Worden voorsteekpassen tegenwoordig zo veel verkocht dan? Ik zie werkelijk zelden mensen met zo'n ding. Afgelopen winter was het achterlijk druk, toen heb ik er wel opvallend veel gezien, maar dan valt het nog volstrekt in het niets met wat je in andere parken aan dat soort passen voorbij ziet komen. In elk geval nooit een wachtrij(tje) bij de quick-pass ingang zien staan, als ik er al iemand zie, dan is het één groepje (waarbij ik koppels voor het gemak ook als een groepje reken).
Aurelius Uiteindelijk zijn de verschillende keuzes die gemaakt zijn met grofweg dezelfde orde aan bedragen natuurlijk alleszeggend. Phantasialand had in plaats van Klugheim of Rookburgh óók bijna twee familie-attracties van internationale allure neer kunnen zetten
Puur in aanschafwaarde misschien.. maar je mist twee behóórlijk belangrijke aspecten: Het onderhoud en de ROI van zo'n attractie. Daarnaat moet je ook rond een darkride een thema(gebied) hebben die je moet aankleden en ga je zonder het merk "Efteling" op de attractie ook nog niet de helft aan bezoekers trekken dan wat Symbolica trekt (overigens is de bezoekersstroom zelfs daar ook enorm ingestort als je de wachttijden nu vergelijkt met de eerste jaren. Wat je weer niet kunt zeggen van bijvoorbeeld een Python, Baron of J&D).
Overigens wel dik eens met de rest van je post. Ik heb zelden écht slechte dagen mee gemaakt, maar die keer dat ik het gehad heb.. tsja, als ik het park niet beter zou kennen zou ik op basis van die ervaring ook niet meer terug gaan.
Ik denk dat het grootste issue nog steeds zit bij die wachttijden die zelden kloppen. Als ze dat eens onder controle konden krijgen, kun je je dag ook een beetje plannen (zeker met oog op het zien van shows) en krijg je al wat minder ellende daarmee. Daarnaast zal het volk zich ook vanzelf beter gaan spreiden over het park, wat ook het gevoel van drukte ten goede zal komen. Al zal dat het drukte-probleem niet volledig oplossen natuurlijk. Het is in elk geval iets waar het park heel gemakkelijk veel punten mee kan scoren.
De attractie balans.. dat ligt een heel stuk lastiger. Hoewel ik dolgraag een goede darkride in het park zou zien ontstaan, weet ik ook dat het gewoon niet financieel realistisch is om iets van degelijk niveau daar neer te zetten.