Toch geen gele/oranje supports zoals op de concept. Ben benieuwd of de track nog een andere kleur krijgt dan!

Gert-Jan

Oké hij gaat dus helemaal richting het terrein waar vroeger Tornado stond. Oké tof, dit is echt wel een mooie plek voor deze achtbaan.😎

• Svekke heeft hierop gereageerd.

pampie Dat klopt niet helemaal. Als je voor Calamity Mine staat, is het terrein van Tornado rechts en de achtbaan komt links

Daarnet tijdens het zappen op een reportage over Walibi Belgium gebotst op Kanaal Z.

In die reportage had men niet alleen aandacht voor het park in tijden van mondmaskers, ontsmettingsgel en social distancing, maar ook over de financiële kant én over de toekomst van het park. Daarin werd duidelijk dat Walibi momenteel 15.000.000 EUR aan zijn neus heeft zien voorbij gaan, waarvan 3.000.000 EUR op de laatste twee weken van juni. Volgens Kanaal Z heeft CdA recent nog een coronalening gekregen van 200.000.000 EUR, gewaarborgd door de Franse staat.

In diezelfde reportage had men het ook nog over de komst van de megacoaster in 2021, ter waarde van 25.000.000 EUR, die zoals bekend gewoon doorgaat. Uit die reportage bleek ook dat het investeringsplan gewoon door gaat, mits enige vertraging. De einddatum werd echter verlengd van 2023 naar 2025.

Bron: Kanaal Z

5 dagen later

Ik heb dit altijd een project gevonden waarvan ik vreesde dat 't niet door zou gaan. Dat 't wel doorgaat is echt fantastisch nieuws en het is nu er trackdelen liggen wel extra echt.

Leuk, leuk, leuk! Laat maar snel opbouwen 🙂

• Niek vindt dit leuk.

En de eerste supports zijn al geplaatst

• Niek vindt dit leuk.

Oeh nu gaat het echt beginnen, ben benieuwd of er nog aanpassingen zijn gedaan aan de lay-out. Vind het ergens wel jammer dat hij donkere kleuren heeft gekregen ipv de kleuren op de concept. Maar ik wacht even het eindresultaat af!

Jules dat inderdaad! Ik moest het ook nog maar eens zien gebeuren, maar wat gaaf dat ze nu echt gaan beginnen.

Eindelijk komt daar dan die topcoaster, na een aantal goede voorproefjes de afgelopen tijd 🙂.

Ik vind het ook wel slim is om door te gaan met de bouw hiervan. Wanneer het dan volgend jaar zomer weer normaal is (hopelijk) en iedereen wil weer toe is aan een uitje, hebben ze gelijk de bezoekers magneet te pakken.

Een beetje anticyclisch denken, investeren in de "slechte" tijd.

Wat hebben de parken toch met “zwart”. Persoonlijk zag ik graag geel met blauw ala Skyrush of groen blauw ala Goliath ( GIB )

Taronco Vind het ergens wel jammer dat hij donkere kleuren heeft gekregen ipv de kleuren op de concept.

Exact mijn eerste gedachte. Die concept arts zagen er prima uit en die rode tracks pasten uitstekend bij Exotic World. Natuurlijk gaat er nu een duidelijk onderscheid ontstaan tussen de familiebaan (Tiki Waka, met vrolijke kleuren) en de thrill-baan (deze Mega Coaster, met 'serieuze' kleuren), wat misschien ook weer geen slecht plan is. Donker gekleurde Intamin-rails... het blijkt de laatste jaren een heus statement te worden 😃

Mooi project om te volgen. Waarom hebben ze niet de kleuren van het concept aangehouden? De huidige kleur is prima maar de conceptkleur zag er toch ook wel netjes uit.

Oeh nu gaat het snel. Ik kijk echt enorm uit naar deze baan!

Dat gaat lekker in Wavre, volgend jaar zeker naartoe. Wel jammer dat de baan zwart wordt, de originele kleur paste beter mijns inziens.