Jordy Als het in Phantasialand druk is, kun je die drukke wachtrijen gewoon niet vermijden.
... door andere attracties te doen bedoel je dan waarschijnlijk? Als de wachttijden te hoog zijn en ik geen zin heb om ervoor te wachten, heb ik wel degelijk de mogelijkheid om die wachttijden te skippen door opvullers te doen zoals FJP, Mystery Castle, Talocan, Maus au Chocolat, Hotel Tartuff, DIA Adventure Trail ... hangt er maar vanaf of je die graag doet. Los van het niveau van die attracties. 😉
TheOnlyRealColonel Maar dat is toch de theming waar ze voor gaan? Ze gooien bewust niet alles vol met 360 graden gethematiseerde plastic muren en palen, maar gebruiken juist heel bewust het natuurpark. Dat je dat minder aantrekkelijk vind dan een wat meer schreeuwerig thema dat mag, maar het is wel bewust onderdeel van het thema.
Dat is maar wat je wil geloven. De Efteling mag helaas ook niet veel meer bouwen aangezien het een natuurpark is. Ze zitten vast aan restricties. Ik denk namelijk dat ze anders al veel meer inbreiding hadden gedaan en wel degelijk veel meer volgebouwd hadden.
Ik zie overigens een park met een identeitscrisis. De ene keer bouwen ze een enkele attractie in een thema en vervolgens bouwen ze een volledig themagebied. Dat laatste lijkt toch waar ze nu naar streven. En dat vind ik heel fijn!
TheOnlyRealColonel Dat is subjectief natuurlijk, maar wat mij betreft mag er best wat meer te doen zijn na sluitenstijd dan een klein zwembad en een barretje.
Wat zie je dan graag verschijnen als amusement na sluitingstijd? Een Disney Village? Dat concept vind ik best overroepen. Dan vind ik het resort van Europa-Park fijner waarbij je in de verschillende hotel restaurants, bar en zwembaden terecht kan. Plus, het entertainment bij Kronasar en Colosseo zijn ook kleine leuke extra's.
TheOnlyRealColonel Phantasialand qua attracties vooral erg goede achtbanen heeft, terwijl sommige andere parken hier ook nog wat leuke dark rides hebben.
Klopt. Ik zie graag 2 kleinschalige darkrides verschijnen om het aanbod wat in evenwicht te trekken. Helaas zie ik het niet snel gebeuren. Phantasialand lijkt zich te richten op een totaal andere doelgroep dan andere parken. Er wordt hier door anderen gezegd dat daar geen geld zit, maar aangezien ze daar de focus op leggen is het park toch blij met wat ze eraan verdienen.
R013 De Efteling & Europa-Park hebben beide veel meer A+ rides.
Jij bent misschien de doelgroep van die parken en dan vindt je dat zeker. Ik vind de Efteling darkrides wel eens leuk maar heb er verder weinig mee. Carnaval Festival en Fata Morgana zijn oude darkrides. Droomvlucht kan door de refurb wel ermee door. Geen A+ rides voor mij persoonlijk, voour jou dan weer misschien wel? En teren deze attracties niet te veel op nostalgie? Ik denk het wel.
Misschien is dat waarom kleinere parken darkrides ook minder snel bouwen? Ze zijn duur in onderhoud en zonder onderhoud zijn ze snel verouderd met de evolutie in technologie dezer dagen.
R013 Beide parken werken trouwens ook met budgetten waar in Phantasialand ze creatief moeten omgaan om zulke mooie projecten tot stand te moeten laten komen.
Ik zie dat dan weer omgekeerd. Daar waar de Efteling voor grofweg 40 tot 50 miljoen euro 1 attractie zet (Symbolica, Danse Macabre), zet Phantasialand een volledig themagebied neer voor gemiddeld 60 miljoen. Zo creatief moeten ze er blijkbaar niet omgaan met hun centen als je ziet dat ze Klugheim, Chiapas en Rookburgh na elkaar opende. Oké, een coaster of waterbaan is goedkoper dan een darkride maar de theming die ze errond zetten kost eveneens miljoenen. Zeker de manier waarop ze (verticaal, in lagen) moeten bouwen zorgt voor extra kosten.