Intamin megacoaster voor Walibi Belgium in 2021
Ze hadden al ergens vermeld dat de opening in 2021 door zou gaan. Maar fijn om te zien dat de daad bij het woord wordt gevoegd! 2021 gaat een top jaar worden voor België.
Simon Ja, zou leuk zijn om dan meeting te doen met een leuk groepje mensen bij Plopsa en Walibi
Ook in Wavre zijn trouwens alle verwijzingen naar de kangoeroe geschrapt. Zo is hij verdwenen op de grote 'W' aan de ingang en ook op de carroussel zijn alle verwijzingen naar de characters verdwenen.
Bron: RTL-TVI
Is er eigenlijk al een idee wat er nu voor in de plaats gaat komen? Of blijft het gewoon Walibi zonder characters.
de 2020 attractie zal ik niet zo snel missen, maar die megacoaster is heel andere koek. Heb Walibi belgium al een aantal jaar niet bezocht omdat ik wilde wachten op deze nieuwe coaster. Tof om te zien dat Walibi wel gewoon door gaat met bouwen!
Nog eens een kijkje op de werf van de megacoaster, dankzij StarParc!
K-ToF In de eigenlijke planning stond echter vlak na de grote investeringsgolf nog een nieuwe familieachtbaan op het programma. Het park heeft er in ieder geval nog plaats voor.
Nee, het gaat hier niet om een nieuwe family coaster, maar om de oude Coccinelle die terug geplaatst zal gaan worden op de plek van het reuzenrad. Dat zal in 2022 moeten gaan gebeuren.
Dus even voor mijn beleving, Mack niet Intamin wel? En deze Intamin moet de grootste en snelste van de Benelux worden? Sneller dan Fury?
- Bijgewerkt
elmarwouters En deze Intamin moet de grootste en snelste van de Benelux worden? Sneller dan Fury?
Deze Intamin zal inderdaad de snelste coaster van de Benelux worden. De topsnelheid zal 113km/h worden.
Deze baan zal met een hoogte van 50m ook de hoogste van de Benelux worden. Maar qua lengte blijft Goliath nog de topper (1200m tegen 1214m).
The_Bullgod Grazi
De werken aan de megacoaster waren even stilgevallen dankzij de coronacrisis, maar vandaag zijn ze er in Wavre weer stevig ingevlogen op de werf.
Bron: Themepark Magic
En ze gaan door in Wavre!
bron: l'Avenir
Alle mensen wat gaat dat hard, en vreselijk onder de radar als je het niet
Goed om te zien dat dit nog door gaat!
Men heeft van de voorbije weken trouwens niet stil gezeten. Naast de werken aan de megacoaster heeft het park de lange sluiting ook nog de tijd gevonden om het station van Weerwolf een likje verf te geven, maar ook om Flashback een fris nieuw kleurtje te geven. Daarnaast werden ook de rotsen van zowel Calamity Mine én Radja River opgeknapt.
De nieuwe achtbaan is verticaal, wat betreft het station. Daarbij kreeg ik via de ThemeTalk app groep onderstaande afbeelding van het concept gedeeld:
Ik dacht dat ik die stations artwork ooit al eens op TP gezien had.
Maar goed dat het er mogelijk zo uit komt te zien, want zo'n betonnen bunker ziet er niet uit.