Geertmans De passie waarmee de ontwerper over zijn gebouw praat, een hotelmanager die volgens vele het meest gastvriendelijke team ooit heeft verzamelt en afgetraind.
Die treffen geen enkele blaam, dat hoor je mij nergens verkondingen. Het zijn de directie en/of de raad van commissarissen die hier naar mijn mening geblunderd hebben door 1) de geldkraan voortijdig dicht te draaien en 2) met de vuist op tafel te slaan en te eisen dat het hotel hoe dan ook uiterlijk 1 augustus open moet, met alle onafgewerkte zaken en alle onvoldoende getrainde procedures van dien.
Geertmans Ik schrik ervan hoe je de Efteling afschildert als een zielig copy-paste park binnen de branche.
Begrijpend lezen is een kunst kennelijk, want waar beticht ik de Efteling van kopieergedrag? Ik zei enkel dat de Efteling wat mij betreft geen speler op wereldniveau is op momenten als deze dat er teveel zichtbare en derhalve pijnlijke bezuinigingen worden doorgevoerd bij een ontwerp en plan wat een grandioze potentie had van A tot Z sedert de aller eerste aankondiging.
Brabander ik snap waar jullie vandaan komen, maar heel eerlijk heb je ergens ooit een trappenhuis gezien wat heel mooi is? 9 van de 10 keer is daar waar bezuinigd wordt en terecht.
Alleen al Parijs staat vol met schitterende statige panden waarbij de een nog een fraaier trappenhuis in art nouveau stijl heeft dan de ander, hetgeen perfect bij het EGH zou passen. Dichter bij huis zijn er ook genoeg panden te verzinnen waarin beslist fraaie trappenhuizen zitten. Eeuwenlang besteedde men daar gewoon terecht aandacht aan, het is pas sinds het tijdperk van beton, efficiëntie en te strakke budgetten dat er bij steeds meer bouwwerken de klad in is gekomen.
Tonnie Tja, ongeveer alle "recenties" die naar buiten kwamen waren natuurlijk van mensen die als influencer getagged staan en gratis mochten verblijven, daarnaast verwacht ik dat iedereen die er werkt net effe harder rent dan ze normaal zouden doen.
Daar zal niet gauw een kritische uitlating zijn neen, allemaal veel te bang dat ze anders bij de volgende preview van wie of wat dan ook ineens geen invitatie meer krijgen...
Dank voor het uitgebreide verslag, bijzonder aangenaam om te lezen! Hier staat over een kleine twee maanden een reservatie bij Mystique op het programma, waarbij ik vooral benieuwd ben naar hoe de kwaliteit, dienstverlening en algehele ervaring zich verhoudt tot bijvoorbeeld 'reguliere' restaurants met Michelinster. Een maand later een lunch (en eventueel ook een diner) bij Brasserie 7, want ook dat moet eens getoetst worden natuurlijk.