Disney bouwt Guardians of the Galaxy achtbaan in Epcot
Mooie treinen hoor!
Die treinen zien er echt zo cool uit! Goed ook dat er weer een coach aanwezig is met een deur om een makkelijkere instap voor mindervaliden te creëren.
Heel vette treinen. Ben benieuwd of de instap ook nog anders wordt. Zou je bijvoorbeeld op 90 graden gedraaid instappen? Of gewoon zoals gebruikelijk bij een achtbaan?
Als ze nog meer dan een jaar doen over de afwerking dan moet het wel een hele toffe attractie worden.
De grote blokkendoos staat nog achter dit gebouw natuurlijk
Eigenlijk hadden ze daar ook iets bijzonders van mogen maken, een futuristisch magazijn of iets dergelijks, al kan ik me voorstellen dat het budget dan helemaal hoog had moeten zijn...
- Bijgewerkt
Weet iemand waarom het bijna 4,5 jaar duurt om deze attractie te bouwen? In de zomer van 2018 waren wij er voor het laatst en toen waren ze al een tijd bezig en stond er al heel wat overeind. Door corona zal het ook wel vertraagd zijn, maar toch...
Op rccb staat opening 2022. Had gehoopt dat ie volgend jaar klaar zou zijn om te bezoeken mocht corona het toelaten maar dat gaat hem dus niet worden volgens rcdb.
Orangedevil Ik zou niet te hard zeggen dat het 2022 gaat worden, aangezien dit een attractie is ter viering van 50 jaar Walt Disney World, samen met Tron Lightcycle Power Run.
In Augustus 2017 zijn ze begonnen met het strippen van de showbuilding van Universe of Energy en de fundatie voor de gravity building was pas in mei 2018 gelegd. Vorig jaar zijn ze pas begonnen met het installeren van de achtbaan en retro-fitten van de Universe of Energy building het verbinden met de gravity building.
Een algemeen project van Disney duurt sowieso drie jaar omdat er verschillende rondes aan besluiten erover heen gaan plus natuurlijk daadwerkelijke bouw zelf. Tijdje terug was er een memo van 1997(?) vrijgegeven, waar ze aan het praten waren over 2000/2001 uitbreidingen voor Parijs.
- Bijgewerkt
Vriend_van_de_club Tof om mijn foto's hier terug te vinden.
Ik had overigens ook ergens gelezen dat Disney meer tijd (en geld) heeft moeten steken in het strippen en opnieuw opbouwen van het Universe Of Energy-gebouw. De exacte redenen schieten me nu niet direct te binnen, maar het is wel zeker dat ze dit gedeelte van de bouw sneller hadden ingeschat.
De laatste paar weken zijn ze in EPCOT begonnen met de installatie van de zonnepanelen, de uitgang en het gebouw in algemeen aan te kleden. Daarnaast is er ook een start gemaakt om het schip van de Nova Corps te plaatsen
Even een fototje van de coaches, gewoon omdat het kan
Mooi stukje Nederlands vakwerk geleverd door Vekoma.
Zelf groot fan van de GOTG films, dus kijk erg uit naar wanneer dit project af is!
Mooie karren! Maar ligt het aan mij of zijn ze wel heel ruim? 'amerikaans formaat' zeg maar
- Bijgewerkt
Een eerste beeld van de achtbaan gepresenteerd tijdens de IAAPA online conference.
Dat is een flinke spaghetti van achtbaantrack. Ben benieuwd hoe de rit zal zijn in combinatie met de projecties etc.