Timv1999 Maar als je als gay of links zijnde iedereen accepteert, wat moreel heel goed is en ik ook wel heel dankbaar voor ben dat linkse mensen heel veel om gays/iedereengeven. Maar in de praktijk is iedereen accepteren niet echt haalbaar, omdat er ook culturen tussen zitten die niks met gays hebben. En dan vind ik het zo jammer dat veel linkse mensen en gays dat niet doorhebben dat hetgene waarvoor ze staan eigenlijk zelf tegenwerken.
Nu doe je net alsof Linkse stemmers niks geven om de eigen cultuur en identiteit en dit kapot willen maken door maar iedereen een kans te willen geven in ons land. Klinkt bijna als een populistische complottheorie over omvolking...
Ik denk dat de waarheid veel meer in het midden ligt. We moeten zorgen dat mensen veilig kunnen vluchten en ergens kunnen blijven in tijden waarin hun eigen land niet veilig is. Maar we moeten ook open staan voor Expats en arbeidsmigranten. Het merendeel van de Nederlanders is immers te hoog opgeleid voor 'praktisch' werk óf ze willen dit werk niet doen. Ons onderwijs systeem is daar ook wel op ingericht. De focus ligt voornamelijk op hoog scoren en zo snel mogelijk doorstuderen. Waarom zouden we als opgeleide Nederlanders slecht betaald krijgen in een aardbeien kas terwijl we hier ook Polen of Hongaren voor kunnen inzetten... 😉
Dat betekent echter niet dat we onze cultuur moeten verliezen of dat we deze migranten hun eigen gang moeten laten gaan. Integratie is daarin super belangrijk en daar moet meer op gestuurd worden. Linkse partijen hebben daar ook aandacht voor of willen dit verbeteren. Maar zolang Rechts aan de macht zit en dit continu weg bezuinigd of polariseert, gaat dit niet gebeuren. Dan is het niet gek dat je wijken hebt met amper blanke Nederlanders waarin dus veel criminaliteit en dergelijke plaats vindt. Die resultaten daarvan zijn in België en Frankrijk ook sterk zichtbaar.
Dus ja, dan moeten sommigen migranten maar geplaatst worden in wijken die overwegend Nederlands zijn. Laat die gezinnen maar meedoen in de Nederlandse samenleving. Naar Nederlandse scholen gaan en opgaan in de buurt. En ja, dat betekent ook dat sommige Nederlanders langer op zoek moeten naar een eigen plek. Misschien moeten ze daarin ook accepteren dat het eerste huis niet gelijk een losstaand huis is in een villa wijk.
Maar om nu te zeggen dat alle problemen in Nederland opgelost zijn met een migranten stop, is onzin. Ik denk dat er alleen maar meer problemen bijkomen.
Randomnickname95 Als laatste, check even dit straatinterview en zie hoe politieke retoriek gebruikt wordt in de benadering van migratie om vervolgens mega hypocriet aan te geven dat als het mis gaat in Nederland je je heil ook ergens anders zoekt.
Ik denk dat dit goed weer geeft hoe 'simpel' de gemiddelde Nederland denkt over de politiek. In veel gevallen is het een ver van m'n bed show, dus luister ik naar degene die het hardst en simpelst roept. Dat zie je nu ook bij de BBB. Oh de Raad van State kraakt alles wat wij doen af? Zal vast door Linkse mensen komen die ons willen dwarsbomen, in plaats van dat onze inhoud gewoon niet wettelijk deugt.