het er maar eentje. Dat leest alsof je niet moet hopen op een echt stukje racen, zoals bij Radiator Springs Racers.... Laat de eerste onride video's maar snel komen. 🙂

ppc-anoniem-1 Het is een langzaam rijdend karretje waarin je zo goed als geen snelheidsgevoel hebt.

Heb ik ook altijd als ik de game speel op 50cc modus. 😆
                    Wie weet is het zo traag ingesteld op dit moment om de reden dat ze nu aan het warmdraaien zijn met de attractie.
                    Of zit er in de attractie een mogelijkheid van een "speedboost" dat je dus wel al dan niet tijdelijk sneller gaat, maar dat dat nu uitgeschakeld is of nog niet ontdekt is door de mensen die de attractie doen.
                    Maar goed dat is even mijn kristallen bol waar ik nu in zit te loeren....