Tot 2024 in ieder geval genoeg om naar uit te kijken, zie dit echt als een ''fase 1'' in de nieuwe Wereld van de Efteling 2030: upgraden van bestaande attracties en gebieden, versterken van thematisering en uiteraard het verbeteren van de totaalbeleving en internationalisering door een wereldklasse hotel neer te zetten.
Zodra al deze projecten afgestreept zijn, hoop ik dat ze snel doorzetten met het ''Strookrijk''. Of de originele ideeën van Circus Balance nog op de tafel liggen is voor mij de vraag, als we terugkijken in het verleden zijn er wel eens vaker grootse ideeën naar buiten gebracht/gelekt (De Burcht, Hartenhof, Sprookjesboerderij) die uiteindelijk niet zijn doorgevoerd. Ik zelf was niet heel enthousiast over het circusthema, naar mijn idee een nogal ouderwets thema wat niet meer echt speelt onder de mensen. Ik denk echter dat de Efteling inspiratie heeft gehaald uit gebieden als Toy Story Land waar 1 duidelijk thema centraal staat en waar je qua attracties veel kanten mee op kan. Je kan deze concepten vrijwel 1 op 1 op elkaar leggen, de achtbaan die centraal zou staan in Circus Balance zou ook een launch coaster worden net zoals Slinky Dog Dash. Je loopt bij Toy Story Land ook echt door een duidelijk themagebied, de thematisering is overal om je heen te zien. Naar mijn idee een concept wat in de Efteling nog ontbreekt op grotere schaal, de themagebieden in De Efteling zijn nu vrij abstract (wat naar mijn idee overigens ook wel zijn charme heeft).
Verder verwacht ik de komende jaren nog aankondigingen in de vorm van een uitgaansgebied (een idee dat écht nog wel op tafel ligt, de verblijfsgast heeft nu na sluitingstijd vrijwel niks te beleven in de omgeving laat staan in de Efteling zelf), een uitbreiding of toevoeging aan de vakantieparken en wellicht nog meer upgrades voor bestaande gebieden (VogelRok, gebied rondom Pagode, Panorma, Volk van Laaf, zou me niet eens verbazen als ze de laatste nog met de nodige commotie met de grond gelijk gaan maken i.v.m. lage bezoekersaantallen).