Ik ben van mening dat er vooral in de media teveel wordt geroepen, en te snel podium wordt gegeven aan mensen die hier eigenlijk niets over horen te zeggen. Je weet godnondeju niet meer wat je wel en niet moet geloven.
En waarom wordt er in godsnaam in de media constant met een andere berekening van de cijfers gemeten? wees daar gewoon consequent in. Ik wil niet 20 sites afspeuren naar de aantallen en dan wiskundige berekeningen moeten maken om te kunnen inschatten of het nu in werkelijkheid meer of minder besmettingen zijn.
Als ik in een week 100 mensen test, en er zijn er 10 besmet. en 6 weken later test ik 10.000 mensen en er zijn er 1000 besmet, dan is dat procentueel gezien geen stijging. Daarnaast wordt ik ook enorm moe van dat gezeik in de media dat ''mensen zich niet genoeg laten testen'' terwijl een dag later weer een bericht te lezen is ''ggd's kunnen de hoeveelheid testen niet aan''
Zeik niet over de bevolking als je het probleem zelf niet aan kunt pakken. In mijn ogen is het helemaal ontspoord met het beleid/berichtgeving toen er niets interessants meer te melden was over de ic opnames en doden. Daarna is men maar dingen gaan zoeken/verzinnen om het op dat moment groter te laten lijken dan het op dat moment was.
Ja, het gevaar blijft bestaan dat je met lichte klachten iemand anders kan besmetten die er wel serieus last van krijgt en mogelijk sterft. Maar door deze wandaad aan journalistiek zie je dat super veel mensen er laks in worden, en de boel niet meer geloven doordat er zo gesjoemeld wordt met de cijfertjes en de nieuwskoppen in de media. Een groot deel van de jeugd gaat zich er dan niet meer aan houden. Dit werkt uiteindelijk allemaal tegen het beleid in. Over 5 jaar hebben we een debat over de foute keuzes die hierover zijn gemaakt, en mag alles en iedereen op het matje komen, waarom in godsnaam niet is ingegrepen op de media en de overhaaste keuzes.
Men had consequent moeten zijn in de berichtgeving. En alleen feiten moeten presenteren in het nieuws, ipv mensen die maar wat roepen. Maar doordat we soms iets teveel vrijheid van de pers hebben zie je dat dit dus ook fout kan gaan. Maar, je wilt natuurlijk ook niet de mond gesnoerd worden door de overheid.
Overigens stoor ik me ook aan die paar virologen die nonstop paniek lopen te zaaien op Tv. Volgens mij zouden virologen op dit moment met iets heel anders bezig moeten zijn dan tv interviews geven. Iets met een virus bestrijden ofzo? Die ab osterhaus komt me echt m'n neusgaten uit.