TheOnlyRealColonel Van Symbolica had ik kunnen zweren dat ik die in de lijst gezet heb. Symbolica en Arthur beiden nog toegevoegd.
Het sprookjesbos is eerder een groep van invul attracties (EP rekent elk sprookje ook als aparte attractie). Vind ik een beetje lastig.
Mystery Castle trekt nog enorm veel volk en is duidelijk populair, dat kan ik van Villa Volta tegenwoordig niet meer zeggen. Dat ding is altijd een walk-on. Zelfs als het druk is worden beide voorshows niet meer tegelijk gedraaid.
Blue Fire stond al in de lijst. Alpenexpress gaat werkelijk geen enkele normale bezoeker als een A+ attractie zien, Freudenreich ook niet. Dat zijn toch écht maar opvullers.
TheOnlyRealColonel Maar nummers daargelaten blijft het argument dat het bij Phantasialand bijna alleen thrill is staan.
Dat was ook niet het punt van de lijst. Ging puur om het (grofweg) vergelijk van A+ attracties op basis van de quote in dezelfde post.
PHL heeft meer dan genoeg familie en kinder attracties, maar het zijn allemaal kleintjes en inderdaad bar weinig A+ rides.. Dat terwijl de Thrills in PHL al eerder richting de A+++ gaan.. Puur qua hoeveelheid zit het best goed, maar het niveauverschil is eigenlijk te groot.
Whatever ze in Alt Berlin aan het maken zijn gaat sowieso een familie-attractie worden. Gezien het formaat denk ik niet dat het (lang) als een A+ attractie gezien word, maar hopelijk wel een A- niveau. Een écht grote familie-attractie word pas mogelijk als ze iets met het Temple-Complex of de Geister Rikscha doen, maar in dat laaste geval betekent dat ook dat er weer een andere grote familieattractie voor moet wijken.. al krijg je dan tenminste een opschaling in niveau (want ik denk niet dat iemand de GR nog als een topper beschouwd).
Ik heb het vermoeden dat ze vooral gekeken hebben naar wat kan (vooral bij Chiapas) en niet of ze het ook wel zo zouden moeten doen. Natuurlijk is het cool om te kunnen uitpakken met een water attractie van het kaliber Chiapas, maar de minimumlengte pakt eigenlijk best hoog uit (al kan ik me voorstellen dat de TüV het wellicht ook hoger ingeschaald heeft dan oorspronkelijk de bedoeling was).
Natuurlijk is het logisch het enorme gebied van Rookburgh te bebouwen en daar een wereld-unieke achtbaan te zetten als éen van de weinige plaatsen waar het nog kon én het perfecte moment om uit te pakken met zoiets nu Vekoma daadwerkelijk kon leveren, maar vóórdat andere parken eerder waren.
Ik vermoed zodoende dat de scheve verhoudingen - net zoals het probleem van de drukte - wel samen hangen met de beperkingen die het park heeft, maar het park heeft kinderen en families altijd hoog in het vaandel gehad, dus ik denk wel dat ze het nog wel willen recht trekken.