Aurelius Ik kan je toch garanderen dat als ik in September kan gaan er gewoon een tweetal 7-passen gekocht wordt :-p. Dat risico moet je als je vanuit Europa komt als pretparkfan gewoon niet willen nemen lijkt me zo. Wel jammer dat nu overal die Yoshi ride inzit, had liever de Jurasic Park splashride erin zitten.

Aurelius denk ik dat je met een Pass voor 4 of 7 attracties eigenlijk meer waar voor je geld krijgt.

Ik vond altijd de 4 Pass de beste "bang 4 ur buck". Nu is dat denk ik iets ingewikkelder als je beide Nintendo rides wil doen. Nog steeds zijn volgens mij Dino en Backdrop de main/must do rides bij uitstek.

Als ik de reacties trouwens tot nu toe lees over de mariokart ride moet ik geloven dat het zeker geen intense rit is, zeker geen Spiderman praktijken, wel jammer als dat waar blijkt. Dit kan zo the next gen. darkride worden.

• JorisR heeft hierop gereageerd.

Zingo Ik kan je toch garanderen dat als ik in September kan gaan er gewoon een tweetal 7-passen gekocht wordt :-p.

Uh, ik zeg toch precies dat de Pass 4 of 7 een betere optie lijkt dan de Premium? 😛 Ik had in november 2019 trouwens genoeg aan de 4, want dat is inderdaad de meeste bang voor je buck en er is op een handjevol ab-so-lu-te wereldtoppers na nu ook weer niet zó ontzettend veel te doen in het park. Nu verschuift dat met de komst van het nieuwe themagebied wellicht een beetje, maar het zou me ook niet verbazen als zelfs na opening van de Mario Kart-ride de timed tickets voor Super Nintendo World de drukte daar relatief weg houden en de langste wachtrijen alsnog bij het B&M-duo te vinden zijn.

• Zingo heeft hierop gereageerd.

Aurelius Uh, ik zeg toch precies dat de Pass 4 of 7 een betere optie lijkt dan de Premium?

Ja fair enough haha. Die premiums zijn echt te duur voor een enkel dagje. Maar er is altijd markt voor denk ik, dus verkopen zullen ze die toch wel. Jammer dat er niet gewoon een "Pick your own 7-rides" pas is. Dat zou voor mij ideaal zijn eigenlijk.

Ik weet niet hoe het zit nu met Corona, maar de gouden tip voor Universal Studios Japan is altijd gebruik maken van de Single Rider. Wij waren in 2015 helaas te laat om Fastpass te kopen, maar met de Single Rider hebben wij alles vele malen kunnen doen. Stond hooguit 10 minuten. 🙂

• Meint heeft hierop gereageerd.

NielsC Waar lees je al meer over de eerste ritervaringen? Ben wel benieuwd.

Dat bedrag voor een Premium-pas is alleen te verdedigen als je een dag lang onbeperkt bij iedere attractie kan voorkruipen, zoals in elk geval in 2011 nog mogelijk was in Universal Hollywood (voor in totaal 130 dollar p.p., dat waren nog eens tijden....)

Nog een hoge resolutie voor de reclame van dit gebied.

En een park plattegrond van het gebied

JorisR Iemand die ik ken via Instagram was er op de eerste dag bij. Hij gaf aan dat het gebied zelf de grootste attractie is en dat Mario Kart zelf erg tegen viel. Het is een langzaam rijdend karretje waarin je zo goed als geen snelheidsgevoel hebt. Wel is de hoeveelheid echte decors en animatronics erg groot volgens hem en de wachtrij een van de grootste en meest indrukwekkende. Het virtual reality aspect werkt, maar laat het afweten op scherpte en (scherm)resolutie, al kan dat natuurlijk ook finetunen zijn en zich alleen maar verbeteren door de jaren. Kijk maar naar de eerste versie van Spiderman en hetgeen er nu geprojecteerd wordt. Hij gaf aan meer genoten te hebben van de Joshi Ride dan van de Mario Kart ride. Vooral doordat je bij die attractie écht het gevoel hebt dat je in een videospel bent. Het gebied moet erg klein zijn, maar door de gelaagdheid en indoor secties niet klein aanvoelen.

Na berichtjes heen en weer gestuurd te hebben met hem moet ik zeggen dat ik hier van tevoren wel al bang voor was. Als je zegt 'Mario Kart' dan weet 99% van de wereldbevolking wat hij/zij moet verwachten. Dan valt het natuurlijk ook sneller tegen. Het grootste aandeel bezoekers wat de wachtrij van Flight of Passage of The Forbidden Journey instapt heeft geen idee wat ze te wachten staat dus dan overtreft het die verwachtingen ook erg snel. Het zijn ook fantastische attracties overigens. Bij Mario Kart is het zo dat als zelfs een detail al niet klopt dat iemand zou kunnen zeggen 'het is niet zoals échte Mario Kart' / 'het is niet zoals ik me had voorgesteld.'

Mijn verwachtingen voor de Mario Kart ride zijn in ieder geval naar beneden bij gesteld, de verwachtingen voor alles eromheen zijn gestegen 🙂 Kan niet wachten om dit te gaan ontdekken!

Simon Wij waren in 2015 helaas te laat om Fastpass te kopen, maar met de Single Rider hebben wij alles vele malen kunnen doen. Stond hooguit 10 minuten.

Voor mensen die deze tactiek opteren wellicht handig om te weten dat deze nog maar half werkt. Bij een aantal rides zoals Space Fantasy en Spiderman sta je zoals Simon al zegt amper te wachten, maar afhankelijk van het tijdstip kunnen de single rider lines bij Hollywood Dream en vooral The Flying Dinosaur enorm zijn. Voor deze populairste rides is de combinatie van single riders en vroeg in het park zijn perfect! Het andere rustige moment zijn de laatste 1,5-2 openingsuren, maar dan moet je maar hopen dat het niet zo smoordruk is dat ze de rij nog niet hebben dichtgegooid.

ppc-anoniem-1 Ik ook niet! Dank voor het delen van die reactie, al is het er maar eentje. Dat leest alsof je niet moet hopen op een echt stukje racen, zoals bij Radiator Springs Racers.... Laat de eerste onride video's maar snel komen. 🙂

ppc-anoniem-1 Het is een langzaam rijdend karretje waarin je zo goed als geen snelheidsgevoel hebt.

Heb ik ook altijd als ik de game speel op 50cc modus. 😆
              Wie weet is het zo traag ingesteld op dit moment om de reden dat ze nu aan het warmdraaien zijn met de attractie.
              Of zit er in de attractie een mogelijkheid van een "speedboost" dat je dus wel al dan niet tijdelijk sneller gaat, maar dat dat nu uitgeschakeld is of nog niet ontdekt is door de mensen die de attractie doen.
              Maar goed dat is even mijn kristallen bol waar ik nu in zit te loeren....

JeepeeB ik ga er niet vanuit dat de karretjes sneller kunnen en verwacht dat dit ook niet beïnvloedbaar is. Dit zou de capaciteit niet ten goede komen en als Universal ergens de aandacht voor heeft dan is het capaciteit. De hele rit sneller gooien zou kunnen, maar dan zou het geheel ook korter duren. Wellicht dat er met finetuning hier en daar nog een boost gevoel gegenereerd kan worden. De wagens zouden gewoon als een andere darkride rijden vertelde ‘ie met dan effecten en projecties die het moeten laten lijken alsof je snel gaat. Lijkt dus in geen enkele vorm vergelijkbaar met de indoor stukken van Test Track of Radiator Springs Racers, wat in ieder geval mijn verwachting was.

Nu is het natuurlijk wel zo dat door de VR bril i.c.m. het mondkapje je hele gezicht bedekt is. Eventuele windeffecten, welke bijvoorbeeld bij Fast & the Furius wel een overtuigend snelheidsgevoel creëren, zullen nu dus zo goed als niet voelbaar zijn. 😉

Ik mag toch hopen dat dit gebied minder wit verlicht gaat worden, want dit doet gewoon pijn aan je ogen zo fel dat de lampen zijn.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Ik denk dat het in het echt wel zal meevallen.
                  Naar het lijkt is de foto een tikkie overbelicht, maar echt goede foto's bij nacht heb ik nog niet gezien dus ik verwacht dat het uiteindelijk mee zal vallen dan dat we nu zien op deze foto.

Helaas, als gevolg van een snel oplopend aantal coronabesmettingen in o.a. Osaka - en nieuwe afgekondigde noodtoestand aldaar - wordt de opening van Super Nintendo World weer uitgesteld. Er is nog geen nieuwe datum bekend gemaakt. Het park blijft verder wel open, blijkbaar.

Zie https://www.themeparkinsider.com/flume/202101/7965/

Hjalmar Ik mag toch hopen dat dit gebied minder wit verlicht gaat worden, want dit doet gewoon pijn aan je ogen zo fel dat de lampen zijn.

Als denk ook dat dit heel erg mee gaat vallen, als ik kijk naar de nachtfoto stand op mijn eigentelefoon dan krijg ik een vergelijkbaar heldere foto maar dan zijn dingen als lampen snel enorm fel op de foto. Denk dat dit hier ook het geval is.

5 dagen later

Hier nog een hele fotoreeks van vandaag van een bezoeker:

8 dagen later

We hebben onride beeld van de attractie. Mocht je het willen zien, wees snel, de kans is groot dat dit weer verwijderd wordt!

Click to reveal Click to hide

Ik vind het lastig om te beslissen wat ik nu zie, is dit door de bril opgenomen, of vanuit het wagentje zonder bril?
                  Hoe dan ook ziet het er wel leuk uit, en op het laatst bij de finish waar je plots de baan ziet verschijnen had ik wel ff een huh-momentje.