Timv1999 Kunnen we mensen die oprecht bezorgd zijn over dingen niet als "radicaal" bestempelen (tenzjj ze met voc vlaggen lopen ofzo)? Ze zijn boos met verschillende redenen.
Oprecht bezorgde burgers:
Dit zijn geen bezorgde burgers. Dit zijn extreem radicalen die hun vreemdelingenhaat gebruiken om met geweld en agressie de democratische rechtsstaat direct aanvallen en een stempel te drukken. Het is heel spijtig voor de echt bezorgde burger dat hun stem hierdoor ondergesneeuwd raakt. Alleen door deze lui wordt hun bezorgdheid gekaapt. En ze kapen ook onze nationale vlag, die van iedereen is. Het wordt tijd dat iedereen zich uitspreekt dat dit agressieve volk onacceptabel is, zodat de echt bezorgde burger inderdaad wel gehoord en gezien kan worden.
Timv1999 Maar de Nederlandse vlag die bij het gemeentehuis hangt dan? Of de vlaggen op boten? Je moet wel heeeel snel op je teentjes getrapt zijn wil je dat associeren met dat protest.
Niemand associeert die vlaggen met dit protest. Dat wordt ook nergens gezegd of geschreven. Het gaat om de wildgroei aan vlaggen aan lantaarnpalen en andere openbare plekken. Laat je geen rad voor de ogen draaien, niemand gaat vlaggen weghalen van gemeentehuizen, scholen of bootjes en niemand neemt daar aanstoot aan. Er wordt aanstoot genomen aan het protest tegen AZCs in de publieke ruimte. En dat protest wordt uitgevoerd door de Nederlandse vlag op te hangen. En dat is precies het probleem, de vlag is van iedereen. Ben je een oprecht bezorgde boze burger? Maak een spandoek en hang die aan je balkon of zet het in je tuin.
Timv1999 Ik als gay zijnde vind dat ook en zelf mijn beste vriendin die transgender is vind dat en gaat ja21 stemmen en ik zeg dit omdat dit voor progressieve partijen en mensen het exacte punt is om midden en rechtsere mensen over te halen.
De “ik ben gay” kaart heb je nu wel een paar getrokken, ik begrijp werkelijk niet wat de meerwaarde is dat te blijven benadrukken? Zoals ik je verhaal lees veranderen je politieke voorkeuren, dat is helemaal niet vreemd. Door levenservaring en kennis veranderen inzichten. En met het veranderen van inzichten veranderen principes. En met het veranderen van inzicht en principes veranderd uiteindelijk je gedrag, zoals je stemgedrag. Daarvoor is het echt niet nodig om je identiteit te bevestigen. Je mening doet er ook toe zonder te vertellen wie je bent of wat je seksuele voorkeur is.