Universe of Energy biedt plaats aan nieuwe overdekte achtbaan

With the “Guardians of the Galaxy”-inspired coaster, we’re going big. This one-of-a-kind family attraction will be one of the world’s longest enclosed roller coasters when it’s added to Future World at Epcot. It’ll feature a unique story currently being created by Walt Disney Imagineering and include a new innovative ride system that’s guaranteed to “wow” guests.
This attraction is part of our ongoing work to transform Epcot into a place that’s more family, more relevant and more timeless. “As we build upon its core mission of optimism and hope to inspire the world, the real will become fantastic and the fantastic will become real—in whole new ways at Epcot,” Bob Chapek, Chairman of Walt Disney Parks & Resorts, said.
[ bron: Disney ]

en op de volgende foto is goed te zien wat een enorme unit het eigenlijk is:

bron: bioreconstruct

31 maart:

Persoonlijk denk ik overigens dat de coaches een draai maken bovenin deze bocht.

Ondertussen zagen we in Vlodrop meer van het systeem, dat Disney in haar patent uitlegt:

bron: Sjaak van Horne

Aan het entree/stationsgebouw wordt ook lekker gesleuteld:

bron: bioreconstruct

Ik ben echt héél benieuwd wat hier nu uiteindelijk voor ervaring wordt neergezet. Het wordt meer dan een indoor-achtbaan, dat mag zeker zijn!

Ja, blijft tof om te zien. Het gebouw is alleen wel echt ongelofelijk groot, bizar formaat gewoon.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.
    Niek heeft de titel veranderd naar Disney bouwt Guardians of the Galaxy achtbaan in Epcot .
    4 dagen later

Hjalmar het voormalige gebouw was al groot, maar de hal die er achter gebouwd is is echt immens.

Nu is een achtbaan natuurlijk hooguit minutenwerk, maar bij het extra gebouw valt het bestaande al bijna niets en daar werd je toch 3 kwartier in vermaakt vroeger.

Ik ben wel benieuwd in hoeverre het nieuwe gebouw gaat storen vanuit het park al snap ik natuurlijk ook wel dat zo'n kolossaal gebouw ook niet heel makkelijk weg te werken is.

Ik vond Epcot een afgrijselijk park. Goed dat ze daar nu een andere weg in gaan slaan met échte rides zoals deze en Frozen/Ratatouille.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Piet_Verdriet
      Grappig, ik vind het namelijk een heerlijk park. Oke, ik klaag niet dat er meer toffe rides bijkomen maar toch 😅

Ik vond Epcot, 1 van de betere... Mijn top 3 is dan ook:

1. Animal Kingdom, 2. Epcot en 3. Magical Kingdom maar dat kwam vooral vanwege het food en wine festival.

Dat Epcot betere attracties verdient is een zeker punt en ik ben blij dat ze door Ratatouille en door Guardians een beter aanbod krijgen, ook het aanpakken van die enorme Darkride in die bol is een top zet.

Der komen hele mooie jaren daar aan met al die vernieuwingen.

25 dagen later

Ook de zijkant van het schuine gedeelte wordt nu langzaamaan dicht gemaakt.

bron: bioreconstruct.

Ik kwam onlangs ook ergens iets tegen over de toepassing van allemaal verschillende projectie-domes, waardoor de combinatie met gecontroleerd draaiende bakjes voor een ongekende naadloze ervaring moet zorgen zoals we nog nooit in een achtbaan hebben gezien. Even kijken of ik dat nog terug kan vinden ergens.

een maand later

Interessante nieuwe informatie over de achtbaan. De trein zal achterwaarts gelanceerd worden.

The Guardians of the Galaxy roller coaster is coming to Future World at Epcot in 2021, and when guests launch into space on this adventure with Rocket, Groot, and the gang, they’ll be traveling facing backwards.

With revolutionary spinning roller coaster cars, guests will launch backwards out of the old Universe of Energy building, through a tunnel, and up into the new gravity building that will house a majority of the roller coaster ride.
      WDWNT.com

2 maanden later

Het is al een tijd stil geweest rondom de Guardias gebouw omdat voornamelijk alles achter gesloten deuren wordt gedaan. Tot afgelopen nacht er een ronde werd gelopen door BlogMickey en er werkzaamheden zichtbaar waren in het entree gebouw van Guardians of the Galaxy achtbaan. Daarbij kwamen onderstaande fotos tot stand.

12 dagen later

(oeps, hier stond een afbeelding van Tron)

Jemig wat een immens gebouw. Daar gaat Spaceship Earth als eye catcher 😅

Gek genoeg valt dat immense gebouw best goed weg wanneer je je in het park begeeft, de kleuren helpen daar ook onwijs goed bij natuurlijk. Totaal geen probleem mee gehad en kan me niet herinneren hem gezien te hebben. Wanneer je gaat zoeken zul je hem meteen spotten natuurlijk, maar dan focus ik me liever op de ingang van de attractie en de airconditioning die de wachtrij biedt dan suf zitten kijken naar een lichtblauwe doos die door de launch-tunnel al verder weg staat. Dit hebben we natuurlijk al gezien bij beide RnRc's en dan stoorde ik mij alleen aan die in Parijs. Tron is een ander verhaal omdat de Launch er juist niet voor zorgt dat je de showbuilding verder weg kan plaatsen, daardoor voel je in het park de aanwezigheid en de schaal van het gebouw

16 dagen later

wat een gebouw is dat, maar ben benieuwd naar de ritbeleving :-). EPCOT vind ik een mooie park :-)

Die treinen zien er echt zo cool uit! Goed ook dat er weer een coach aanwezig is met een deur om een makkelijkere instap voor mindervaliden te creëren.