maramsp Dat bericht was verwijderd van Looopings omdat het Phantasialand account dat dat berichtte in een reactie op TikTok totaal niet het officiële PHL-account is maar een fanaccount. Er is dan nogsteeds helemaal niks bekend over een openingsdatum.
Ik vind het zelf lastig inschatten. Parallelen met Klugheim zijn lastig te maken omdat veel zaken anders zijn. bij Klugheim zag je nog dat in aanloop meer en meer informatie videos online kwamen, luiken in het park werden afgesloten toen de testritten begonnen en het geheel er meer af uitzag. Bij Rookburgh echter zijn ook al wel de testritten bezig, maar je hebt totaal geen beeld in hoeverre die testritten nodig zijn om richting afronding te werken, of juist voor concept test aangezien het een prototype van Vekoma betreft. Daarnaast heb je ook heel slecht beeld op hoe ver het gebied daadwerkelijk af is en helpt het niet mee dat Phantasialand echt helemaal niets bekend maakt omtrent het object (wat ik zelf overigens een gemiste kans vind).
Persoonlijk denk ik wel dat mocht de opening van F.L.Y. dit jaar zijn geweest, je daar dit jaar al meer van te horen had gekregen en dat zouden mikken op eind juni / begin juli. Aangezien er nogsteeds geen indicatie is van dat er iets aan komt vanuit het park zelf en ik niet verwacht dat ze zo'n grote nieuwigheid nog eind juli / begin augustus gaan openen met nogsteeds Corona beperkingen verwacht ik eigenlijk dat het uitgesteld wordt naar 2021 om het grootser te kunnen aanpakken met meer publiciteit en aandacht zonder corona restricties.
Echter, dit is puur mijn eigen beeld dat ik heb en enkel berust op aannames die ik zelf maak. Dus hecht er niet teveel waarde aan.