Randomnickname95 Mooi punt. Je ziet het ook hier in dit topic (en eigenlijk vaker op het forum) ook terug. Mensen steken hun hakken in het zand, willen niet nader tot elkaar komen en starten een semantische discussie om maar een punt te kunnen maken. Niets menselijks blijkt politici vreemd. Zelf ben ik een redelijk trouwe VVD'er. Ik stoor me dan ook aan de houding van de partij om GL/PvdA uit te sluiten. Mijns inziens liggen de oplossingen voor de problemen van nu écht niet in een politiek links of rechts. Het is nog even geen tijd voor een ideologisch vergezicht; er is werk aan de winkel op het gebied van klimaat, wonen en veiligheid, al dan niet in combinatie.
De coronacrisis was een goed voorbeeld. Er moest gehandeld worden en dus telden de politieke verschillen even niet. We staan er nu eigenlijk net zo voor. Ik hoop dan ook vooral op een breed middenkabinet. Zoals het er nu uitziet zal dat Gl/PvdA, CDA, D66 en VVD (kunnen) zijn. Waarbij ik hoop dat Bontenbal premier kan worden, omdat zijn persoon nog de minste aversie oproept op het moment. Met kundige ministers en stassen moet er dan toch weer beleid gemaakt kunnen worden waarmee Nederland weer op de goede baan kan worden gezet.
Enne oh ja, mijn 'eigen' partij zou de partijleider moeten lozen, want die dame zit er ondertussen ook iets teveel voor het eigen belang in plaats van een ideologisch belang.