Bouwtopic F.L.Y./ Rookburgh (Spoileralert!)
Een nieuw kijkje van boven op Rookburgh.
Meer foto's/screenshots via looopings
Laten we hopen dit jaar!
- Bijgewerkt
Het blijft toch gek hoezeer die achtbaan in een doosje gepropt lijkt. De hoge wanden rondom zijn niet helemaal m'n ding en die gaan er wellicht voor zorgen dat je al vroeg op de dag zonlicht verliest. Een beetje dat beklemmende gevoel dat je ook altijd krijgt op dat wandelpad tussen Colorado Adventure en Black Mamba. Enerzijds is het typisch Phantasialand, anderzijds verkies ik toch een meer open bebouwing. Ach... met de geluidsnormen zal dit misschien het best haalbare resultaat zijn.
Het ziet er toch heel erg af uit. Zal het dan toch nog in 2020 openen?
Voor wanneer het één attractie betreft zoals nu vind ik het wel wat hebben en ik denk dat we het eerst zelf moeten gaan ervaren voordat we zeker weten hoe het aanvoelt in deze baan. Ik ben het met je eens dat het m.b.t. wandelpaden en dergelijke wel prettig is om wat meer lucht te krijgen. Dat hoekje tussen Colorado Adventure en Black Mamba, maar bijvoorbeeld ook tussen Winja's en Hollywood voelt inderdaad nogal beklemmend.
Het lijkt bijna een indoor-constructie met al die hoge zijwanden, dak erop en je zit binnen .
Ik denk dat het met de beleving wel goed komt, het zal enigszins beklemmend/krap zijn maar daarmee creëer je inderdaad wel het stad-gevoel dat hier past. Kon ook haast niet anders op zo'n beperkt oppervlak.
Heel indrukwekkend om te zien, vraag me nu toch echt af of dit nog 2020 wordt, we zullen zien.
Glenneke Enerzijds is het typisch Phantasialand, anderzijds verkies ik toch een meer open bebouwing.
Ik vind 't niet alleen typisch Phantasialand, maar ik vind 't ook passen bij de thema's. Ik denk dat die attracties in een open locatie met hetzelfde thema niet dezelfde impact zouden hebben. Black Mamba, Taron, Chiapas, Colorado Adventure, ik denk dat ze allemaal minder tof zouden zijn als ze niet waren zoals ze zijn. Wat dat betreft dwingen de buren het park tot unieke creativiteit.
Hoop dat die wel nog dit jaar open gaat. Mocht die open gaan zie ik een eind juli/augustus opening. Later dan dat wordt wel erg tricky van ze.
Jules Volgens mij was het hier, maar laatst zag ik een onride van die Taron kloon uit China en die bevestigde eigenlijk precies wat je hier beschrijft. Die zag er een stuk minder spectaculair uit.
Ik ben aan de ene kant enorm benieuwd naar de nieuwe Vekoma Flying, maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde gevoel heb als wat ik wel had bij attracties als Black Mamba, Taron en Chiapas. Hopelijk komt dat alsnog.
Ron Ik ben aan de ene kant enorm benieuwd naar de nieuwe Vekoma Flying, maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik nog steeds niet het zelfde gevoel heb als wat ik wel had bij attracties als Black Mamba, Taron en Chiapas. Hopelijk komt dat alsnog
Ik herken dat wel... Komt dat ook niet doordat we hier wel erg weinig van zien? Ik kan niet wachten tot het PR-offensief van PHL losbarst (en daarna hopelijk ook heel snel de baan zelf ) en we eindelijk wat meer mooie shots van de baan en het gebied krijgen. Ik kan heel weinig met zo'n luchtfoto bijvoorbeeld, ik vind het moeilijk om me dan echt goed voor te stellen hoe het is als je door het gebied loopt of in de achtbaan zit. Mijn nieuwsgierigheid komt vooral doordat PHL de afgelopen jaren echt wel wat toffe dingen heeft gedaan en ik denk dat ze dat nu weer doen.
Ik moet ook wel zeggen dat dit nog steeds een van de attracties is waar ik het meest benieuwd naar ben van de afgelopen jaren. Het ritsysteem klink op papier echt revolutionair, ik ben benieuwd of Vekoma hier de markt van de flying coasters weer mee gaat bestormen.
Japio Ik hoop het wel voor Vekoma. B&M lijkt de markt wat meer achter zich te hebben gelaten op dit gebied sinds Flying Dinosaur (maar ze kunnen altijd nog terugkomen, net zoals met Blue Harvest voor hun inverted model). En laten we maar niet praten over de Zamperla volare.
Vekoma heeft een prachtig ritsysteem weten te maken wat veel meer kan toevoegen dan alleen een vlieggevoel, maar ook die showelementen met de draaiende stoelen. Vekoma is goed aan het timmeren naar hun nieuwe succes.
Ik heb 3 nieuwe foto's gevonden :
Bron : https://jcoasterswebsite.wordpress.com/bouwprojecten/rookburgh/
Bron foto's : https://www.instagram.com/fleirails/?utm_source=ig_embed