De nieuwe achtbaan is verticaal, wat betreft het station. Daarbij kreeg ik via de ThemeTalk app groep onderstaande afbeelding van het concept gedeeld:
Intamin megacoaster voor Walibi Belgium in 2021
Ik dacht dat ik die stations artwork ooit al eens op TP gezien had.
Maar goed dat het er mogelijk zo uit komt te zien, want zo'n betonnen bunker ziet er niet uit.
The_Bullgod Dat zou kunnen ja, ze zijn al eens bij de presentatie in 2018 getoond begreep ik later. Desondanks wel interessante informatie!
Michael Oh ja, zeker weten.
Maar is dit het definitieve ontwerp van het station, of zouden er nog wijzigingen kunnen komen in ontwerp, details etc?
The_Bullgod De plaatsing van de opening in de muur is al wat anders dan de concepts dus het zal waarschijnlijk wat verandert zijn. Maar ik zie nog steeds een soort van toren ontstaan. Ik ben toch wel echt enorm enthousiast voor deze baan. Laat maar komen!
Van:
Ik herken ook niet direct de concept art in deze openingen van de ruwbouw
Dat is toch gewoon het zijaanzicht met de opening voor de achtbaan track zoals je dat ook op het onderste aanzicht in het concept ziet?
Dat concept ziet er trouwens wel erg gaaf uit ook!
- Bijgewerkt
Waar in het park zijn ze deze nu aan het bouwen dan?
- Bijgewerkt
Clublid @Phadd-F deelde gisterenavond in een ander topic een foto van de eerste support die gearriveerd zijn in Walibi België!
Phadd-F Niet met corona te maken, maar vanop Tiki Waka zagen we de eerste supports voor de nieuwe hyper coaster liggen! Nathan van N8N Rides heeft tijdens een ritje deze foto kunnen maken.
Ah, de eerste supports zijn aanwezig, wanneer zal de eerste track volgen?
Toch geen gele/oranje supports zoals op de concept. Ben benieuwd of de track nog een andere kleur krijgt dan!
- Bijgewerkt
Daarnet tijdens het zappen op een reportage over Walibi Belgium gebotst op Kanaal Z.
In die reportage had men niet alleen aandacht voor het park in tijden van mondmaskers, ontsmettingsgel en social distancing, maar ook over de financiële kant én over de toekomst van het park. Daarin werd duidelijk dat Walibi momenteel 15.000.000 EUR aan zijn neus heeft zien voorbij gaan, waarvan 3.000.000 EUR op de laatste twee weken van juni. Volgens Kanaal Z heeft CdA recent nog een coronalening gekregen van 200.000.000 EUR, gewaarborgd door de Franse staat.
In diezelfde reportage had men het ook nog over de komst van de megacoaster in 2021, ter waarde van 25.000.000 EUR, die zoals bekend gewoon doorgaat. Uit die reportage bleek ook dat het investeringsplan gewoon door gaat, mits enige vertraging. De einddatum werd echter verlengd van 2023 naar 2025.
Bron: Kanaal Z
De eerste trackdelen zijn aangekomen in het park
Ik heb dit altijd een project gevonden waarvan ik vreesde dat 't niet door zou gaan. Dat 't wel doorgaat is echt fantastisch nieuws en het is nu er trackdelen liggen wel extra echt.